تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819805476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زيبايي هاي نماز را بايد با استفاده از ابزار هنر به نمايش گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۲۲:۲۴ب.ظ)
آيت‌الله جوادي آملي:‏ زيبايي هاي نماز را بايد با استفاده از ابزار هنر به نمايش گذاشت آيت الله جوادي آملي گفت:برگزارکنندگان جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين، بر ضرورت نشان دادن زيبايي هاي نماز با استفاده از ابزار هنر اهتمام داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، آيت الله جوادي آملي در ديدار دست‌اندرکاران جشنواره نماز و نيايش،اظهار کرد:صرف نعماتي که خداوند به انسان مي دهد، واجب است.
وي با اشاره به حوزه هنر و وظيفه انسان نسبت به استعدادهاي دروني تصريح کرد: برخي از مسائل کسبي نيست و انسان گمان مي برد که خودش آن را کسب کرده است، در حالي که هر توفيقي که نصيب انسان شود از خداست.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: ممکن است کسي اسلامي حرف بزند، اما قاروني فکر کند؛ مثل اينکه يک عالم بگويد که من هرچه دارم به مدد زحمات خودم است؛ اين شخص شايد عالم اسلامي باشد، ولي قاروني صبحت مي کند.
اين مرجع تقليد اضافه کرد: کمالات کسبي ممکن است او را فريب بدهد، ولي کمالات هنري از جمله خوش آهنگي و خوش ذوقي، کسبي نيست.
آيت الله جوادي آملي بيان کرد: کمالاتي که به انسان داده شده است، مسئوليتي مضاعف را به بار مي آورد که در اين بين ائمه (ع) ما را به پرداخت زکات اين نعمات هدايت کرده اند که از آن جمله مي توان به زکات جمال که عفاف است و زکات شجاعت که جهاد در راه خداست اشاره کرد.
اين مفسر قرآن کريم ابزار کرد: زکات هنر،صرف آن در راه دين است؛ چون هنر بايد از ذوقي سرازير شود که از خداست؛ اگر انسان بخواهد با هنرش از اين دنيا برود، بايد آن را در راه خدا خرج کند.
آيت الله جوادي آملي اضافه کرد: دين با جمال و جلال آراسته است و نبايد هنر ما بي جا صرف شود که نه خودش بماند و نه بتوانند ما را حفظ کند؛ هنر متعالي هم خودش را حفظ مي کند و هم ما را؛ مثل هنري که عطار، حافظ و مولانا خلق کردند.
اين عالم برجسته در بخش پاياني سخنان خويش با تحسين برگزارکنندگان جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين، بر لزوم نشان دادن زيبايي هاي نماز از طريق هنر تاکيد و خاطرنشان کرد: برخوردار کردن جوانان و هنرمندان از سعادت دنيا و آخرت بايد ثمره اين جشنواره باشد، زيرا اگر کسي لذت نماز را بچشد ديگر لذت هاي ديگر را نمي پسندد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن