تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802478715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری ایران، چین و روسیه کمک‌کننده در حل بحران سوریه/ طرح دمیستورا مشکوک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سید‌افقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛
همکاری ایران، چین و روسیه کمک‌کننده در حل بحران سوریه/ طرح دمیستورا مشکوک است
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جبهه مقاومت با همکاری کشورهای ایران، روسیه و چین می‌توانند در مقابل کشورهای ضد دولت سوریه به پیروزی برسند، گفت: آمریکا از پابرجا ماندن حکومت بشار اسد به وحشت خواهد افتاد و طرح جدید دمیستورا هم به لحاظ زمان و کیفیت مشکوک است.
"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی

باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مذاکرات ژانویه در مسکو با موضوع حل بحران سوریه گفت: برگزاری این مذاکرات، پایان ناآرامی‌ها و برقراری ثبات در سوریه و دستاوردهایی برای روسیه به همراه دارد.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاورد روس‌ها منابع عظیم نفتی در منطقه حمص تا سواحل رازقیه است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه طرح آمریکا با همراهی رژیم صهیونیستی و ترکیه  و هزینه‌هایی که کشورهای عربستان سعودی، قطر، امارات و دیگر کشورهای منطقه کرده‌اند، با شکست مواجه و ثبات در سوریه برقرار شود، ادامه داد: در صورتی که جبهه مقاومت با همکاری کشورهای ایران، روسیه و چین در مقابل کشورهای ضد دولت سوریه به پیروزی برسند، آمریکا از پابرجا ماندن حکومت بشار اسد به وحشت خواهد افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: جبهه مقاومت با همکاری حزب‌الله، سازمان جهادی فلسطین در صورتی که دولت سوریه خرابی‌ها را بازسازی کند، از ذخایر نفتی بسیار عظیمی برخوردار خواهد شد.

سیدافقهی گفت: یکی از منابع عظیم نفت در منطقه حمص تا سواحل رازقیه است و روس‌ها به این منابع نفت و گاز طمع دارند و قطعاً با دسترسی به این چاه‌های نفتی می‌توانند بسیاری از تحریم‌ها و محاصره‌ها اقتصادی را بشکنند و بازار نفت را در مشت خود بگیرند.

این کارشناس مسایل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: بعد از به بن‌بست رسیدن تلاش‌های سازمان ملل و نمایندگانش در زمان کوفی عنان، اخضر ابراهیمی و در حال حاضر دمیستورا که اخیراً از سوی سازمان ملل و شخص بانکی مون، مسئول پیگیری پرونده بحران سوریه شده، دمیستورا آمد طرحی را تحت عنوان منجمد کردن درگیری‌ها مسلحانه بین ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح و گشودن دالان‌های امدادرسانی انسانی و کمک‌رسانی به آوارگان وجنگ‌زده‌ها ارائه کرده که البته خیلی شفاف نبود.

وی بیان کرد: دولت سوریه با اعتقاد بر اینکه ما می‌توانیم جنگ را متوقف کنیم ولی به آن معنا نیست که سلاح دست تروریست‌ها بماند، در مدل حمص که حدود 7 یا 8 ماه پیش اجرا شد، این شهر در محاصره نیروهای سوریه بود و با تفاهم و وساطت کشورهای خارجی و شخصیت‌های موجه داخلی، تروریست‌ها قبول کردند که سلاح سنگین‌شان را تسلیم دولت سوریه کنند، البته سوریه با دخالت سازمان ملل اقداماتی برای انتقال‌‌شان به جای دیگری انجام دهند و مردم به خانه و کاشانه‌شان در شهر حمص و اطرافش بازگشتند.

سیدافقهی با اشاره بر اینکه طرح جدید دمیستورا هم به لحاظ زمان و کیفیت مشکوک است تصریح کرد: با وجود اینکه حلقه محاصره شهر حلب و منطقه پیرامون توسط ارتش سوریه پیدا و کامل شده، دمیستورا متقاضی متوقف شدن جنگ شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه افزود: دولت سوریه برای اثبات حسن نیتش اصل ایده را پذیرفت تا آن را بررسی کند ولی هنوز کاملاً به توافق نرسیده‌اند و همچنان طرح دمیستورا و رایزنی‌هایش با مقامات سیاسی و امنیتی سوریه ادامه دارد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر روس‌ها حالا یا با اشاره مستقیم آمریکایی‌ها و یا بر اساس ضرورت‌های منطقه‌ای و منافع استراتژیک درازمدتش در منطقه و با رایزنی‌هایی که با ایران و با مقامات مسئول ما به عمل آورده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند تا این طرح را بین گروه‌های معارض معتدل سیاسی و نه تروریست‌ها، ائتلاف به اصطلاح ملی در استانبول و گروه‌های مخالف معارضین خوش‌خیم در سوریه مانند هیئت‌های تنسیقیه  یا برخی از احزاب چپ اجرا کند.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: در پی نشست‌هایی سه‌گانه، ولید المعلم با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و جعفری وزیر خارجه عراق، به بررسی راه‌حل‌های سیاسی عراق و سوریه پرداخته‌اند، همچنین در آخرین اجلاس سران کشورهای خلیج فارس در دوحه قطر هم به این موضوع پرداخته شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شیخ تمیم آل‌ثانی اعلام کرد که راه‌حل بحران سوریه، راه‌حل امنیتی ندارد بلکه راه‌حل سیاسی است، این نقطه عطفی برای نشست تمام گروه‌های درگیر سیاسی و نماینده دولت سوریه برای آتش بس و پایان عملیات تروریستی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن