تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818974376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سخنگو درباره پرونده پدیده، نامه مطهری، بابک زنجانی، گلپایگان و کرسنت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گزارش سخنگو درباره پرونده پدیده، نامه مطهری، بابک زنجانی، گلپایگان و کرسنت


سخنگوی قوه قضائیه در هفتاد و چهارمین نشست خبری خود در مورد موضوعاتی همچون عدم بازداشت فردی در پرونده «پدیده»، بودجه قوه قضائیه، صدور حکم متخلفان شورای شهر رشت، آخرین وضعیت پرونده «م.ر» و احتمال برگزاری دادگاه زنجانی تا آخر سال صحبت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ ای در هفتاد و چهارمین نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی گفت: نهم دی‌ ماه سال 88 بعد از فتنه حقیقتاً نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد و مردم برگ زیرین دیگری را بر صفحات انقلاب اسلامی افزودند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: از صداوسیما تشکر می‌کنم که ابعاد خوبی از فتنه را بیان کرد و یادآوری کرد که این فتنه می‌رفت تا ضربات زیادی را به کشورمان بزند.

اژه‌ ای گفت: در فتنه 88 به حقوق مردم تعرض شد، به رأی مردم بی‌احترامی شد، قانون زیر پا گذاشته شد و دشمن طمع کرد و تحریم‌ها تشدید شد.

وی افزود: هرچه که از زمان فتنه می‌گذرد عمق آن و دست داشتن عوامل خارجی در فتنه روشن‌تر می‌شود.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال  درباره پلمپ شرکت های زیرمجموعه مجتمع پدیده شاندیز گفت: پدیده شاندیز شرکت سهامی بوده که با تبلیغات گسترده اقدام به جلب مشارکت و سرمایه گذاری از افراد بی‌ شماری کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از این شرکت شکایات بی شماری به دستگاه قضا وارد شده و قوه قضائیه  جدی  نگران روند رسیدگی به این پرونده است. افرادی از مدیران دسته بالا و میانی سهامدار شرکت  مورد بازجویی قرار گرفتند، اما تحقیقات درباره  ابعاد گسترده این پرونده همچنان در حال بررسی است.

وی گفت : در پرونده پدیده شاندیز کسی دستگیرنشده ،  اما برخی دلالان درگیر در این پرونده دفاترشان در طرح های بزرگ از جمله تهران و مشهد پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.

محسنی اژه ای در ادامه هر گونه مبلغ اعلام شده درباره  کلاهبرداری مدیران و سهامداران شرکت پدیده شاندیز را رد کرد و افزود: تاکنون برآورد هزینه نهایی درباره کلاهبرداری این شرکت اعلام نشده است.
وی خروج  مدیرعامل این شرکت از کشور را تائید نکرد.

محسنی اژه‌ ای درباره  لایحه بودجه 94 و اعتبارات قوه قضاییه گفت: از برخی تنگناهای دولت مطلعیم ولی با توجه به مأموریت‌هایی که برعهده قوه قضاییه است و سندهای بالادستی و برنامه‌های 5 ساله و قوانین پارسال و امسال نمی‌‌توانیم با همین بودجه قوه قضاییه را اداره کنیم و با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: دولت و مجلس نهایت مساعدت را داشته باشند، در غیر این صورت برخی مأموریت‌ها بر زمین می‌ماند.

اژه‌ ای درباره گزارشی که به رهبر معظم انقلاب داده شده است، نیز گفت: نهایت تلاش را می‌کنیم که از این تنگنا خارج شویم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده مدیرعامل سابق کیش گفت: این که شمار بسیاری از مدیران در این پرونده مطرح هستند را تأیید نمی‌کنم ولی  بیش از یک نفر مطرح است و تا زمانی که حکمی صادر نشده است نمی‌توانیم جزئیات این پرونده را بگوییم اما اکنون این پرونده در حال رسیدگی است.

وی درباره پرونده تخلفات شورای شهر رشت گفت : حکم صادر شده است ولی از قطعی شدن آن اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ ای درباره پرونده مرتضوی و تبدیل قرار کفالت به وثیقه برای وی گفت:‌ قرار کفالت وی تبدیل به وثیقه نشده است، همچنین پرونده‌ ای که در دادسرا مطرح بوده است را دادگاه دیگری نگرفته و گرفتن این پرونده توسط نهادها یا سازمان‌های دیگر صحت ندارد.

وی درباره پرونده معاون رئیس جمهور سابق افزود: این پرونده به دیوان عالی کشور رفته و تجدیدنظر آن در دیوان عالی است اما هنوز رأی صادر نشده است.

محسنی اژه‌ ای درباره پرونده بابک زنجانی  گفت: آخرین خبری که من گرفتم  برای سه نفر متهمین قرار مجرمیت صادر شده ، اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است،زیرا باید دادستان یا جانشین وی نظر دهند تا کیفرخواست صادر شود.

وی با اشاره به این که در این پرونده 6 نفر بازداشت شدند که برای سه نفر آنها قرار مجرمیت صادر شده گفت:‌ از بیش از 50 نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: اموالی که تاکنون شناسایی شده است بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوب، شناسایی و تقویم شد تا در اختیار شرکت نفت قرار داده شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بخشی از این اموال که شناسایی و کارشناسی شده به متهم و وکیل او ابلاغ شده اما آنها  اعتراض کردند به همین دلیل موضوع در حال بررسی است.

اژه‌ ای با تاکید بر این که چنانچه دادستان ایرادی نگیرد، برای آن سه متهم کیفرخواست صادر می‌شود، افزود:‌ پرونده سه متهم دیگر در حال رسیدگی است ما در ردیابی اموال هم توفیقات خوبی پیدا کردیم البته به حساب ریالی، دلاری یا یورویی امروز این اموال تکافوی بدهی را نمی‌دهد ، اما ردیابی شده که اموال کجا رفته و صرف چه چیزی شده، اما هنوز بخشی از پول نامشخص است.

وی ادامه داد: اگر دادستان زودتر قرار مجرمیت را بخواند وایرادی نگیرد ممکن است تا پایان امسال نخستین جلسه دادگاه برگزار شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ ای در پاسخ به پرسشسی مبنی بر اظهارات رئیس قوه قضاییه درباره حصر برخی نامزدهای انتخاباتی در سال 88 و ایراداتی که مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رئیس قوه قضاییه  در نامه‌ای منتشر کرده است، گفت : اظهاراتی در باره برخی نامزدهایی که خلاف قانون داشته‌ اند مطرح شد.

وی افزود: برخی مطالب نامه آقای مطهری در این باره کذب محض است و قابل تعقیب قضایی و در آینده‌ نزدیک نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اژه‌ ای گفت: آقای مطهری در جلسه شورای عالی امنیت حضور نداشتند و برخی مطالب را در این نامه به طور حدس و گمان مطرح کرده‌ اند که این کار در شأن نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: با ابزارهای سیاسی برخورد با قانون صحیح نیست و این اقدامات،  نخ‌ نما شده است. به زودی جواب این نامه داده خواهد شد.

محسنی اژه‌ ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر نامه وزارت علوم به قوه قضاییه درباره بورسیه‌ها اظهار داشت: اگر اتهامی در این باره وارد شده باشد، قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند. سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به تلاش خوب دستگاه انتظامی در شناسایی و دستگیری عاملان حادثه گلپایگان گفت: تا متهمی دستگیر نشود قوه قضاییه نمی تواند درباره عاملان آن تصمیم گیری کند. وی با اشاره به سوابق متعدد کیفری متهم دستگیر شده گفت: بررسی ها نشان می دهد متهمان در طول هشت سال گذشته با راه اندازی یک باند بزرگ اقدام به ناامنی در برخی از استان ها و شهرهای مرکزی کشور کرده اند. وی گفت: تلاش نیروی انتظامی برای شناسایی متهمان و دستگیری آنها قابل تقدیر است و انتظار این است که رسیدگی به این پرونده در دستور کار سریع ماموران قوه قضاییه قرار گیرد. اژه ای با اشاره به این که در پرونده حادثه تیراندازی در گلپایگان چندین فقره قتل وجود دارد افزود: با توجه به هشدار سه نفر از ماموران نیروی انتظامی و دو نفر از شهروندان در جریان فرار متهمان و همچنین اعتراف متهم دستگیر شده به چند قتل دیگر شناسایی خانواده اولیای دم و رسیدگی به پرونده آنها باعث تغییر در روند رسیدگی به پرونده می شود. با این وجود قوه قضاییه نهایت تلاش خود را به کار می بندد تا پرونده متهم دستگیر شده هرچه سریع تر بررسی و تعیین تکلیف شود. سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره  برخی پرونده های قضایی هم چنین توضیح داد: ۱- آخرین وضعیت پرونده رییس جمهور سابق : حکمی صادر نشده است. ۲- پرونده کرسنت: پرونده هنوز در حال رسیدگی است. ۳- پرونده توقیف یک روزنامه و بازداشت یک خبرنگار: این دو پرونده ارتباطی با هم ندارند، روزنامه به دلیل درج مطالب خلاف قانون و خبرنگار به دلیل اتهام دیگری بازداشت شده است و خانواده او هم مطلع هستند. ۴- برداشت دولت از صندوق ذخیره ارزی: سازمان بازرسی توضیحات لازم را داده است. ۵ -پرونده یکی از مدیران شهرداری: هنوز در دادسرا است و قرار نهایی صادر نشده است. ۶- پرونده جاسوسی: اگر دیوان عالی حکم ۱۰ سال حبس را نقض کرده دوباره به شعبه هم عرض می رود و اگر دوباره دیوان عالی آن را نقض کند به هیات عمومی خواهد رفت. ۷ -پرونده تامین اجتماعی: تمامی گزارش های مجلس و جزئیات پرونده در حال رسیدگی است. ۸ - پرونده پاساژ علاء الدین: شکایتی از سوی شهرداری نشده و قوه قضائیه هم ورود پیدا نکرده است اما باید مسئولان دقت کنند که چنین تخلفاتی رخ ندهد. ۹ -گفته شده انتشار برداشت دولت از صندوق ذخیره ارزی محرمانه بوده، آیا این اتهام است: انتشار این اخبار محرمانه نبوده است.
دانلود


 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن