تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت شورای شهر شیراز با افزایش عوارض تراکم مازاد طرح تفصیلی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شورای اسلامی شهر شیراز: موافقت شورای شهر شیراز با افزایش عوارض تراکم مازاد طرح تفصیلی خبرگزاری پانا: شورای اسلامی شهر شیراز با افزایش 20 درصدی عوارض تراکم مازاد طرح تفصیلی (bp) در شهر شیراز موافقت کرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي ساعت 14:15

خبرگزاری پانا+شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری پانا، اعضای شورای شهر شیراز در جلسه علنی این شورا پس از استماع و بررسی نظارت موافقان و مخالفان، در نهایت رای به افزایش 20 درصدی که نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم بود دادند.

در این جلسه در حالی که برخی از اعضا افزایش این عوارض را کمک به افزایش قیمت مسکن اعلام کردند اما برخی دیگر نیر اعتقاد داشتند که این افزایش در حقیقت کمک به تحقق بودجه شهرداری برای خدمات رسانی مطلوب تر به شهر و شهروندان است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر ما از شهرداری انتظار کار داریم و اگر می خواهیم شهرداری بهترین خدمات را به شهروندان و شهر ارائه کند باید حداقل افزایش را در عوارض تراکم مازاد شاهد باشیم.

محمود رضا طالبان افزود: به نظر می رسد سال آینده، سالی سخت هم برای دولت و هم شهرداری باشد و باید کمک کنیم تا شهرداری بتواند برنامه ها و پروژه های خود را در شهر عملیاتی و اجرا کند.

وی ادامه داد: اما افزایش بیش از 20 درصد هم با توجه به اینکه امروز درآمد شهرداری به دلیل کاهش تقاضای پروانه ساخت و ساز کاهش یافته مانند سم است و قفلی بر دیگر قفل ها می زند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز، خواستار موافقت اعضا با نظر کمیسیون برنامه و بودجه یعنی افزایش 20 درصدی عوارض تراکم مازاد شد.

اما در مقابل، ابراهیم شعرا، دیگر عضو شورای شهر شیراز هرگونه افزایش را به ضرر جوانان که به دنبال تامین مسکن هستند دانست و گفت: این افزایش که به افزایش قیمت تمام شده مسکن می انجامد، راه دستیابی بسیاری از شهروندان خصوصا جوانان به خانه را طولانی تر می کند.

معاون اداری و مالی شهرداری شیراز نیز خواستار افزایش این عوارض بر اساس نظر کارشناسان رسمی منتخب شورا شد و گفت: دفترچه های فروش آپارتمان بنا بود هر شش ماه توسط شورا به روز شود که به دلیل مسایل اقتصادی به یک سال افزایش یافت.

محمد حسن اسدی افزود: اگر بودجه شهرداری شیراز به زیر دو هزار میلیارد تومان برسد ما متقاضی افزایش عوارض تراکم مازاد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اداره شهر مخارج بسیاری دارد و با عدم افزایش عوارض تراکم مازاد در حقیقت لطفی به شهر و شهروندان نکرده ایم چرا که در خدمات رسانی خلل ایجاد می شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با افزایش 20 درصدی عوارض تراکم مازاد طرح تفصیلی (bp) در تمام مناطق شهر موافقت کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن