تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست شورای اداری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در نی ریز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نشست شورای اداری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در نی ریز خبرگزاری پانا: نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد ضرورت توجه به مفاهیم عظیم نهج البلاغه در واحدهای دانشگاهی و برنامه ریزی و کار فرهنگی برای خانواده های پرسنل را خواستار شد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي ساعت 17:17

خبرگزاری پانا+نی ریز

به گزارش خبرگزاری پانا، نشست شورای اداری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور جمال زاده نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ، امام جمعه نی ریز ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و روسای واحدهای دانشگاهی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز تشکیل شد.
در این نشست جمال زاده با ذکر مناقب و فضایل علی (ع) بیان داشت: ابن سینا در مورد علی (ع) می گویدعلی(ع) فی اصحابه کالمعقول فی المحسوس و باز با ذکر نقل قولی از یکی از دانشمندان عرب اهل تسنن گفت: علی(ع) شخصیتش به گونه ای است که اگر شیعیان هم فضایلش را نگویند باز هم علی (ع) شهرتش عالم گیر می شد . درست مانند قرآن که عده ای مخالفش بودند ولی قرآن نورانیتش آنقدر زیاد بود که حتی مخالفان خود را هم جذب می کرد. این مطلب به ما می آموزد که اگر چیزی را حق بدانیم ولی به خاطر منافعی با آن مبارزه کنیم سرانجام حق خود را می نمایاند.
نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روایتی از علی (ع) که حضرت فرمودند گناهی را که بزرگ پنداری خدا آن را کوچک می شمارد و گناهی را که تو کوچک پنداری پروردگارت را به حقارت پنداشته ای و خدا آن گناه را بزرگ می شمرد ، افزود: ما هم باید مانند خداوند ستار العیوب باشیم و صفات الهی را در خود تقویت نماییم.
وی با اشاره به این مطلب که بین حق و باطل یعنی دیده ها و شنیده ها چهار انگشت فاصله است ، گفت: باید در شنیده ها دقت و بررسی کنیم و بدانیم که درس های که ما می آموزیم از همین روایات است همین روایات درس مدیرت ، اقتصاد و اخلاق به ما می دهند و ما همه چیزمان از همین قرآن و روایات است.
جمال زاده با تاکید بر ضرورت راه اندازی جلسات و بحث های مربوط به نهج البلاغه با بهره گیری از روحانیون و اساتیدی که در موضوع نهج البلاغه کار کرده اند خاطرنشان کرد: من خواهش می کنم جلسات نهج البلاغه را راه اندازی کنید یک عالم و روحانی یا یک استاد دانشگاه دعوت کنید که حداقل هفته ای یکبار برای اساتید و کارمندان و دانشجویان دروس اخلاق را از نهج البلاغه بگوید آن وقت است که انسان امیدوار می شود و آرامش پیدا می کند .علی (ع) به ما درس اقتصادی می دهد و می فرماید اگر کسی چیزی را بخرد که به آن نیاز ندارد آن چیزی را خواهد فروخت که به نیازمند است. لذا شما روسای واحدهای دانشگاهی نیز باید در خریدها دقت کنید که چیزهای غیر ضروری را نخرید. مطالب و سخنان علی (ع) برای تمام بشر درس است.
نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد همچنین بر لزوم برنامه ریزی و کار فرهنگی برای پرسنل خانواده ها تاکید کرده و افزود: برای خانواده ها برنامه داشته باشید اردوهای فرهنگی ، کلاس ها و جلسات تا آن ها نیز با دانشگاه آشنا شوند و مشوق همسران خود باشند.
جمال زاده در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه و تقویت روابط عمومی های واحدهای دانشگاهی نیز تاکید کرد و خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی استان فارس گفت: روابط عمومی ها را تقویت کنید تا اخبار فعالیتها را در روزنامه های محلی و دیگر جرائد از جمله فرهیختگان و سایتها منعکس کنند. من احساس می کنم که خیلی از واحدها یا روابط عمومی ندارند یا اگر دارند خیلی ضعیف عمل می کنند.
وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: من به جد عرض می کنم که استان فارس بعد از تهران در بین دیگر استان ها از دید ریاست عالیه دانشگاه اهمیت بسیار مهمی دارد هم از جهت سبقت و دیرینه تاریخی و ادب و هنر و هم از جهت وسعت و تعدد واحدهای دانشگاهی لذا فعالیتهای صورت گرفته در واحدها را منعکس کنید تا توجهات هم بیشتر شود.
در ادامه این نشست روسای واحدهای دانشگاهی به بحث و تبادل نظر پیرامون بودجه سال 94 پرداختند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن