تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803054326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فاکس کچر»، برادران شولتز و کشتی گیران ایرانی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «فاکس کچر»، برادران شولتز و کشتی گیران ایرانی
کد خبر: ۴۶۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹ - 07 January 2015


فیلم «فاکس کچر» تولید سال 2014 درباره زندگی واقعی و تراژیک دیوید شولتز قهرمان کشتی آزاد المپیک به دلیل اینکه رقیبانی از ایران هم داشته می تواند برای مردم کشورمان جالب باشد.


به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، فیلم «فاکس کچر» (Foxcatcher)، ساخته بنت میلر کارگردان آمریکایی بر اساس زندگی واقعی و تراژیک دیوید شولتز قهرمان کشتی آزاد المپیک ساخته شده است. نام فیلم نیز از عنوان این باشگاه‌ گرفته شده که دیوید شولتز و برادرش مارک شولتز زیر نظر جان دو پان در آن کار می‌کردند.


این فیلم یکی از معدود فیلم های هالیوودی است که موضوع آن کشتی آزاد است. بیشتر فیلم هایی که پیش از این درباره کشتی ساخته شدند (از جمله کشتی گیر دارن آرنوفسکی و افسانه ای مل دامسکی) در مورد انواع دیگر کشتی مثل کشتی کچ یا کشتی آماتوری بوده اند.


«فاکس کچر» که با فیلمنامه ای از مکس فرای و دن فاترمن (نویسندۀ فیلمنامه های کاپوتی و مانی بال) ساخته شده در بخش مسابقۀ اصلی جشنوارۀ فیلم کن ۲۰۱۴ شرکت داشت و بنت میلر به خاطر آن جایزۀ بهترین کارگردانی را دریافت کرد.


بنت میلر که پیش از این، فیلم های «کاپوتی» دربارۀ ترومن کاپوتی نویسندۀ مشهور آمریکایی و درام ورزشی «مانی‌بال» را ساخته بود در کنفرانس مطبوعاتی این فیلم در جشنوارۀ کن گفت: وقتی اولین بار به این داستان برخوردم، متوجه شدم که پیامی در آن وجود دارد که فراتر از خود داستان است و حرف های تازه ای دربارۀ آمریکا برای گفتن دارد.


شخصیت محوری این فیلم، جان دو پان میلیونر آمریکایی، شخصیتی شیزوفرنیک و میهن پرستی افراطی است که در ورزش کُشتی نه تنها ارزش ها و افتخارات ملی را جستجو می کند بلکه به دنبال راهی برای مقابله با ارزش های سنتی خانوادگی و عرض اندام در برابر خواسته های مادرش (با بازی ونسا ردگریو) است.


جان دو پان با دعوت از مارک شولتز و آوردن او به قلمرو خانوادگی و حرفه ای اش، نه تنها دنبال افتخارات و پیروزی های ملی و میهن پرستانۀ آمریکایی است بلکه هدفش کامجویی و پر کردن خلا عاطفی و روانی است. او به رابطۀ عاطفی قوی بین دو برادر به شدت حسادت می کند و با همه قدرت مالی و حرفه ای اش سعی دارد آنها را از هم جدا کند و بین آنها دشمنی به وجود بیاورد.


برادران شولتز در مصاف با ایرانی‌ها


«فاکس کچر» به خاطر موضوع و شخصیت های واقعی اش که از قهرمانان کشتی آزاد جهان اند، می‌تواند برای تماشاگران ایرانی به ویژه نسلی از ایرانی های علاقمند به ورزش کشتی که با نام برادران شولتز به ویژه دیوید شولتز، آشنا هستند و خاطرۀ خوبی از کشتی های آنها با کشتی گیران معروف ایرانی مثل محمد حسن محبی، عیسی مومنی و الله مراد زرینی در ذهن دارند، جذاب و نوستالژیک باشد.


برادران شولتز هر دو، قهرمان جهان و قهرمان المپیک در رشتۀ کشتی آزاد بودند و بارها با کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی در وزن های ۷۴ و ۸۲ کیلوگرم به روی تشک رفتند و از این نظر برای تماشاگران ایرانی و علاقمندان ورزش کشتی، خاطره انگیزند.


دماغ بزرگ استیو کارل


استیو کارل بازیگری است که بیشتر به خاطر بازی در نقش های کمدی شهرت دارد. او همچنین بازیگر ورسیون آمریکایی سریال آفیس بوده است. بازی کارل در نقش جان دو پان در «فاکس کچر» تحسین برانگیز است . او با مهارت خیره کننده ای، آدمی منفور، شیزوفرنیک و غیرقابل فهم را به شخصیتی جذاب و کاریزماتیک تبدیل کرده است.


کارل برای نزدیک شدن به نقش جان دو پان و فهم دقیق شخصیت او، ساعت ها به تماشای فیلم های مستندی که دربارۀ او ساخته شده بود، نشست. او در مورد بازی اش در این نقش می گوید: من در مورد نقش ام تردیدی نداشتم اما این نقش مرا می ترساند چون قبل از آن کار شبیه آن نکرده بودم. این نقش برایم چالش برانگیز بود.


کارل همچنین برای نزدیک شدن به قیافه جان دو پان که دارای بینی بزرگی بود، مجبور شد از یک دماغ مصنوعی استفاده کند. او همچنین برای تغییر رنگ پوستش از چند لایه گریم استفاده می کرد که این کار، هر بار دو ساعت طول می کشید.


او در این مورد گفته است: جان دو پان نه تنها طرز خاصی رفتار می کرد و حرف می زد بلکه قیافه و فیزیک خیلی خاصی هم داشت. به خاطر این قیافه ام سرِ صحنه، منزوی شده بودم و آدم ها به خاطر ظاهر من به طرفم نمی آمدند و از من فاصله می گرفتند و این خیلی خوب بود.


استیو کارل و چنینگ تیتوم، بازیگر نقش مارک شولتز، قرار گذاشتند که برای باور پذیرتر شدن رابطۀ عجیب بین دو پان و شولتز، خارج از زمان فیلمبرداری با هم ارتباطی نداشته باشند.


کارل برای بازی در این نقش تا کنون جایزۀ بهترین بازیگر فستیوال سانتا باربارا را دریافت کرده و نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است. بسیاری او را نامزد و از بخت های جایزۀ بهترین بازیگر مرد در مراسم اسکار سال ۲۰۱۵ پیش بینی می کنند.


چنینگ تیتوم نیز دربارۀ بازی اش در نقش مارک شولتز، گفته است: این نقش، چالش برانگیزترین نقشی بود که بازی کردم. قبل از فیلمبرداری، شش ماه تمرین کشتی کردم و مربی من مارک شولتز بود. این که او هم سرِ صحنه می‌آمد، خیلی خوب بود اما حضورش مرا می‌ترساند.


مارک رافالو، بازیگر نقش دیوید شولتز نیز از سوی حلقۀ منتقدان فیلم سان فرانسیسکو، نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شده است و برخی او را نیز شایستۀ دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد می دانند.


«فاکس کچر» درام قدرتمند و پر کششی است که با ریتم بسیار دقیق و حساب شده ای ساخته شده است. این فیلم، علاوه بر جشنوارۀ کن، در جشنواره های تورنتو، لندن و نیویورک نیز شرکت داشته و مورد استقبال وسیع منتقدان سینمایی قرار گرفت.


بسیاری از منتقدان، علاوه بر کارگردانی بنت میلر، بازی های استیو کارل، مارک رافالو و چنینگ تیتوم را ستوده و موفقیت زیادی برای این فیلم و عوامل آن در اسکار امسال پیش بینی می کنند.


مارک شولتز


مارک شولتز متولد ۱۹۶۰ و برندۀ مدال طلای کشتی آزاد در المپیک لس آنجلس ۱۹۸۴ و برندۀ دو مدال طلای قهرمانی کشتی جهان در وزن ۸۲ در سالهای ۱۹۸۵ و ۱۹۸۷ است. مارک شولتز در مسابقات کشتی زیادی در سراسر جهان شرکت کرد و مدال های طلای بسیاری کسب کرد و یکی از پرافتخارترین کشتی گیران آمریکایی است. مارک شولتز، خاطرات خود را همزمان با اکران فیلم «فاکس کچر» در آمریکا منتشر کرد.




دیوید شولتز


دیوید شولتز، برادر مارک شولتز که نامش برای علاقمندان کشتی در ایران آشناتر است، متولد ۱۹۵۹ بود. وی در سال ۱۹۸۳ مدال قهرمانی کشتی آزاد جهان را دریافت کرد و در المپیک سال ۱۹۸۴ در وزن ۷۴ کیلوگرم، موفق به دریافت مدال طلا شد.


او سال ها به عنوان مربی کشتی در باشگاه فاکس کچر، متعلق به دو پان فعالیت کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن