تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۴ پروژه عمراني، خدماتي و فرهنگي منطقه 7 اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ۴۴ پروژه عمراني، خدماتي و فرهنگي منطقه 7 اصفهان
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان از بهره برداري از ۴۴ پروژه عمراني، خدماتي و فرهنگي این منطقه با اعتباري بالغ بر ۸۸ ميليارد تومان در روز پنجشنبه (فردا) خبر داد.
احمدرضا مصور در نشست خبري خود با خبرنگاران با بيان اينكه در سال جاري ۷۰ ميليارد تومان براي احداث معابر و خيابان ها در سطح منطقه هزينه شده است كه شامل آزادسازي و احداث معابر مي باشد گفت: برخي از هزينه هاي آزادسازي به صورت نقدي و برخي به صورت معاوضه است به طوريكه از ۸۸ ميليارد تومان پروژه آماده بهره برداري ۶۴ ميليارد تومان آن هزينه آزادسازي و ۲۴ ميليارد تومان هزينه اجراي كل ۴۴ پروژه آماده بهره برداري مي باشد.
وی تصريح كرد: خيابان شهيد احمدي يكي از پروژه هاي منطقه مي باشد كه حدفاصل ميدان حج تا شهرك كوثر به طول ۹۲۰ متر و عرض ۳۶ متر در دو باند احداث شده كه هزينه آزادسازي اين پروژه ۱۲ ميليارد تومان و هزينه اجراي آن حدود ۲ ميليارد تومان مي باشد.
وي افزود: ادامه خيابان غرضي حدفاصل خيابان ساكت اصفهاني و خيابان نخل به طول يك هزار و ۱۰۰ متر و عرض ۳۶ متر به همراه ساماندهي مادي، پياده رو با كفپوش آسفالت و بلوك فرش به همراه احداث دو ميدان با هزينه اي بالغ بر ۱۵۵ ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريال نيز از جمله پروژه هاي خيابان سازي منطقه مي باشد كه با اجراي اين خيابان، خيابان هاي خردمند و شهرك كاوه به يكديگر متصل شدند.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با اشاره به احداث خيابان شهيد سردار كمالي ادامه داد: خيابان سردار كمالي حدفاصل خيابان نخل و خيابان بعثت به طول يك هزار و ۹۰۰ متر و عرض ۳۶ متر داراي مسير دوچرخه، پياده رو با كفپوش بلوك فرش و ساماندهي مادي به طول ۲ كيلومتر در حاشيه خيابان با هزينه اي بالغ بر ۱۹۵ ميليارد ريال احداث شده است.
مصور افزود: با احداث خيابان هاي ادامه غرضي و شهيد كمالي، عرض منطقه ۷ در شمال از خيابان كاوه به بعثت وصل شده است تا بار ترافيكي بعثت و كاوه را كاهش داده و ساكنان محلات فدك، كاوه و برازنده بتوانند به راحتي به مقاصد خود دسترسي داشته باشند.
وي اذعان داشت: خيابان نخل حدفاصل خيابان غرضي و بلوار فرزانگان به طول ۷۰۰ متر و عرض ۲۰ متر با هزينه اي بالغ بر ۹ ميليارد ريال احداث شده است.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان از احداث باند جنوبي خيابان ابوريحان نيز سخن گفت و اظهار داشت: باند جنوبي خيابان ابوريحان حدفاصل خيابان آل بويه و خيابان آل محمد به طول ۹۵۰ متر و عرض ۱۸ متر داراي مسير دوچرخه، پياده رو با كفپوش بلوك فرش، ساماندهي مادي به همراه اصلاح پل ها و دوربرگردان ها با هزينه اي بالغ بر ۲۹ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال احداث شده است.
مصور با اشاره به تملك خيابان آل بويه اضافه كرد: طرحي به قدمت ۲۰ سال در شهرداري اصفهان وجود داشت. خياباني كه بايد بزرگراه چمران را به صورت طولي به شمال منطقه و خيابان جديدالاحداث غرضي وصل مي كرد كه نام اين خيابان در قديم مشتاق علي شاه و در حال حاضر آل بويه است كه تملك اين خيابان با هزينه اي بالغ بر ۲۰۰ ميليارد ريال انجام شده است.
وي گفت: تملك خيابان آل بويه حدفاصل اتوبان چمران و خيابان فلاطوري به طول ۹۶۰ متر و عرض ۴۵ متر انجام شده است كه در اين آزادسازي ها ۴ هزار و ۴۰۰ متر ساختمان و ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمين وجود داشت كه در جلسه نهايي بودجه منطقه ۷ شهردار اصفهان ابلاغ كردند كه احداث خيابان نيز توسط منطقه انجام شود لذا در مراسم افتتاحيه هفته جاري شاهد كلنگ زني اين خيابان و آغاز عمليات اجرايي آن هستيم.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با اشاره به احداث خيابان بهشت عنوان كرد: خيابان بهشت حدفاصل خيابان ابوريحان و بلوار ايمان به طول ۲۱۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزينه اي بالغ بر ۲ ميليارد ريال اجرا شده است.
مصور بيان داشت: دوربرگردان جنوبي پل چمران در ضلع جنوبي تقاطع غيرهمسطح شهيد چمران نيز از ديگر پروژه هاي احداث شده در منطقه مي باشد كه به طول ۳۶۰ متر و عرض ۸ متر با هزينه اي بالغ بر ۲۰ ميليارد و ۱۰۰ ميليون ريال احداث شده است.
وي افزود: اين دور برگردان از ورود ترافيك بيشتر به تقاطع غيرهمسطح چمران جلوگيري كرده و همچنين به بيماراني كه مي خواهند به بيمارستان سوانح و سوختگي مراجعه مي كنند نيز كمك مي كند تا ديگر تقاطع غيرهمسطح چمران را دور نزنند.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با اشاره به آسفالت و زهكشي باند شمالي گلستان تصريح كرد: آسفالت و زهكشي باند شمالي خيابان گلستان حدفاصل خيابان بعثت تا چهارراه هسا به طول يك هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۹ متر شامل زيرسازي و آسفالت و اجراي زهكش خيابان با هزينه اي بالغ بر ۹ ميليارد ريال احداث شد و معضلات چندين ساله اين منطقه به دليل نشست هاي مكرر مرتفع گرديد.
مصور تاكيد كرد: ساختمان خدمات شهري در اتوبان چمران –خيابان فروردين در زميني به مساحت ۶۰۰ متر مربع و در دو طبقه با هزينه اي بالغ بر ۷ ميليارد ريال نيز از ديگر پروژه هاي منطقه مي باشد كه احداث و آماده بهره برداري است.
وي ادامه داد: به درخواست اهالي منطقه سالن ورزشي پارك ميخك در خيابان كاوه، خيابان ۲۲ بهمن و در مجاورت پارك ميخك در زميني به مساحت ۴۵۰ مترمربع داراي رختكن، ساختمان اداري و سالن ورزشي و .. با هزينه اي بالغ بر ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال نيز احداث شده كه باتوجه به نظر سازمان ورزش قرار است اين سالن به ورزش هاي رزمي اختصاص داده شود.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با بيان اينكه منطقه ۷ از بيستم اسفند تا پايان شهريورماه ستاد گردشگري شمال اصفهان مي باشد كه محل اصلي اين ستاد باغ فدك مي باشد عنوان كرد: شهرداري اصفهان هر ساله بين يك تا دو ميليارد تومان در باغ فدك هزينه مي كند تا به محلي مناسب از نظر اسكان مسافرين نوروزي و تابستاني دست يابيم زيرا تنها محل چادرخواب در شهر اصفهان باغ فدك مي باشد.

وي با اشاره به اهتمام منطقه جهت مكانيزه كردن پل هاي عابر پياده در سطح منطقه گفت: با شرايط سني اهالي جنوب منطقه كه بالاي ۴۰ سال مي باشد، مكانيزه كردن پل هاي مكانيزه يك ضرورت است لذا منطقه در سال هاي گذشته ۳ پل در منطقه احداث نموده و در افتتاحيه هفته جاري پل مكانيزه اتوبان چمران در ورودي خيابان شاهد به طول عرشه ۶۰ متر و داراي ۴ پله برقي و مسقف شده با پوشش پلي كربنات و داراي سيستم روشنايي با هزينه اي بالغ بر ۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال احداث شده است.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان بيان داشت: همچنين احداث پل عابر پياده مكانيزه روبروي سازمان قطار شهري نيز آغاز شده به طوريكه پل خريداري شده و پايه هاي آن نيز آماده است ولي به دليل عدم رفع معارضات تاسيساتي در منطقه ۸، اين پل تا يك ماه ‌آينده راه اندازي شود.
مصور تاكيد كرد: پياده روسازي و احداث كندروي خيابان كاوه حدفاصل خيابان آزاداي تا كوچه ساحل به طول ۵۲۰ متر و عرض ۴ متر با هزينه اي بالغ بر ۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال نيز از جمله پروژه هاي اجرا شده در منطقه است.
وي با اشاره به احداث پارك حاشيه اي شمال گلستان گفت: پارك حاشيه اي شمال خيابان گلستان حدفاصل خيابان گل نرگس تا كوچه گلاب گيرها به مساحت ۱۱ هزار مترمربع داراي آلاچيق، وسايل حركت درماني، زمين بازي كودكان و احداث پياده روها و ساخت دسترسي ها با هزينه اي بالغ بر ۷ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال در منطقه احداث شده است.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان اظهار داشت: پارك بهاره نيز در خيابان رضازاده در كوچه بهاره به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع شامل محوطه سازي و پياده روسازي، سيستم روشنايي، زمين بازي كودكان و وسايل حركت درماني و پاركينگ دوچرخه و مبلمان شهري با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال نيز از ديگر پروژه هاي آماده بهره برداري در منطقه است.
مصور افزود: همچنين پارك فرزانگان در خيابان ساكت اصفهاني پشت پست برق فرزانگان به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و داراي زمين ورزشي به مساحت يك هزار و ۲۰۰ مترمربع داراي زمين بازي كودكان، مجهز به سيستم روشنايي، داراي وسايل حركت درماني و مبلمان شهري به همراه احداث معابر حاشيه اي پارك با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال نيزدر منطقه احداث شده است.
وي اظهار داشت: ساماندهي معابر شهرك كوثر حدفاصل خيابان شهيد احمدي و خيابان شهيد كمالي به طول ۹۸۰ متر و عرض ۲۰ متر نيز با هزينه اي بالغ بر ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال اجرا شده است.

هزینه ۵ ميليارد تومانی در بافت محلات طی
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با بيان اينكه در سال جاري حدود ۵ ميليارد تومان در بافت محلات هزينه شده است ، تصريح كرد: آسفالت معابر فرعي با هزينه اي بالغ بر ۳۷ ميليارد ريال، دفع آب هاي سطحي شامل حفر چاه هاي جذبي و ستاره نما و احداث كانال ها و لوله گذاري با اعتباري بالغ بر ۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال، تعمير و نگهداري معابر فرعي شامل تعميرات و تعويض جداول، ساماندهي و رفع عيوب پياده روها، نرده گذاري و رفع خطر، ساماندهي و ايجاد پل ها، اصلاح ورودي معابر فرعي، نصب درپوش هاي فلزي و بتني و ... با هزينه اي بالغ بر ۳ ميليارد ريال از جمله اقدامات انجام شده در محلات است.
مصور با اشاره به ساماندهي پارك هاي محلي منطقه در سال جاري گفت: ساماندهي پارك هاي محلي شامل ساماندهي پارك بنفشه، ساماندهي پارك كوچه خرداد و حاشيه هنرسراي خورشيد و احداث پارك كوچه نيكبخت با هزينه اي بالغ بر ۲ ميليارد ريال، روشنايي پارك ها و فضاهاي شهري شامل روشنايي خيابان فروردين، روشنايي پارك مينا ۱ و ۲، روشنايي پارك اطلس و ارغوان، روشنايي مادي شاه پسند، روشنايي پارك راغب و زارعي با هزينه اي بالغ بر ۲ ميليارد ريال، احداث سايت هاي بازي و حركت درماني شامل نصب وسايل حرمت درماني در پارك صفا، توحيد، نبوت، فلاطوري و نصب كفپوش در سايت هاي بازي با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۱۰۰ ميليون ريال از ديگر اقدامات محله اي انجام شده است.
وي ادامه داد: همچنين رسيدگي امور ايمني و ترافيكي در بافت محلات شامل علائم و تابلوهاي ايمني، انجام سرعتگاه ايمني، خط كشي عابر پياده، چراغ گذاري و علائم هشداردهنده و طرح هاي ايمني با هزينه اي بالغ بر ۳ ميليارد ريال در سطح منطقه انجام شده است.

مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان تاكيد كرد: در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ پروژه در منطقه اجرا شده ولي منطقه ۷ هنوز محروم است و جزو مناطقي است كه نياز به توجه ويژه دارد و بسياري از نقاط منطقه جاي كار دارد به طور مثال منطقه ۷ از مجموع معابر پيش بيني شده طرح تفصيلي ۹۷ درصد احداث شده و تنها سه درصد باقي مانده است كه اين سه درصد نيز عمدتا در زمين هاي كشاورزي است.
مصور ضمن تشكر از سازمان عمران شهرداري اصفهان كه در سه پروژه خيابان سازي ابوريحان، شهيد كمالي و دوربرگردان جنوبي پل چمران كمك زيادي نمودند گفت: ۸۸ ميليارد تومان پروژه اي كه هفته جاري افتتاح مي شود قطره اي كوچك و مختصري است كه انشاالله اين روند ادامه يابد و از شهردار اصفهان، مجموعه شهرداري و شوراي شهر به ويژه كميته نظارتي منطقه كه همواره كمك ما بودند تشكر مي نماييم.

بودجه سال جاري منطقه 7 اصفهان 53 ميليارد تومان است
وي در ادامه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با بودجه منطقه در سال جاري عنوان كرد: بودجه منطقه در سال جاري ۵۳ ميليارد تومان است كه باتوجه به ركود اقتصادي در سال جاري، اين بودجه هنوز خيلي به نتيجه نرسيده است و اجراي ۸۸ ميليارد تومان پروژه آماده بهره برداري با همكاري مردم، اعطاي معوض ملكي و تعامل اجرا شده اند كه در سال جاري از محروميت زدايي شهرداري مركزي نيز دو ميليارد تومان به منطقه اختصاص داده شده كه تاكنون حدود يك ميليارد تومان آن جذب شده است.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان با اشاره به سد معبر در بزرگراه چمران بيان داشت: در بزرگراه شهيد چمران با معضل بزرگ سدمعبر نمايشگاه هاي اتومبيل مواجه هستيم كه اغلب كندروهاي اين خيابان را اشغال نموده اند به طوري كه چندين بار با اين كسبه از سوي شهرداري، قوه قضاييه و راهور برخورد شده ولي متاسفانه اين معضل هنوز حل نشده است.
مصور اظهار داشت: بنابراين موضوع به شوراي سياست گذاري طرح هاي عمراني شهرداري اصفهان منتقل شد تا بزرگراه چمران حدفاصل ميدان لاله تا تقاطع چمران تعيين تكليف شود به طوريكه يا همانند مابقي رينگ سوم پايين رفته و در عمق احداث شده و به نوعي كندروها جداشوند يا همانند پل امام خميني(ره) به صورت روگذر اجرا شود كه طبق آخرين خبري كه دارم، چيزي كه به صورت كلان تصويب شده اين است كه در زيرگذر ميدان لاله اين محور به صورت زيرگذر تا مقابل خيابان آل محمد ادامه يابد.
وي افزود: طبق برآوردهاي انجام شده اين پروژه ۲۰ ميليارد تومان هزينه دارد كه تعيين تكليف بزرگراه چمران و اتمام مطالعات اين پروژه و ابلاغ طرح در بودجه ۹۴ منظور شده است تا معضلات اين خيابان مرتفع گردد.

خبرهای خوش در راه است!
مصور در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در رابطه با بافت فرسوده منطقه افزود: برخي معتقدند كه منطقه ۷ منطقه محرومي نيست ولي بنده اصرار دارم كه اين منطقه محروم است به طوريكه بافت فرسوده منطقه كلا در جنوب بزرگراه چمران تا خيابان مدرس و ميدان شهداست و پرجمعيت ترين محلات منطقه هم در اين بافت است و در اين محدوده به غير از پارك ميخك و پارك باقوشخانه هيچ فضاي سبزي وجود ندارد و سرانه ورزشي اين محدوده نزديك به صفر مي باشد.
وي اضافه كرد: معابري كه در اين محدوده وجود دارد به طور طبيعي كم عرض است و اين محدوده نياز به توجه جدي دارد لذا در بودجه سال آينده سه پارك در اين بلوك پيش بيني شده كه بايد تملك با هزينه بسيار زياد انجام شود و همچنين دو مجموعه فرهنگي ورزشي نيز در اين محدوده پيش بيني شده و هنوز جنوب چمران وضعيت خوب و ايده آلي ندارد.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان در رابطه با ساماندهي ميدان المپيك گفت: ميدان المپيك در انتهاي خيابان كاوه و ابتداي بلوار فرزانگان وجود دارد كه قطر آن ۶۰ متر بود و سال گذشته قطر آن به ۱۶۰ متر افزايش يافت و كار مفيدي در اين محدوده صورت گرفت.
مصور اظهار داشت: به مسئولين تربيت بدني اعلام شده كه اميد است با درست شدن ورزشگاه مباحث ترافيكي آن براي ورود به ترافيك بلوار فرزانگان و خروجي آن انجام دهند كه قسمت هايي بايد از سوي تربيت بدني تملك شود كه هنوز اتفاق نيفتاده است.
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان در رابطه با ساماندهي كليد بدستان در زمان نوروز بيان داشت: سال گذشته بحث كليد به دستان ساماندهي شد ولي به طور كامل حل نشد به طوريكه تعداد دفاتر املاكي كه در رابطه با اجاره منازل وارد شدند در سطح شهر افزايش يافت تا مسافران از بابت منزل مطمئن باشند كه انصافا سال گذشته هم قوه قضاييه و هم نيروي انتظامي كمك هاي بسياري خوبي كرده و چندين نفر از افراد كليد به دست را بازداشت نموده و برخوردهاي لازم انجام شد.
مصور تصريح كرد: در ايام نوروز در ستاد نوروزي فقط در منطقه ۷ حدود ۱۵۰ نفر سال تحويل و ايام عيد خود را سر كار هستند تا وجهه شهر اصفهان را به خوبي حفظ كنند به طوري كه هزينه ستاد نوروزي بسيار بالاست و به نوعي درآمدي براي شهر اصفهان ندارد اما چون معرفي اصفهان به عنوان يك محل گردشگري است براي ما مهم و حائز اهميت مي باشد.
وي عنوان كرد: جلسه اول ستاد نوروزي فردا شب برگزار مي شود و ارگان ها از الان فعاليت خود را آغاز مي كنند كه اميدواريم در سال جاري بحث كليد به دستان به طور كلي مرتفع شده و ديگر مباحث اين چنيني مطرح نباشد.
طرح تقاطع غير همسطح 25 آبان در مرحله انتخاب پيمانكار
مدير منطقه ۷ شهرداري اصفهان در پايان در رابطه با تقاطع غيرهمسطح ۲۵ آبان، عنوان كرد: طرح اين پروژه تصويب شده و برآورد اعتبار آن ۳۰ ميليارد تومان است كه بين منطقه ۷ و ۸ اعتبارات آن تقسيم مي شود به طوري كهبه طوري كهباتوجه به اينكه اين ميدان محل عبور مترو است دوستان ما در معاونت عمران دغدغه داشتند، خيابان هاي اديب، باهنر و كاوه هم داراي ترافيك است، عمليات اجرايي اين پروژه را در زماني آغاز كنند كه بتوانند اين پروژه را در مدت زمان يكسال به اتمام برسانند.
مصور گفت: مقدمات اين پروژه فراهم شده در مرحله انتخاب پيمانكار مي باشد شهردار اصفهان هم به شدت بر اجراي اين پروژه تاكيد دارند باتوجه به ركود اقتصادي مقداري نگراني وجود دارد ولي به هرحال اين پروژه بايد اجرا شود به طوري كه روگذر آن به صورت شرقي -غربي خيابان اديب را به خيابان باهنر متصل كرده و دو پل روگذر دارد و يك چهارراه مسطح نيز در زير اين محور ايجاد خواهد شد.
وي در رابطه با وسعت بافت فرسوده در منطقه 7 نيز افزود: از جنوب چمران تا شهدا دو قطعه بافت فرسوده منطقه حدود ۸۵ هكتار است كه با ايجاد معابر جديد در بافت، بافت فرسوده را تبديل به مربع هاي كوچك كرده تا تركيب بافت فرسوده به هم بخورد و هر خيابان جديدي كه در منطقه احداث شده اطراف آن خيابان تعداد پروانه هاي صادره افزايش يافته و مردم به نوسازي بافت فرسوده اقدام مي كنند.




منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن