تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820099674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلامينگوهاي ميهمان در ميانکاله از قفس شکارچي رهايي يافتند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۳۰ب.ظ)
فلامينگوهاي ميهمان در ميانکاله از قفس شکارچي رهايي يافتند ماموران يگان حفاظت محيط زيست مازندران 30 قطعه فلامينگوي ميهمان در پناهگاه حيات وحش ميانکاله را از قفس منزل يک شکارچي روستايي آزاد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست مازندران، اين پرندگان مهاجر که پس از زنده گيري در منزلي در روستاي «امامده» بهشهر نگهداري مي شدند، توسط ماموران يگان حفاظت کشف و ضبط شدند.
زنده گيري و زنداني کردن فلامينگوهاي تالاب ميانکاله توسط شکارچي متخلف را مردم منطقه به محيط زيست اطلاع دادند و ماموران يگان حفاظت هم بلافاصله پس از شناسايي فرد متخلف با حکم قضايي منزلش را بازرسي کردند.
ماموران پس از دستيابي به اين پرندگان مهاجر زنداني، وضعيت سلامتي آنها را بررسي و با اطمينان از سالم بودن، رها کردند تا بار ديگر براي زمستان گذراني به خانواده بزرگ فلامينگوهاي مهاجر در تالاب ميانکاله بپيوندند.
شکارچيان متخلف و برخي از افراد ناآگاه و سودجو فلامينگو ها را به خاطر ارزش غذايي و کسب درآمد شکار کرده يا زنده گيري مي کنند در حالي که جريمه شکار اين پرنده چندين برابر درآمد حاصل از اين راه و يا ارزش غذايي آن است.
حفاظت محيط زيست مازندران جريمه شکار هر قطعه فلامينگو را 6 ميليون ريال اعلام کرده است.
پناهگاه حيات وحش ميانکاله با مساحتي حدود 68 هزار متر مربع که 15 هزار هکتار آن خشکي و 53 هزار هکتار نيز پهنه آبي است، در 12 کيلومتري شمال و شمال شرقي شهرستان بهشهر و در منتهي اليه جنوب شرقي درياي خزر واقع است.
ميانکاله به عنوان ذخيرگاه زيست کره زمين از اهميت و ارزش فراوان اکولوژيکي، حفظ تنوع زيستي و زيستگاهي براي گونه هاي مختلف پستانداران، پرندگان و آبزيان برخوردار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن