تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805815749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار دیروز ظریف/ مجلس قانع شد، اولاند کوتاه نمی آید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رسانه های فارسی زبان غرب؛
هشدار دیروز ظریف/ مجلس قانع شد، اولاند کوتاه نمی آید
دکتر ظریف که روز گذشته توانست نمایندگان را قانع کند نسبت به جناحی شدن سیاست خارجی هشدار داد. از سویی دیگر همزمان با سخنان وی، رئیس جمهور فرانسه گفته است درباره برنامه هسته ای ایران محکم ایستاده است.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روز گذشته دکتر محمد جواد ظریف برای پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و توانست با کسب 125 رأی موافق، 86 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از 229 نماینده حاضر، نظر مثبت مجلس را جلب نماید.     بخشی از سخنان مهم وزیر امور خارجه در مجلس این ها بود:     *** من عمیقاً اعتقاد دارم که جناحی شدن موضوع سیاست خارجی نقطه بی‌بازگشت شکست آن است و هزینه‌ کردن منافع ملی برای هدف‌های جناحی و سیاسی گناهی نابخشودنی است و به همین دلیل بحث هسته‌ای بر مبانی فتوای درخشان مقام معظم رهبری طراحی شده و به عنوان یک امر ملی و فراجناحی پیگیری می‌‌شود ما از منافع همه مردم دفاع و اهداف عالی کشور را مدنظر قرار می‌دهیم.   *** بنده کمترین با بیش از سه دهه مطالعه، تجربه و تدریس در سیاست خارجی عمیقا اعتقاد دارم که جناحی شدن سیاست خارجی نقطه بی بازگشت شکست آن است.   ***  امروز هیچ عاقلی از جنگ با ایران سخن نمی‌گوید، امروز هیچ عاقلی از این‌که از همه ابزارهای روی میز استفاده می‌کند سخنی نمی‌گوید.   *** تمام سیاست ما در مذاکرات پافشاری بر این نکته است که امروز طرف‌های مذاکره کننده ما دریافته‌اند برای رسیدن به توافق با ملت ایران باید همه تحریم‌های ظالمانه رفع شود و تحریم‌ها، میوه‌ای جز نفرت به بار نمی‌آورند.   *** ایران امروز به اقرار دوست و دشمن نه مشکل منطقه‌ای بلکه عامل ثبات و امنیت در منطقه است.   *** سیاست‌های بصیرانه ایران تحت هدایت مقام معظم رهبری سبب شد که حتی دولتمردان آمریکایی به نقش مهم ایران در تحولات منطقه اذعان کنند.   *** درباره جزییات ادامه کار تاسیسات هسته‌ای ایران و به حول و قوه الهی و به مدد همدلی مردم، در بحث‌های سیاسی و فنی از کارشناسان کارکشته پیشرفته‌ترین کشورهای هسته‌ای جهان، کم نمی‌آورند.   *** زمانی نتانیاهو با نقاشی‌های مضحک خود در مجمع عمومی سازمان ملل دنیا را در برابر تهدید ایران بسیج می‌کرد و در هر سفر به آمریکا یک قطعنامه با تحریم‌های فزاینده‌تر علیه مردم مظلوم و دلاور ایران از کنگره آمریکا می‌گرفت، اما دو سال است از این بازی خبری نیست.   *** دکتر ظریف در پایان سخنانش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ایشان در جلسه مجمع بسیج فرمودند «اگر حرف منطقی وسط بیاید حرفی نداریم، ما حرف‌های منطقی را قبول می‌کنیم قرارهای عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم، اما آنجایی که پای زورگویی و زیاده طلبی باشد نه جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، هم مردمش و هم مسئولانش قبول نخواهند کرد.»    

    واکنش رسانه های فارسی زبان غربی به سخنان وزیر خارجه ایران:     رادیو فردا (RADIOFARDA): محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه با حضور در مجلس شورای اسلامی از عملکرد خود در مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد و به محافظه‌کاران مجلس اطمینان داد که هیات مذاکره‌کنندگان ایرانی به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خود در این مذاکرات نیست.   پاسخ‌های آقای ظریف اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قانع کرد، اما جواد کریمی قدوسی گفت که همچنان قانع نشده است.     بی بی سی (BBCPERSIAN): وزیر امور خارجه ایران برنامه هسته ایران را یک امر "ملی و فراجناحی" خواند و به نمایندگان اطمینان داد که دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای هیچ هدف سیاسی و جناحی را در مذاکرات دنبال نمی کند.    

    دویچه وله (Deutsche Welle): وزیر خارجه ایران برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های نمایندگان پیرامون مذاکرات هسته‌ای در مجلس حضور یافت. بدون پاسخ مشخص ظریف به پرسش‌ها، اکثریت نمایندگان به قانع‌کننده بودن سخنان او رای موافق دادند.    نماینده مشهد در نشست طرح سئوال از وزیر خارجه در اقدامی پرسش برانگیز درخواست کرد که درباره قانع‌کننده بودن توضیحات ظریف رأی گیری نشود و علت نخست آن را خواست رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای خواند.     محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت درخواست نماینده مشهد را خلاف آئین‌نامه دانست و خطاب به او گفت: «این‌که شما قانع نشدید اما نیازی به رأی‌گیری نمی‌بینید صحیح نیست، شما اگر قانع نشدید رأی‌گیری باید صورت بگیرد.»     باهنر پس از رأی‌گیری تاکید کرد: «حمایت و اعتماد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نظر تمامی فعالان سیاسی بوده و رأی مجلس نیز در خصوص اقناع از سخنان وزیر امور خارجه این موضوع را نشان داد.»     صدای آمریکا (VOA): در ماه‌های اخیر، گروهی از اصولگرایان در ایران سیاست‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را زیر سئوال برده و انتقادهای گسترده‌ای، از جمله سازشکاری و زیر پا گذاشتن منافع ملی در طول مذاکرات، را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که رهبرجمهوری اسلامی ایران گفته است به تیم مذاکره‌کننده ایران اعتماد دارد.   همزمان با اظهارات آقای ظریف، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد در خصوص برنامه هسته‌ای ایران "کوتاه نمی‌آید و کاملا محکم باقی می‌ماند، تا مطمئن شود که تهران در پی دستیابی به سلاح اتمی نیست."

اولاند همچنین گفت: «اگر ایران به روشنی اعلام نکند که برنامه ساخت سلاح‌های هسته‌ای را رها کرده است، توافقی با این کشور در کار نخواهد بود.»     رادیو فرانسه (Radio France Internationale): ظریف در جای دیگری از سخنانش اظهار داشت که در مذاکرات بین المللی هسته ای با تهران دیگر هیچکس اصل غنی سازی اورانیوم توسط تهران را زیر سئوال نمی برد و سخنی از تعطیلی تأسیسات فردو نیز در بین نیست. وی همچنین گفت که دیپلماسی ایران باعث شده که کلیه اقدامات دولت اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت های اتمی ایران در منطقه و جهان با شکست روبرو شود.      

   

   

   

   

444  



۱۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن