تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مغز دانه ها را به عنوان ميان وعده مصرف کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵۸ب.ظ)
مغز دانه ها را به عنوان ميان وعده مصرف کنيد هر زمان که به فکر مصرف يک ميان وعده افتاديد به جاي مصرف شيريني، کيک، کلوچه و هر ماده غذايي که حاوي شکر يا چربي فراوان باشد، مغز دانه ها را به ياد بياوريد.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، يک کارشناس مواد غذايي با اعلام مطلب فوق گفت: اين گروه از مواد غذايي نه تنها گرسنگي را برطرف مي کنند، بلکه براي قلب هم مفيد هستند.
اين اقلام مواد غذايي منبع عالي پروتئين و ساير ترکيبات با ارزش تغذيه اي هستند. مقدار 30 گرم بادام، گردو، بادام زميني يا پسته مي توانند مانند يک ليوان شير حدود 8 گرم پروتئين به بدن برساند.
لاله مظفري ضمن اشاره به چربي بالاي اين مواد غذايي، چربي آنها را عمدتا از نوع اشباع نشده دانست که با کاهش غلظت کلسترول LDL خون (کلسترول بد ) به حفظ غلظت بالاي کلسترول HDL ( نوع خوب ) منجر مي شود.
اين کارشناس مواد غذايي معاونت غذا و دارو ادامه داد: يکي از جالب ترين يافته هاي تحقيقات تغذيه در دهه قبل آن بوده که افرادي که به طور منظم از اين گروه غذايي مصرف مي کنند در مقايسه با افرادي که به ندرت مغز دانه مي خورند کمتر به سکته قلبي دچار شده يا در اثر بيماري قلبي مي ميرند. تعداد زيادي از بزرگترين مطالعات کوهورت مانند مطالعه سلامت زنان در ايالت آيوواي امريکا و مطالعه سلامت پرستاران در امريکا کاهش 30 تا 50 درصدي سکته هاي قلبي يا بيماري قلبي در افرادي که چندين بار در هفته از مغز دانه ها مصرف مي کنند را نشان داده اند.
وي دليل اين امر را علاوه بر تاثير مثبت چربي هاي اشباع نشده بر کلسترول LDL و HDL به وجود نوع خاصي از چربي اشباع نشده در گردو که به آلفا – لينولنيک اسيد ( اسيد چرب امگا 3) موسوم است اشاره کرد که از ايجاد لخته در خون و نامنظم شدن ضربان قلب ( آريتمي) پيشگيري مي کند.
مظفري همچنين مغز دانه ها را غني از آرِژنين دانست که اسيد آمينه مورد نياز ساخت يک ملکول کوچک اما مهم به نام اکسيد نيتريک است. اين ماده به شل شدن رگ هاي منقبض شده و سهولت جريان خون کمک مي کند. به علاوه از چسبندگي پلاکت هاي خون وتشکيل لخته در جريان خون مي کاهد. ويتامين E، اسيد فوليک، پتاسيم، فيبر و ساير مواد مغذي گياهي موجود در مغز دانه ها ممکن است در منافع حاصل از افزودن اين اقلام به رژيم غذايي سهيم باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن