تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798601158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش اوباما، واتیکان و الازهر به حادثه تروریستی پاریس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گزارش خبرگزاری‌های خارجی؛
واکنش اوباما، واتیکان و الازهر به حادثه تروریستی پاریس
حمله تروریستی امروز به هفته‌نامه فکاهی و هتاک "شارلی ابدو" در پاریس موج محکومیت جهانی را به دنبال داشت و از جمله رهبران امریکا، آلمان، واتیکان، اتحادیه عرب و مقامات مذهبی مصر و دانشگاه الازهر نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.





به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، حمله تروریستی امروز (چهارشنبه 17 دی) به هفته‌نامه فکاهی و هتاک "شارلی ابدو" در پاریس موج محکومیت جهانی را به دنبال داشت و از جمله رهبران امریکا، آلمان، واتیکان، اتحادیه عرب و مقامات مذهبی مصر و دانشگاه الازهر نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.  
به گزارش خبرگزاری "رویترز" (Reuters) باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا با محکوم کردن این رخداد از آن به عنوان "حمله‌ای تروریستی علیه قدیمی‌ترین متحد امریکا، یعنی فرانسه" یاد کرد و به پاریس پیشنهاد همکاری برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله داد.  
اوباما اظهار داشت: «ما با مقامات فرانسه در ارتباط هستیم و من به دولت خود دستور داده‌ام که هر گونه همکاری لازم را انجام بدهند تا این تروریست‌ها به دست عدالت سپرده شوند»  
اوباما سپس گفت: «مردم فرانسه بارها برای دفاع از ارزش‌های جهانی به پا خاسته‌اند، ارزش‌هایی که نسل‌های مختلف مردم ما نیز از آن دفاع کرده‌اند. فرانسه و شهر بزرگ پاریس که این حمله ظالمانه در آن رخ داده است، الگویی همیشگی به جهان ارائه داده که ورای دیدگاه نفرت‌انگیز این جانیان به حیات خود ادامه می‌دهد».  
گفتنی است، در حمله تروریست‌ها به دفتر هفته‌نامه "شارلی ابدو" دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند که از میان آنها می‌توان به سه کارتونیست این هفته‌نامه و یکی از سردبیران آن اشاره کرد.
شایان ذکر است که این هفته‌نامه سال ۲۰۱۱ کاریکاتوری موهون درباره پیامبر اسلام منتشر کرد که در پی این اتفاق، تحریریه آن به آتش کشیده شد و حال هدف خشونت‌آمیزترین حملات تروریستی چند دهه‌ اخیر در فرانسه قرار گرفته است.  
خبرگزاری رویترز همچنین اظهارات "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان را بازتاب داده است که ضمن محکوم کردن این رخداد از آن به عنوان "هجوم به آزادی بیان و مطبوعات" نام می‌برد.  
خانم مرکل اظهار داشت: «این عمل نفرت‌انگیز تنها حمله به شهروندان فرانسوی نیست، بلکه هجوم به آزادی بیان و مطبوعات به عنوان عناصر اصلی فرهنگ آزاد و دمکراتیک ما نیز محسوب می‌شود».  
نظیر این اظهارات را سخنگوی "واتیکان" نیز بیان کرده است. "چیرو بندتینی" از این حادثه تروریستی به عنوان عملی نفرت‌انگیز نام برد و تاکید کرد که تیغه خشونت مهاجمان هم متوجه مردم بوده و هم آزادی مطبوعات.  
وی همچنین اضافه کرد که «پاپ فرانسیس احتمالا با ارسال پیامی به اسقف اعظم پاریس، شخصا این رخداد را محکوم کند».  
در همین حال مسئولان دانشگاه الازهر مصر نیز در صفحه "فیسبوک" الازهر با محکوم کردن این حمله از آن به عنوان "عملی جنایتکارانه" نام برده‌ و تاکید کرده‌اند که «اسلام هر گونه خشونتی را تقبیح می‌کند».  
در همین حال "خبرگزاری فرانسه" (AFP) گزارش داد "عباس شومان" از مقامات ارشد الازهر در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفته است: «الازهر استفاده از خشونت را در هیچ موردی تایید نمی‌کند، حتی اگر در واکنش به اهانت علیه مقدسات مسلمانان باشد».  
در نهایت اتحادیه عرب نیز با پیوستن به موج جهانی واکنش‌ها علیه حمله تروریستی به هفته‌نامه شارلی ابدو اعلام کرده است که "نبیل العربی" دبیر اتحادیه عرب، این رخداد را به شدت محکوم می‌کند.
     به باور برخی تحلیلگران این اقدامات در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی چون آلمان و انگلیس در راستای موج "اسلام هراسی" است که با ظهور و بروز پدیده شوم "داعش" رو به گسترش می‌باشد.     104  



۱۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن