تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818862376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین کشتی ترکمنستان راهی بنادر روسیه شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
نخستین کشتی ترکمنستان راهی بنادر روسیه شد
کشتی جدید باری و مسافری ساخت کرواسی که ماه پیش وارد بندر ترکمنباشی ترکمنستان شده‌ بود، برای نخستین بار به طرف روسیه حرکت کرد.

خبرگزاری فارس: نخستین کشتی ترکمنستان راهی بنادر روسیه شد



 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، اولین محموله این کشتی نسل جدید کامیون‏‌های باری با مصالح ساختمانی جهت ساخت و ساز مدرسه‌ ترکمنستان در شهر «آستاراخان» روسیه و نیز تعدادی مسافران ترکمنستان بود. خبرگزاری رسمی ترکمنستان ضمن تایید این مطلب تصریح کرد: درآینده نیز حرکت کشتی مذکور میان بنادر ترکمنباشی و اولیا روسیه به صورت مرتب انجام خواهد شد، همچنین قرار است این کشتی میان بنادر ایران، آذربایجان نیز تردد خود را آغاز کند. این کشتی باری و مسافربری ماه گذشته میلادی (دسامبر سال 2014 ) در یک مراسم باشکوه با حضور «قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «زوران میلانویچ» نخست وزیر کرواسی در محل بندر ترکمنباشی واقع در شهر ترکمنباشی شروع بکار کرد.

مدل این کشتی مخلوطی از مدل RO/RO و Passenger ship هست. این نوع کشتی‌ها همزمان با حمل بار، مسافر نیز جابجا می‌کنند بیشتراین کشتی‌ها در مسیر‌های ثابت تردد می‌کنند. این کشتی مجهز به رمپ بوده و پس از پهلوگیری در کنار اسکله، خودرو یا هر وسیله چرخدار دیگر می تواند براحتی به داخل کشتی انتقال یابد.



طول این کشتی حدود 156 متر و 5 طبقه بوده که طبقه اول و دوم آن ویژه‌بار و طبقات بالا نیز برای حمل مسافر می‌باشد.

عرض این کشتی 17.5 متر و ارتفاع آن 12.2 متر بوده دارای 29 نفر خدمه مجهز به اتاق‌های مجهز و لوکس، عادی و فروشگاه، سالن بازی کودکان، سالن غذاخوری و محل فرود بالگرد می‏‌باشد.

یکی از مسئولان سازمان حمل و نقل دریای ترکمنستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این کشتی قرار است میان کشورهای ساحلی دریای خزر به ویژه به «بندر انزلی» و «امیر کبیر» ایران، بندر آستاراخان و اولیا روسیه، بندر «باکو» و نیز بندر «آکتو» قزاقستان تردد کنند. این مقام عالی رتبه عنوان کرد: کشتی «برقرار» در واقع شانزدهمین کشتی پیشرفته ترکمنستان است که این کشور ظرف 5 سال اخیر خریداری کرده است. به این ترتیب دولت ترکمنستان نیز بنیه و ناوگان دریایی خود را در دریای خزر تکمیل کرده و برنامه گسترده‌ای برای توسعه آن در دست اجرا دارد که بازسازی بندر ترکمنباشی نیز جز این برنامه‌ها می‌باشد. انتهای پیام/.

93/10/16 - 13:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن