تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری کارگاه آسیب شناسی رسانه های نوپدید در شهرستان گتوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری کارگاه آسیب شناسی رسانه های نوپدید در شهرستان گتوند خبرگزاری پانا: در راستای مقابله و کنترل رسانه های نوپدید (ماهواره ، موبایل) کارگاه آسیب شناسی رسانه های نوپدید و راههای کنترل آن در سالن شهید قاصد گماری آموزش و پرورش شهرستان گتوند برگزار شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي ساعت 14:06

خبرگزاری پانا+گتوند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در راستای مقابله و کنترل رسانه های نوپدید (ماهواره ، موبایل) کارگاه آسیب شناسی رسانه های نوپدید و راههای کنترل آن  در سالن شهید قاصد گماری آموزش و پرورش شهرستان گتوند برگزار شد.
 
این کارگاه در دو سانس 9 صبح برای مدیران و 2 عصر برای معاونین  و مربیان پرورشی ، معاونین آموزشی و مشاورین مدارس برگزار شد.
 
ابتدا علیدادی ریاست اداره ضمن خوش آمد گویی به مدیران و عرض تبریک بمناسبت هفته ی وحدت ، در خصوص رسانه های نوپدید و آسیب های آن برای مدعوین صحبت کردند و لزوم برگزاری این کارگاه را در راستای نحوه ی برخورد و شیوه ی کنترل این رسانه ها توسط معلمین و اولیاء با دانش آموزان دانست.
 
در ادامه ی این کارگاه دکتر انصاری مهر ابتدا هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را مقابله با آسیب های نوپدید رسانه ای برسلامت روان با موضوع فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل توجهی در فن آوری رسانه ها از جمله رسانه های نوپدید هستیم و در 10سال اخیر ماهواره ، اینترنت ، بلوتوث و تلفن همراه رشد قابل توجهی داشته است که ورود این رسانه ها به چرخه زندگی علاوه بر فواید ، یکسری معایبی نیز دارند . وی گفت : تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی ، افزایش تنش های خانوادگی ، افزایش اضطراب و افسردگی و بسیاری از آسیب های دیگر که علاوه بر بزرگسالان ، کودکان ، نوجوانان، جوانان و اطفال نیز از این آسیب ها در امان نیستند . 
ایشان انواع رسانه های مخرب مانند ماهواره ، موبایل، وی چت ، واتساپ و فیسبوک را معرفی نمود 
و  افزود : همانطور که بروز و ظهور هر فناوری و پدیده جدید امید و رفاه و آسایش و سرعت عمل و دسترسی به اطلاعات را برای انسان امروز به ارمغان آورده است.بدیهی است موجی از هراس را نیز فراروی بشر پدیدار نماید یکی از این موارد آسیب هایی است که در سازمان های رسانه ای شکل میگیرد و سوار بر امواج به ما می رسد که با عنوان "آسیب های نوپدید" یا "نوظهور" از آنها یاد میشود.از این پدیده های مهم که انقلابی در کمیت و کیفیت ارتباط های انسانی بوجود آورد "موبایل" یا "تلفن همراه" است.
 
وی در ادامه گفت: واقعیت این است که گریز از مواجهه با فناوری های ارتباطی جدید نه امکان پذیر است نه عاقلانه،چون آنها هم مثل هر پدیده دیگر آمیزه ای از فرصت ها و تهدید ها هستندکه با اتخاذ روش های درست و فرهنگ سازی می توان امکان برخورداری افراد را از فرصت های آن بیش از پیش فراهم آورد. سپس به آسیب شناسی آنها پرداخت و در پایان به شیوه های مختلف استفاده ی صحیح از آنها و کنترل فرزندان پرداخت.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن