تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819156747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش بزرگ وحدت روحانیون اهل تسنن در سه راهی روستای قره ایاق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با حضور امام جمعه شوط/ برگزاری همایش بزرگ وحدت روحانیون اهل تسنن در سه راهی روستای قره ایاق خبرگزاری پانا: همایش بزرگ وحدت روحانیون اهل تسنن در سه راهی روستای قره ایاق برگزار شد
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي ساعت 13:12

خبرگزاری پانا+برگزاری مایش بزرگ وحدت روحانیون اهل تسنن در سه راهی روستای قره ایاق

به گزارش خبرگزاری پانا، فرماندار شهرستان شوط در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و با بیان اینکه هدف از این نامگذاری تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان بوده است، گفت: اهل سنت و تشیع در هفته وحدت با بیان مشترکات از خداوند به دلیل نعمت اسلام قدردانی می‌کنند.
جبارزاده فرماندار شهرستان شوط با بیان اینکه امروز این کشور متعلق به همه ملت‌ است، گفت: مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، همه دارای اعتقادات مشترک هستیم و اختلاف و فاصله میان ما بسیار اندک است؛ چرا که همگی معتقد به وحدانیت و قیامت بوده و افتخار می‌کنیم پیامبر که باید درس عزت و اخلاق را از او بیاموزیم، رهبر ماست.
مهندس فروزان رئیس منطقه آزاد تجاری ماکو نیز تاکید کرد: هفته وحدت باید به همه ما یادآوری کند که با یکدیگر برادر و در کنار هم هستیم و آینده مشترکی داریم.
وی گفت: امروز نه تنها دنیای اسلام، بلکه جهان مدیون پیامبر اسلام است و همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی عاشق پیامبر و اهل بیت آن بزرگوار هستند.
امام جمعه شوط هفته وحدت را فرصت مناسبی برای قدرشناسی از تبیین فرهنگ اسلامی توسط ائمه (ع) دانست و بیان کرد: اگر خداوند می‌خواست تمام مردم را مجبور می‌کرد به یک طریق عمل کنند اما مردم دارای فکرهای مختلفی در جامعه هستند.
وی با تاکید براینکه وجود طرز تفکر مختلف فرهنگ جامعه را بالا می‌برد، خاطرنشان کرد: وجود دیدگاه‌های مختلف موجب رشد علمی در جامعه می‌شود.
ماموستا ایوبی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش گسترش و تعمیق وحدت و تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی، جلوگیری از نفوذ جریانهای افراطی، ایجاد الفت بیشتر و تعامل بین روحانیون تشیع و تسنن از اهداف این همایش است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت هفته وحدت خطاب به روحانیون اهل سنت و شیعه حاضر در مراسم گفت: امروز شما وظیفه مهمی برعهده دارید که ایجاد الفت و دوستی بین برادران دینی از اهم وظایف شماست و این عمل در نزد پرودگار منان نیز دارای اجر و ثواب است.
گفتنی است در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله مولود‌خوانی، شعر و سرود اجرا و در پایان پخش نقل و شیرینی و شربت در بین مردم و قرائت زیبای دعای وحدت و دست در دست هم دادن برادران اهل تشیع و تسنن و اهداء جوایز به قید قرعه از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.   گفتنی است این همایش بزرگ وحدت با حضورفرماندار، رئیس منطقه آزاد تجاری ماکو ،ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن، روحانیون ، مسئولین ادارات شهرستانو اقشار مختلف مردم در محل مسجد محمد رسول الله در سه راهی روستای قره ایاق برگزار گردید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن