تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813111166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاس کاري خروج از رکود مسکن بين دولت و بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۴۱ق.ظ)
پاس کاري خروج از رکود مسکن بين دولت و بخش خصوصي رئيس انجمن انبوه سازان سيستان و بلوچستان با انتقاد از روند ساخت و ساز مسکن در شهرستان‌ها، گفت: تا زماني که برنامه دولت در بخش مسکن به صورت شفاف کليد نخورد بخش خصوصي نيز براي سامان دادن به اين اوضاع دست به کار نمي شود چرا که بخش خصوصي منتظر حرکت دولت است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن چمني، رئيس انجمن انبوه سازان سيستان و بلوچستان، ضمن اعلام مطلب فوق تصريح کرد: متاسفانه در کشور ما همواره بخش دولتي در حوزه مسکن پيشتاز بوده و حرکت بخش خصوصي در گرو حرکت دولت است.
چمني روشن نبودن آينده مسکن و زمين در کشور را اصلي‌ترين معضل بازار ساخت و ساز سال جاري دانست و اظهار داشت: اين معضل ناشي از ارائه ديرهنگام برنامه‌هاي دولت در بخش مسکن است؛ به علاوه نبود نقدينگي و اعتبارات لازم در جهت رشد صنعت ساختمان باعث دامن زدن به اين معضل شده است.
وي افزود: متاسفانه افت و خيزهاي شديد قيمت‌ها و معاملات غيرکارشناسانه مسکن و زمين که در برخي از استان‌ها به خصوص کلان شهرها به دور از چشم ناظران صورت گرفت، باعث دامن زدن به بحران بازار ساخت و ساز شده است.
چمني با اشاره به تأثير برنامه‌هاي دولت در حوزه مسکن، افزود: زماني که دولت در بخش مسکن کند حرکت مي کند، طبعا بخش خصوصي نيز با احساس ترسي که دارد فعاليت خود را آهسته تر از دولت انجام مي دهد.
رئيس انجمن انبوه سازان سيستان و بلوچستان افزايش سقف اعتبارات بانکي و عمراني را يکي از راهکارهاي مناسب براي خروج از بحران مسکن در سال آينده دانست و گفت: بخش دولتي و خصوصي براي خروج بازار مسکن از بحران در حالت سکون به سر مي‌برند، لذا براي اينکه فعالان بخش ساخت و ساز در سال آينده با چنين معضلاتي روبرو نشوند، بهتر است برنامه‌هاي مسکن دولت از قالب طرح بيرون آمده و اجرايي شود.
چمني با اعتقاد به اينکه دولت و بخش خصوصي براي خروج از بحران اقتصادي در بخش مسکن در حالت تعارف و پاس کاري هستند، گفت: بحران اقتصادي و سکون بازار مسکن و ساختمان مسئله اي نيست که براي عبور از آن تعلل کرد بلکه با تعامل و همکاري اين دو بخش مي‌توان برنامه‌هاي مطلوبي را براي آن سامان دهي کرد.
وي درباره اينکه آيا انبوه سازان واقعي مسکن نمي‌توانند به تنهايي براي رونق بازار مسکن برنامه ريزي کنند، گفت: درست است که انبوه ساز بايد بدون کمک‌هاي دولتي و به صورت مستقل در اين حوزه فعاليت و زمينه ارتقاي بازار ساخت و ساز را فراهم کند، اما؛ سياست‌هاي دولت در بازار مسکن بر روند کاري انبوه سازان واقعي نيز تاثيرگذار است.
چمني تاکيد کرد: براي بارز شدن انبوه سازان واقعي در بازار ساخت و ساز بايد دولت نقش خود را در حوزه ساخت و ساز کمرنگ کند و برنامه و تسهيلات خود را از جريان صنعت ساخت و ساز قطع کند.
وي به صنعت انبوه سازي فعلي در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعريف درستي از انبوه سازي در کشور نداريم و از طرفي انبوه سازان واقعي که با سرمايه و برنامه خود در بازار ساخت و ساز فعاليت مي‌کنند، تنها مشغول لوکس سازي هستند.
چمني در پايان با اشاره به تأثيرپذيري بخش خصوصي از دولت در بازار مسکن يادآور شد: تعداد محدودي از انبوه‌سازان کشور، انبوه‌سازان واقعي هستند که با تفکر Developer (توسعه دهنده) به توليد مسکن و ساختمان مي‌پردازند، اما؛ آن‌ها نيز در بخش عام بازار مسکن فعاليت نمي‌کنند و به لوکس سازي و بلندمرتبه‌سازي رو آورده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن