تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820160343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون نهضت سوادآموزي كشور:بازماندگان ازتحصيل مانعي براي ريشه‌كني بي‌سوادي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون نهضت سوادآموزي كشور:بازماندگان ازتحصيل مانعي براي ريشه‌كني بي‌سوادي هستند
داخلي. اجتماعي. سوادآموزي.

معاون آموزشي نهضت سوادآموزي كشور با اشاره به اينكه بي‌سوادي بهانه‌اي براي شغل كاركنان سوادآموزي نيست گفت: بازماندگان از تحصيل عاملي براي ريشه كني بيسوادي بشمار مي‌آيد.

به گزارش ايرنا، علي ابراهيميان چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود:برخورداري ازآموزش‌براي‌يك كودك حقي همگاني‌است‌امادربرخي از خانواده‌ها به علت خرده فرهنگ ها، باورهاي غلط واستفاده از نيروي كار كودكان اين حق ناديده گرفته شده است.

وي اظهار داشت: درسال ‪ ،۸۵‬تعداد ‪ ۹‬هزاردانش‌آموز بازمانده از تحصيل در هرمزگان شناسايي شده است كه براي حضور اين افراد در كلاس‌درس نيازمند فرهنگ سازي هستيم.

اين مسوول ميزان بيسوادي در گروه سني شش سال به بالا دركشور را ‪ ۹‬ميليون و‪۷۰۰‬هزار نفر عنوان واضافه كرد: براي ريشه‌كني بيسوادي در كشور به اراده‌اي بيرون از اين نهاد احتياج است.

ابراهيميان بيان داشت: محقق شدن ميزان باسوادي در گروه سني زير ‪ ۳۰‬سال تا پايان برنامه چهارم و باسوادي گروه سني زير ‪ ۵۰‬سال تا پايان برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده است.

وي ادامه داد: درحال حاضر ‪ ۹۷‬درصد جمعيت زير ‪ ۳۰‬سال و‪ ۹۳‬درصد زير ‪۵۰‬ سال در كشور باسواد هستند كه بايد تا پايان سال ‪ ۸۸‬براي گروه سني زير ‪۳۰‬ سال اين رقم به ‪ ۹۹/۶‬درصد و زير ‪ ۵۰‬سال تا پايان برنامه پنجم توسعه به ‪۹۹‬ درصد به شرط عدم توليد بيسوادي ارتقاء يابد.

وي ميانگين درصد بيسوادي دركشور را ‪ ۱۵‬درصد ذكر كرد وگفت: هرمزگان قبل از برنامه چهارم توسعه رتبه ‪ ۲۲‬عملكردي را در ميان ساير استانها داشت اما درسال گذشته بر اساس اهداف كمي وتلاش مسوولان اين استان جزء پنج استان برتر شناخته شد.

ابراهيميان گفت:‪ ۸۳‬درصد جمعيت اين‌استان باسوادهستند كه ميانگين باسوادي كشور ‪ ۸۵‬درصد است.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن