تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تمرکز بر روي تسهيل فضاي کسب و کار کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
حسابي روي در آمد هاي نفت باز نکنيم ضرورت تمرکز بر روي تسهيل فضاي کسب و کار کشور نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در شرايطي که ديگر نبايد چندان بر روي صادرات نفت حسابي باز کرد، با تسهيل فضاي کسب و کار راه را بايد براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي بگشاييم تا زمينه ورود اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي عمراني فراهم شود.
ايرج نديمي، عضو هيأت رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس درباره استفاده کشور از فاينانس و پيشنهاد سرمايه گذاري خارجي در کشور به خبرنگار خبرگزاري موج، اظهار کرد: طبق آخرين درخواستي که براي جذب فاينانس در کشور بود، مبني بر پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي جهت خريد چندين هزار تن ريل از هند به ارزش فاينانس 22 ميليارد روپيه در بخش عمراني کشور بود.
وي ادامه داد: اما به خاطر ماهيت محرمانه بودن فاينانس‌هاي جديد و سرمايه گذاران خارجي که به تازگي اعلام آمادگي و عقد قرارداد براي حضور در کشور را داشته‌اند فعلاً نمي‌توان از اسم و مبلغ قرارداد سخن گفت.
عضوکميسيون مشترک بررسي لايحه رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور درباره ميزان استفاده از اين اعتبار در پروژه‌هاي نيمه تمام، تصريح کرد: طبق بند الف تبصره 4 قانون بودجه اي کشور، از منابع تأمين مالي خارجي مي‌توان علاوه بر مانده اعتبار فاينانس در سال 92، را براي اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام با اولويت بالا استفاده کرد.
وي متذکر شد: در شرايطي که ديگر نبايد چندان بر روي صادرات نفت حسابي باز کرد، با تسهيل فضاي کسب و کار راه را بايد براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي بگشاييم تا زمينه ورود اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي عمراني فراهم شود.
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تاکيد کرد: با توجه به ميزان تفاوت نرخ ارز و پول رسمي، حجم ورودي اعتبارات مالي خارجي براي سرمايه گذاري در کشور مي‌تواند قابل توجه باشد اما نبايد بدون برنامه ريزي در نظام تخصيص اعتبارات عمل کرد.
نديمي اضافه کرد: همواره در نظام تخصيص اعتبارات بودجه اي در کشور داراي ضعف‌هايي بوده‌ايم اما اختصاص اعتبار به مناطق محروم و روستاها براي پيشرفت مردم اين مناطق بسيار حائز اهميت است که کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به لزوم تخصيص اعتبار به بخش‌هاي محروم، اظهار کرد: اگر تمامي شرايط و امکانات محيطي براي بخش‌هاي محروم کشور فراهم شود، ديگر شاهد پديده خالي شدن روستاها و متناسب با آن از دست رفتن کشاورزي کشور نخواهيم بود.
اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان گفت: به هر مقداري که در بخش‌هاي عمراني کشور سرعت و رشد تکميل پروژه‌ها را داشته باشيم، زمينه براي خلق فرصت‌هاي عمراني و اشتغالزايي فراهم مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن