تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804892162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلامی سازی غرب؛ از آنگلا مرکل تا شرکت فولکس واگن+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در آلمان؛
"اسلامی سازی غرب"؛ از آنگلا مرکل تا شرکت فولکس واگن+ تصاویر
"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، رهبران جنبش ضداسلامی "پگیدا" را متعصب و سرد خوانده است. کلیسای جامع شهر کلن و شرکت فولکس واگن هم در اعتراض به فعالیت های ضداسلامی، چراغ های خود را خاموش کردند.



    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، خیابان های آلمان به محل راهپیمایی های هواداران و مخالفان "اسلام ستیزی" تبدیل شده است.     در هفته های اخیر مخالفان مهاجرت با شعار مخالفت با آن چه "اسلامی سازی غرب" می خوانند، در آلمان فعالیت گسترده ای داشته اند و راهپیمایی هایی برپا کرده اند. درمقابل سیاستمداران ارشد آلمان، کلیساها و بخش قابل توجهی از مردم نیز مخالفت خود را با این راهپیمایی ها و شعارهای نژادپرستانه و اسلام ستیزی ابراز کرده اند.    

جنبش ضداسلامی "پگیدا"/ اسلام ستیزی در قالب شعار "مخالفت با اسلامی سازی غرب"     به نوشته سایت بی بی سی، گروه موسوم به "اروپایی های میهن پرست مخالف اسلامی سازی غرب" (پگیدا) از ماه اکتبر تاکنون هر هفته تظاهراتی برگزار کرده است.     در راهپیمایی دوشنبه شب این گروه ۱۸ هزار نفر شرکت کردند که یک رکورد تازه بود. اما این گروه از سوی سیاستمداران ارشد آلمانی محکوم شده و تظاهرات هایی در مخالفت با آن برگزار شده است.     روز دوشنبه هزاران نفر از مخالفان پگیدا در برلین، کلن، درسدن و اشتوتگارت راهپیمایی کردند. در برلین، پلیس گفت که حدود پنج هزار مخالف پگیدا مسیر راهپیمایی هواداران این گروه را بستند.    

    به گزارش خبرگزاری دی پی اس در مجموع ۲۲ هزار نفر از مخالفان پگیدا در اشتوتگارت، مونستر و هامبورگ راهپیمایی کرده اند.     اما پلیس گفت که فقط در درسدن ۱۸ هزار نفر در راهپیمایی ضدمهاجرت پگیدا شرکت کردند. تظاهرات مخالفان در درسدن شامل سه هزار نفر بود.    

کلیسای کلن، چراغ ها را خاموش کرد.     چراغ ها خاموش   در کلن مقام ها چراغ های کلیسای جامع شهر را به نشانه اعتراض به هواداران پگیدا که آنها را "هواداران افراط گرایی"می خوانند خاموش کردند.     نوربرت فلدهوف سرپرست کلیسا به بی بی سی گفت:‌ «ما این را اعتراض نمی نامیم، بلکه مایلیم بسیاری از مسیحیان محافظه کار به عمل خود بیاندیشند.»     در کلن فقط ۲۵۰ هوادار پگیدا تجمع کردند درحالی که شمار مخالفان آنها در این شهر چند هزار نفر بود.    

    در درسدن شرکت "فولکس واگن" گفت چراغ های کارخانه اش را خاموش می کند تا نشان دهد که "حامی یک جامعه باز، آزاد و دموکراتیک است."     آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نطق سال نو به این جنبش حمله کرد و گفت که رهبران آنها دچار "تعصب، سردی و حتی نفرت در قلب خود هستند."     کاترین اورتل سازمان دهنده تجمعات پگیدا در نطقی در تظاهرات درسدن در واکنش به آن سخنان گفت که آلمان بار دیگر شاهد "سرکوب سیاسی" است.     او اضافه کرد:‌ «به نظر شما این چه رفتاری است وقتی به خاطر انتقاد به حق ما از سیاست های پناهندگی در آلمان و وجود نداشتن یک سیاست مهاجرت، به ما توهین می شود و همه احزاب اصلی سیاسی و رسانه ها به ما نژادپرست یا نازی می گویند.»    

    نظرسنجی از بیش از هزار نفر توسط مجله استرن آلمان نشان داده است که یک هشتم آلمانی ها می گویند که اگر تظاهرات ضداسلامی پگیدا در نزدیکی محل زندگی آنها برگزار شود به آن ملحق خواهند شد.     آلمان بیش از هر کشور دیگر اتحادیه اروپا پذیرای پناهندگان و پناهجویان است. در سال های اخیر بسیاری از این پناهندگان از سوریه آمده اند.    

  سایت آمریکایی رادیو فردا تنها تجمع هواداران اسلام ستیزی در غرب را پوشش داد.     به نوشته دویچه وله (Deutsche Welle) در چند شهر آلمان طرفداران و مخالفان "پگیدا" (اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی‌کردن مغرب‌زمین) دست به تظاهرات زدند. در کلن بسیاری از ساختمان‌ها، از جمله کلیسای جامع شهر، در اعتراض به "پگیدا" چراغ‌های خود را خاموش کردند.     خوشامدگویی به پناهجویان

هزاران نفر نیز در اشتوتگارت دست به تظاهرات زدند. شهردار اشتوتگارت، فریتس کوهن، پیام سیاسی روشنی در حمایت از هم‌پیوندی (انتگراسیون) و پذیرش مهاجران در جامعه فرستاد. این سیاستمدار عضو حزب سبزهای آلمان گفت: «اشتوتگارت به پناهندگان خوشامد می‌گوید.»     در هامبورگ نیز بیش از یک‌هزار نفر علیه "پگیدا" تظاهرات کردند. جنبش "پگیدا" (اروپایی‌های روادار علیه ابله شدن مغرب‌زمین) در گردهمایی خود در هامبورگ خواستار مدارا و گشایش جامعه در برابر پناهجویان و فرهنگ‌های دیگر شد.     قرار است بزرگترین تظاهرات علیه "پگیدا" در برلین برگزار شود. جامعه ترک‌ها برای انجام این تظاهرات فراخوان داده و پلیس انتظار دارد که حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کنند.    

444  



۱۶/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن