تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیری که برای استان خود آواز خواند/ ناشرانی که تاجرند انگار! -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاشیه نگاری مهر از شب شعر انقلاب؛
مدیری که برای استان خود آواز خواند/ ناشرانی که تاجرند انگار!

سعید بیابانکی


شناسهٔ خبر: 2456029 دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
فرهنگ > شعر و ادب

آیین شب شعری که همزمان با افتتاح چهارمین جشنواره شعر انقلاب برگزار شد، در کنار قرائت شعرهای تحسین برانگیز حاشیه های جذابی هم داشت. به گزارش خبرنگار مهر، آیین جشنواره شب شعر انقلاب که شب گذشته (یکشنبه 14 دیماه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، حاشیه هایی هم داشت.* عباسعلی صباغ زاده از شاعران سیستانی یکی از چندین شاعر بومی استان بود که شعر خود را به زبان محلی خواند اما در مقدمه شعرخوانی خود با نقل خاطره ای گفت: خاطرم هست در تبریز به داروخانه ای مراجعه کردم و چیزی خواستم اما متولی آنجا به زبان ترکی پاسخم را داد؛ چیزی نفهمیدم و خواستم که به فارسی توضیح دهد اما او گفت: «ظلم نیست در شهر خودم به زبان خودم حرف نزنم!؟» وقتی اصرار کردم که واقعاً نمی فهمم گفت: «جون بکَن یاد بگیر!» همین خاطره باعث شد که سعید بیابانکی پس از شعرخوانی صباغ زاده به زبان محلی گفت: «ما هم باید جون بکنیم بفهمیم!»* رستم عجمی شاعر تاجیکستانی که در این آئین مهمان ویژه جشنواره بود بعد از قرار گرفتن در پشت تریبون، گفت: «احساس میزبانی می کنم چون اسمم رستم است و اینجا سرزمین رستم است!» این اظهارنظر با تشویق حاضران همراه شد.* علی‌اصغر شیری از شاعران جوانی بود که شعرش با واکنش مثبت و تحسین حاضران در شب شعر مواجه شد. «ناشرانی که تاجرند انگار» بخشی از یک مصراع شعر او بود که سعید بیابانکی در میانه تشویق حضار، آن را تکرار کرد و با اشاره به محمد حمزه‌زاده که در سالن حضور داشت، گفت: «می دانید که آقای حمزه زاده هم اتفاقا مدیر انتشارات سوره مهر هستند که البته منظور شاعر ایشان نیست!»  بیابانکی با اشاره به بخش دیگری از شعر شیری که اشاره به کافه نشینی برخی شاعران داشت گفت: «منظور شاعر ما اصفهانی ها هم نیستیم چرا که کلاً اهل کافه نیستیم چون گران است!»
حمزه زاده
* یکی از میان برنامه های آیین شب شعر انقلاب پخش کلیپ سرودی حماسی درباره سیستان و بلوچستان و دعوت به ایرانیان برای بازدید از این استان بود. پس از پخش این کلیپ بود که سعید بیابانکی اعلام کرد خواننده آن محسن ذوالفقاری رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان است. این آوازخوانی آقای مدیر برای استانش با تشویق و تحسین حضار همراه شد.* علیرضا رجبعلی زاده هنگامی که برای شعرخوانی پشت تریبون رفت با اصرار علیرضا قزوه برای خواندن یکی از غزل های معروفش مواجه شد. این شاعر جوان که اعلام کرد برای بازخوانی این غزل حضور ذهن ندارد، با اصرار قزوه و بیابانکی شعر معروف خود با مطلع «شتک بر سینه آفاق زد زین پیشتر خون دلیرانت...» را آغاز کرد اما حافظه اش برای خواندن کامل این شعر یاری اش نکرد. نکته جالب اینکه برخی شاعران حاضر در سالن این شعر تحسین شده رجبعلی زاده را حفظ بودند و بخش های فراموش شده را یادآوری می کردند. در واکنش به این شرایط سعید بیابانکی به کنایه یک رَم (حافظه همراه) به این شاعر تعارف کرد که او هم رَم را گرفت!* محمدجواد آسمان یکی از شاعرانی بود که برای خواندن شعر خود با موضوع وحدت، ابتکار متفاوتی زده بود و شعر فارسی خود را به زبان بلوچی خواند. این شعرخوانی که شاعر را به زحمت انداخته بود، با استقبال ویژه و تشویق چندباره بلوچ زبانان حاضر در سالن مواجه شد. سعید بیابانکی در واکنش به این ابتکار، گفت: نمی دانم آقای ظریف هم وقتی در خارج انگلیسی حرف می زند، اینقدر زجر می کشد!؟









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن