تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ ایرانی
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: تیزبینی و تلاش محیط بانان منطقه حفاظت شده پرور باعث ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ ایرانی در این منطقه شد.
"عباس زارع" افزود: محیط بانان این شهرستان امسال چندین بار موفق به رویت پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده پرور شده و توانسته اند تعدادی فیلم از این گونه ارزشمند جانوری تهیه کنند. وی در تشریح این موضوع گفت: مامورین اجرایی منطقه در چند روز گذشته حین گشت و کنترل مناطق، متوجه حضور یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شدند و پس از دوربین کشی متوجه می شوند این جانور ارزشمند در حال خوردن لاشه یک راس بز است. زارع افزود: محیط بانان سپس متوجه صدای غرش دیگری شده و در جستجو محل موفق به روئیت یک قلاده دیگر در نزدیکی حضور پلنگ اولی می شوند و با تجهیزاتی که به همراه داشتند به ثبت عکس و فیلم از این گونه های ارزشمند جانوری پرداختند. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر افزود: سخت کوشی محیط بانان همراه با مسئولیت پذیری اهالی این منطقه باعث شده است حیات وحش منطقه حفاظت شده پرور احساس امنیت بالایی کنند و مصداق آن نیز مشاهده مکرر گونه های مختلف جانوری در مسیرهای رفت و آمد مردم است. فیلم برداری از پلنگ در طبیعت به خاطر تراکم پایین و رفتار مخفی کارانه این جانور بسیار دشوار است و مطابق آخرین ارزیابی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت ( IUCN) در سال 2000، پلنگ در فهرست سرخ و به عنوان گونه در خطر انقراض قرار دارد که کاهش طعمه به دلیل شکار غیرمجاز، تغییر زیستگاه ها به دلیل فعالیت های جاده سازی و معادن، آتش سوزی، چرای دام های اهلی و شکار این گونه توسط شکارچیان به خاطر پوست آن از عوامل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن این گونه است. ایران از مهمترین پناهگاه های جمعیت پلنگ در منطقه خاورمیانه به شمار می رود. استان سمنان به ویژه پارک ملی توران یکی از مهمترین مناطق زیست یوزپلنگ ایرانی است به طوریکه امسال 22 قلاده یوزپلنگ در این استان به ویژه در پارک مذکور مشاهده شده است.




تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن