تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران از تكنولوژي هسته‌اي دست برنمي‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايران از تكنولوژي هسته‌اي دست برنمي‌دارد
مذاكرات هسته‌اي بر اساس همان راهي كه با تدبير مقام معظم رهبري مدظله‌العالي آغاز كرده بودند و در چارچوبي كه ايشان تعيين كردند ادامه پيدا مي‌كند و مذاكرات جز در اين چارچوبي كه معظم‌له ترسيم كردند نمي‌تواند ادامه يابد و ايران از حق هسته‌اي خود نمي‌گذرد و اين شعاري كه مردم مي‌دهند مبني بر اينكه «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» تنها يك شعار نيست و در عمل نظام به آن پايبند است


رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه نظام در عمل به شعار «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» پايبند است، گفت: رهبر انقلاب اجازه عقب‌نشيني ايران از مواضع اصولي در موضوع هسته‌اي را نمي‌دهند.

به گزارش فارس، علي‌اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس به تشريح تحولات منطقه‌اي، نقش ايران در منطقه و جهان، ارزيابي از كاهش قيمت نفت و روند مذاكرات هسته‌اي پرداخت.

ولايتي با بيان اينكه داعش نتيجه طراحي مشترك امريكا و صهيونيست‌ و عوامل آنان است، اظهارداشت: آنچه در عراق و سوريه از سوي گروه‌هاي تروريستي مانند داعش مشاهده مي‌كنيم در حقيقت نتيجه طراحي مشترك امريكا، عوامل آنان در منطقه و صهيونيست‌هاست كه سه ضلع مثلث طراحان توطئه تكفيري‌ها را تشكيل مي‌دهند كه در قالب گروه‌ها و اشكال مختلفي مانند داعش، القاعده، النصره و. . . به افراطي‌گري مي‌پردازند.

اقدامات داعش؛ احياي تفكر خوارج در صدر اسلام
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام اقدامات داعش را احياي تفكر خوارج درصدر اسلام دانست و خاطرنشان كرد: اكنون نيز طراحان گروه‌هاي افراطي و تكفيري، بيگانگاني هستند كه از وحدت مسلمانان صدمه ديدند و از اسلام انقلابي و سياسي هراس دارند درحالي كه اسلام از سياست جدا نيست اما بيگانگان به دنبال جدايي اسلام و سياست هستند و مي‌خواهند به طور غيرمستقيم دو مدل از اسلام شامل اسلام سياسي و اسلام غيرسياسي ارائه دهند و بگويند اسلام غيرسياسي مناسب‌تر است.

 وي با اشاره به هراس بيگانگان از الگو شدن ايران براي كشورهاي اسلامي اظهارداشت: بيگانگان و بدخواهان در برابر حكومت اسلامي كه بر اساس مردمسالاري ديني شكل گرفته و جزو اولين نوع حكومت‌هاي اسلامي در تاريخ سياسي معاصر بود، احساس خطر كردند كه اين امر نه تنها براي منافعشان در ايران بلكه براي ساير كشورهاي اسلامي مضر است و ممكن است كشورهاي ديگر نيز از اين امر الگو بگيرند كه همين طور هم شد، بنابراين با روش‌هاي مختلف به مقابله با اين حكومت اسلامي و آثار آن پرداختند.


تشكيل‌دهندگان ائتلاف ضدداعش  مسبب گروه‌هاي افراطي
وي با بيان اينكه تشكيل‌دهندگان ائتلاف ضدداعش مسبب ايجاد گروه‌هاي افراطي هستند، تأكيد كرد: به اين صورت كه اگر داعش شكست خورد، بگويند اقدامات ائتلاف ضدداعش موجب شكست داعش شده است، بنابراين بايد در منطقه حضور داشته باشيم تا ديگر داعشي در منطقه حضور پيدا نكند و در عين حالي كه به داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي توسط عواملشان كمك تسليحاتي مي‌كنند اما تظاهر مي‌كنند كه اقداماتي را براي مقابله با داعش انجام مي‌دهند، درحالي‌ كه تشكيل‌دهندگان اين ائتلاف اغلب كساني بودند كه باعث به وجود آمدن اين گروه‌هاي افراطي شدند.


بناي ايران حمايت از كشورهاي اسلامي است
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بينش صحيح مقام معظم رهبري در حوزه سياست خارجي اظهار داشت: بناي ايشان و جمهوري اسلامي ايران از ابتدا بر حمايت از مبارزات مردمي به خصوص در كشورهاي اسلامي بوده است تا آنان بتوانند كشور خودشان را بر اساس آرمان‌هاي اسلامي از شر بيگانگان و عواملشان نجات دهند كه بر اساس اين تدبير و سياست حكمت‌آميز بوده است كه ايران به كمك مردم آمده و تاكنون ايران موفق بوده و آنان موفق نبودنده‌اند.

ايران تجربه مقابله با توطئه‌هاي نفتي را دارد
رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اينكه ايران تجربه مقابله با توطئه‌هاي نفتي را دارد، تصريح كرد: در زمان جنگي كه به ما تحميل شده بود و ما نياز بسيار زيادي به هزينه‌هاي نفتي داشتيم شاهد بوديم مردم مقاومت كردند و جزاير فاو توسط رزمندگان تصرف شد و ايران اين تجربه را دارد و اهداف اساسي را به خاطر توطئه‌هاي اقتصادي ترك نمي‌كند. ولايتي با بيان اينكه كاهش قيمت نفت با فشار سياسي در درازمدت ادامه نخواهد داشت، اظهارداشت: اگر قرار باشد آنان با فشار سياسي قيمت نفت را پايين بياورند اين مانند فشاري است كه بر فنر وارد مي‌كنند و هنگامي كه اين فشار را بردارند به جاي خود برمي‌گردد، بنابراين در درازمدت اينگونه نخواهد بود، هر چند آنها تا جايي كه بتوانند و زورشان برسد اين كار را انجام مي‌دهند.


التزام نظام به شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست
ولايتي در ارزيابي تمديد شش ماهه مذاكرات هسته‌اي گفت: مذاكرات هسته‌اي بر اساس همان راهي كه با تدبير مقام معظم رهبري مدظله‌العالي آغاز كرده بودند و در چارچوبي كه ايشان تعيين كردند ادامه پيدا مي‌كند و مذاكرات جز در اين چارچوبي كه معظم‌له ترسيم كردند نمي‌تواند ادامه يابد و ايران از حق هسته‌اي خود نمي‌گذرد و اين شعاري كه مردم مي‌دهند مبني بر اينكه «انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست» تنها يك شعار نيست و در عمل نظام به آن پايبند است.

رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: طرف مقابل نمي‌خواهد ايران اقتدار صلح‌آميز را داشته باشد چراكه فناوري هسته‌اي براي ايران اقتدار به همراه دارد و ايران هم نمي‌خواهد از اين توانايي در زمينه هسته‌اي در راستاي اقتدار نظامي استفاده كند بلكه در تلاش است در جهت اهداف صلح‌آميز اين كار را به پيش ببرد و ايران به عنوان يك كشور در حال توسعه و مسلمان كه داراي تكنولوژي هسته‌اي است در تلاش است تا از منشأ انرژي پاك و پايان‌ناپذير استفاده كند و خلاصه حرف آنها اين است كه نمي‌خواهند ايران به عنوان كشور اسلامي به قدرت برسد و بنابراين مواضعي اتخاذ مي‌كنند كه مغاير و مخالف قوانين بين‌المللي است.

ولايتي در پيش‌بيني نتيجه مذاكرات اظهار داشت: پيش‌بيني مذاكرات هسته‌اي كار آساني نيست اما اصولي كه مي‌بينيم اين است كه ايران از تكنولوژي، انرژي هسته‌اي و تحقيق و توسعه دست برنمي‌دارد چراكه اين امور تحت نظارت مقام معظم رهبري است و ايشان نيز اجازه نمي‌دهند كه ايران در مذاكره از مواضع اصولي خود عقب‌نشيني كند و مردم هم همين را مي‌خواهند چراكه براي حفظ استقلال و اقتدار بهاي سنگيني را پرداخته‌اند و حاضر نيستند آن را از دست بدهند.

ايران از خواست ملت‌ها حمايت مي‌كند
ولايتي در پاسخ به اين سؤال كه ارزيابي شما از نفوذ ايران از عراق تا يمن چيست؟ گفت: ايران از جهت ارتباط اعتقادي كه با ملت‌‌ها و دولت‌هايي مانند عراق دارد تا جايي كه مورد درخواست آنان باشد و بتواند به آنان كمك مي‌كند و كمك ايران متناسب با درخواست آنها صورت مي‌گيرد چراكه شاهد بوديم ايران در مبارزه با داعش به عراق كمك كرد و توانست تا حدي از اقدامات آنها جلوگيري كند و گام‌هاي بلندي برداشتند و غرض اين است كه ارتباط ايران با كشورهاي اسلامي از سطح بالايي برخوردار است، ايران اعتقاد دارد كه سرنوشت هر كشور بايد به دست مردم آن كشور نوشته شود، حتي اگر آن كشور به ما بسيار نزديك باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن