تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820387093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت تصاوير 2 قلاده پلنگ ايراني در پرور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۲۰ق.ظ)
ثبت تصاوير 2 قلاده پلنگ ايراني در پرور تيزبيني و تلاش محيط بانان منطقه حفاظت شده پرور باعث ثبت تصاوير 2 قلاده پلنگ ايراني در اين منطقه شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس زارع، رئيس حفاظت محيط زيست شهرستان مهديشهر ضمن بيان اين خبر افزود: محيط بانان اين شهرستان طي ماه هاي گذشته چندين بار موفق به رويت پلنگ ايراني در منطقه حفاظت شده پرور شده بودند و توانسته اند تعدادي فيلم از اين گونه ارزشمند جانوري تهيه نمايند.
وي در تشريح اين موضوع گفت: مأمورين اجرايي منطقه در حين گشت و کنترل مناطق، متوجه حضور يک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شده که پس از دوربين کشي متوجه مي شوند اين جانور ارزشمند در حال خوردن لاشه يک رأس بز مي باشد.
در ادامه محيط بانان متوجه صداي غرش ديگري شده و در جستجو محل موفق به رؤيت يک قلاده ديگر در نزديکي حضور پلنگ اولي مي شوند و با تجهيزاتي که به همراه خود داشتند به ثبت عکس و فيلم از اين گونه هاي ارزشمند جانوري مي پردازند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان سمنان، زارع در پايان افزود: سخت کوشي محيط بانان و درک و فهم همراه با مسووليت پذيري اهالي اين منطقه باعث شده است حيات وحش منطقه حفاظت شده پرور احساس امنيت بالايي کنند، که مصداق آن مشاهده مکرر گونه هاي مختلف جانوري در مسيرهاي رفت و آمد مردم مي باشد.
گفتني است فيلم برداري از پلنگ در طبيعت به خاطر تراکم پايين و رفتار مخفي کارانه اين جانور بسيار دشوار بوده و مطابق آخرين ارزيابي اتحاديه جهاني حفاظت از طبيعت (IUCN) در سال 2008، پلنگ در فهرست سرخ و به عنوان گونه در خطر انقراض قرار دارد که کاهش طعمه به دليل شکار غير مجاز، تغيير زيستگاه ها به دليل فعاليت هاي جاده سازي و معادن، آتش سوزي، چراي دام هاي اهلي و شکار اين گونه توسط شکارچيان به خاطر پوست آن از عوامل در معرض خطر انقراض قرار گرفتن اين گونه مي باشد، خوشبختانه ايران از مهمترين پناهگاه هاي جمعيت پلنگ در منطقه خاورميانه به شمار مي رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن