تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری های اسلامی را برای ایجاد وحدت آغاز کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس جمهور در افتتاحیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی: همکاری های اسلامی را برای ایجاد وحدت آغاز کنیم خبرگزاری پانا: حسن روحانی در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت وحدت جوامع و مذاهب اسلامی بیان داشت: تنها تکرار واژه وحدت امت واحده اسلامی را ایجاد نخواهد کرد و باید همه ساز و کار خود را در مسیر وحدت به کار بگیریم.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي ساعت 09:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، حسن روحانی در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تاکید بر این مطلب که امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگری نیازمند به وحدت هستند اظهار کرد: ما نیازمند به تابش نور مولود مسعود اسلام هستیم؛ پیامبری که برای مسلمانان راه اخلاق ، اعتدال ، زندگی مادی و معنوی و تمدن اسلامی را به ارمغان آورد و امت واحده اسلامی را در چهارچوب وحی اسمانی تشکیل داد و ازما خواست تا آن مسیر و راه را پاس بداریم و ادامه دهیم.
وی ادامه داد: در طول یکسال گذشته دنیای اسلام شاهد کشتارها ، کشمکش ها، اختلافات و جنگهای باورنکردنی بود ، وحدت در دنیای اسلام با تکرار کلمه وحدت ایجاد نخواهد شد کنفرانس های وحدت اسلامی نیز تنها و تنهامی تواند آغازی برای پیمودن مسیر دشوار وحدت و اتحاد و یکپارچکی باشد کنفرانس ها به تنهایی قادر نیستند تفرقه دنیای اسلام را به وحدت تبدیل کنند.
رئیس جمهور ضمن بیان این مطلب که وحدت نیاز به سعه صدر دارد اضافه کرد: وحدت نیاز به شناسایی یکدیگر دارد، وحدت نیازمند مدارا است اگر ما راه مذاهب را ، طرق مختلف به سمت هدفی واحد ببینیم و بیابیم وحدت امکان پذیر است اما اگر مذهبی را در مسیر اهداف و مذاهبی را معکوس و در مسیر دوری از اهداف تلقی کنیم وحدت حاصل نخواهد شد.
روحانی خاطرنشان کرد: اگر کسی مسیری را به حق انتخاب کند و در طلب حق مسیری را برگزیند حتی اگر خطا هم کند او معذور است اگر ما مذاهب را این چنین ببینیم که هدف و مراد اطاعت خداست به وحدت نزدیک خواهیم شد اما اگر آن را باطل ببینیم وحدت ایجاد نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه معنای وحدت آن نیست که مذاهب اسلامی دست از مذهب خود بکشند یادآور شد: همه مذاهب را مسیر و سیره پیامبر ببینیم اگر اینچنین ببینیم که همه مذاهب مقصدی دارند و برخی از راه ها مستقیم و برخی با پیچ و خم است اما نهایت همه آنها قرآن مجید و تسلیم در برابراسلام و پیروی از سیره پیامبر ص است ، آنگاه وحدت امکان پذیر خواهد بود.     این خبر تکمیل می شود...













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن