تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819829436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دومين نمايشگاه نهاده‌هاي کشاورزي در بوستان گفتگو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۴۷ب.ظ)
برگزاري دومين نمايشگاه نهاده‌هاي کشاورزي در بوستان گفتگو دومين نمايشگاه تخصصي نهاده‌هاي کشاورزي تهران با شعار «فرهنگ کشاورزي سالم» ۲۳ تا ۲۷ دي‌ماه در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بوستان گفت‌وگو برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سيد مهدي حسيني يزدي، رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران گفت: اين نمايشگاه با همت انجمن‌هاي واردکنندگان سم و کود ايران، توليد‌کنندگان سموم ايران و واردکنندگان بذر اصلاح شده برگزار مي شود.
حسيني يزدي افزود: در دومين نمايشگاه حدود 85 غرفه ديده شده است و حدود 90 درصد وارد‌کنندگان و توليد‌کنندگان اصلي بدون واسطه در اين نمايشگاه حاضر مي شوند.
وي در مورد کود مصرفي کشور و نحوه تامين آن گفت: دسته اول کودها را دولت و شبه دولتي ها وارد مي‌کنند، دسته دوم آن را انجمن توليد‌کنندگان کود آلي توليد و دسته سوم را انجمن وارد کنندگان کود وارد مي‌کنند و دسته چهارم به صورت غير مجاز وارد و يا توليد مي‌شود.
رئيس انجمن وارد کنندگان سم و کود ايران تصريح کرد: از طريق نصب برچسب برنامه‌ريزي شده تا توليدات و واردات انواع سم و کود کنترل شود.
حسيني يزدي تصريح کرد: 7 هزار فروشگاه عرضه کود و سم در کشور موجود است که فقط 3 هزار فروشگاه پروانه صنفي و مجوز وزارت جهاد کشاورزي را دارند.
محمد حسين رحمتي، نايب رئيس انجمن توليد‌کنندگان سموم ايران نيز در ادامه گفت: حدود 50 شرکت توليد کننده سم در ايران وجود دارد که 80 درصد آن عضو انجمن هستند و اين صنعت نسبت به گذشته به طور قابل توجهي پيشرفت داشته است.
وي افزود: حدود 15 سال پيش فقط 4 يا 5 شرکت توليد‌کننده سم در کشور وجود داشت اما در حال حاضر اين صنعت تقريبا به خودکفايي رسيده و تمامي سموم توليدي آن بر اساس استاندارهاي جهاني توليد و کاملا زير نظر سازمان حفظ نباتات کشور توليد و تمامي سموم توليدي توسط اين سازمان قبل از رسيدن به بازار مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.
رحمتي با بيان اين مطلب که برگزاري نمايشگاه سال گذشته موفقيت آميز بوده است، گفت: هدف از برگزاري نمايشگاه دوم را آشنايي کشاورز و محققان با توليدات و قدم برداشتن در راستاي استفاده از فرهنگ درست مصرف سموم و دفع آفات نباتي بود که گام‌هاي خوبي در اين مسير برداشته شد.
وي تاکيد کرد: سموم مانند شمشير دو لبه هستند يعني اگر درست و صحيح از آن استفاده نشود ممکن است موجب توليدات ناسالم و اگر درست از آن استفاده شود در تغذيه بشر بسيار مفيد خواهد بود.
رحمتي بيان داشت: براي نحوه استفاده درست از سموم انجمن توليد‌کنندگان سموم کشاورزي نياز به همکاري وزارت جهاد کشاورزي و سازمان حفظ نباتات دارد زيرا کشاورزان اغلب براساس تجربيات خود از سموم و بذر استفاده مي‌کنند و از نتايج مطلوبي هم بهره‌مند نمي‌شود.
نايب رئيس انجمن توليد‌کنندگان سموم ايران در پاسخ به اين سؤال که آيا گاز اتيلن مجوزي براي واردات دارد، گفت: براي واردات گاز اتلين مجوزي صادر نشده و ما اين گاز (سم) را در داخل کشور توليد نمي‌کنيم.
وي افزود: واردات اين گاز به صورت غير مجاز انجام مي‌شود و وقتي محصولي به صورت غير مجاز وارد مي‌شود هيچگونه کنترل و نظارتي بر نوع مصرف آن انجام نمي‌گيرد.
رئيس انجمن توليد‌کنندگان سموم بيان داشت: مصرف اين گاز بايد مطابق استاندارد باشد و تمامي سموم مورد استفاده در کشاورزي بايد براساس استاندارد مصرف شوند زيرا مصرف خارج از استاندارد قطعا مضر خواهد بود.
رحمتي تصريح کرد: استفاده از گاز اتيلن براي فرآوري گوجه فرنگي براي اولين بار در کشور در پي گراني گوجه فرنگي اتفاق افتاد و بعيد است که دوباره تکرار شود زيرا محصول گوجه فرنگي در کشور به اندازه کافي توليد مي‌شود و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.
نايب رئيس انجمن توليد‌کنندگان کشاورزي بيان داشت: گاهي توليد‌کننده براي واردات يک سم مجاز بايد سه سال دوندگي کند و به نتيجه نمي‌رسد اما يک قاچاقچي به راحتي سم‌هاي مضر را وارد مي‌کند و سود زيادي هم عايدش مي‌شود.
وي افزود: گاز اتيلن در ايران توليد نمي‌شود و مجوزي هم سازمان حفظ نباتات براي آن صادر نکرده است و چون کنترلي بر مصرف محصولات قاچاق نمي‌شود بنابراين بهتر است از آن استفاده نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن