تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804352678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پاسخ دایی به هزینه جشن تولد دخترش تا بچه عضو طالبان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از پاسخ دایی به هزینه جشن تولد دخترش تا بچه عضو طالبان


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۴ دی ۱۳۹۳. بلندترین قرآن طوماری جهان/پیرترین اسب دنیا/اعلام جنگ کوچکترین عضو طالبان/داعش: مردان شلوار نپوشند!/قدیمی ترین موبایل جهان/ربات مکنده آلودگی هوا و ... بلندترین قرآن طوماری جهان

بلندترین قرآن طوماری جهان

جایگاه والای کلام آسمانی قرآن و قداست آن در میان مسلمانان جهان باعث شده که هنرمندان  کشورهای اسلامی هر یک به نوعی در صدد خلق آثار هنری و خطاطی از این کلام آسمانی برآیند. در این میان هنرمندان ایران اسلامی با تکیه بر هنر والای خود در خلق آثار هنری مربوط به قرآن چه در زمینه خطاطی و چه در زمینه هنر تهذیب آثار ماندگار و بی‌نظیری از خود بر جای گذاشته‌اند. یکی از این هنرمنان سیدولی‌الله امیری هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی است، هنرمندی که با تکیه بر هنر والای خود توانسته بلندترین قرآن طوماری جهان را کتابت کند.
بلندترین قرآن طوماری جهان

ولی‌الله امیری با اشاره به اینکه همواره به کتابت قرآن مجید علاقه داشته است، اظهار کرد: با توجه به علاقه ذاتی که به هنر خطاطی داشتم در طول سال‌هایی که به این کار مشغول بودم، کار خطاطی‌ و تهذیب قرآن را نیز انجام می دادم ولی از سال 88 شروع به خطاطی قرآن به شیوه طوماری کردم. این خطاط و تذهیب‌کار کهگیلویه و بویراحمدی افزود: یکی دیگر از انگیزه‌های من برای انجام این کار ادای مهریه خانمم بود چرا که مهریه خانم بنده یک جلد قران دست‌نویس است.
امیری افزود: ایده نوشتن قرآن به این شیوه ازسال 78 و در دوران تحصیلم در دانشگاه سوره به ذهنم رسیده بود و تلاش داشتم که با استفاده از هنرهای مختلف کار کتابت آن را آغاز کنم.
وی تصریح کرد: بعد از ازدواج و با فراغ‌بالی که پیدا کردم در سال 88 و در طول ماه رمضان همان سال کار کتابت آن را به اتمام رساندم و آن را به خانم خود اهدا کردم. وی طول این قران طوماری را 185 متر عنوان کرد و افزود: در تهذیب این اثر از رنگ‌های آبی، سبز، مشکی و قرمز استفاده شده است. این هنرمند خطاط می‌افزاید: این قرآن به خط معلی و با استفاده از تکنیک سوخت روی کاغذ و معرق سوخت ساقه گندم انجام شده است.
این هنرمند خطاط اضافه کرد: این اثر در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون کسی سراغی از کاتب این اثر نداشته است و هیچ مسئول فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود این اثر خبری ندارد.
بیشتر...
  ناراحتی علی دایی از شایعه جشن تولد ۷۰ میلیون تومانی برای نورا
سرمربی سابق پرسپولیس بابت اینکه درباره زندگی خصوصی او هر از گاهی خبری در رسانه ها منتشر می شود ناراحت و عصبانی است.آخرین خبری که درباره علی دایی در برخی رسانه ها بازتاب یافته به جشن تولد فرزند او برمی گردد، جشن تولدی که گفته می شود بیش از 70 میلیون تومان هزینه روی دست او گذاشته است.
جشن تولد ۷۰ میلیون تومانی برای دختر علی دایی
شایعه جشن تولد 70 میلیون تومانی فرزند خردسال علی دایی در فضای مجازی انتقادات زیادی را متوجه دایی کرده است. انتقادکنندگان علی دایی را به دلیل اسراف بیش از اندازه شماتت می کنند این در حالی است که سرمربی سابق سرخ ها به شدت از این خبر ناراحت و عصبانی است. وی در شبکه اجتماعی خود عنوان داشته برای دخترش جشن تولد گرفته اما اینکه می گویند وی 70 میلیون تومان صرف این جشن کرده یک شایعه بی اساس است که بدخواهانش برای تخریب چهره وی مطرح کرده اند.
بیشتر...

پیرترین اسب دنیا

پیرترین اسب دنیا

 اسب ها به طور متوسط بین 15 تا 30 سال عمر می کنند و کمتر دیده می شود که اسبی از این سن عبور کرده و پیرتر شود و در این صورت به یک رکورد جدید نزدیک می شود. کاری که اسبی به نام ارکید انجام داده است. ارکید اسبی است با نژاد عرب و تقریبا دو برابر صاحبش عمر کرده است. او کاملا کور شده است ولی هنوز بدون مشکل دوست دارد در زمین قدم بزند و بازی کند. او دوسال پیش از یک بیماری سخت جان سالم به در برده است. این اسب 49 سال عمر کرده است که در میان اسب ها بسیار زیاد است. آن ها در این سن با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند و همانطور که اشاره کردیم بینایی خود را نیز از دست می دهند. صاحب این اسب در تلاش است تا آن را در گینس به ثبت برساند.
بیشتر...

اعلام جنگ کوچکترین عضو طالبان

اعلام جنگ کوچکترین عضو طالبان

طالبان پاکستان پس از حمله به یک مدرسه در پیشاور در ماه گذشته ویدیویی را از کوچک‌ترین دشمن دولت پاکستان که در برابر این دولت اعلام جنگ می‌کند، منتشر کرد. این ویدیو توسط گروه انتل که بیشتر داستان‌های مربوط به طالبان پاکستان را به نشر می‌رساند، منتشر شده است. بر اساس این گزارش، این کودک، دولت پاکستان و ارتش آن کشور را مرتد می‌خواند و می‌گوید که ارتش پاکستان یک ارتش آمریکایی است. این کودک می‌گوید که جنگ در برابر این مرتدان، دزدان مسلح، حرام‌زاده‌ها، یهودیان، مسیحیان و… تا پایان ادامه خواهد داشت.
انتل گروه می‌نویسد کودکی که در این ویدیوی سخن می‌گوید پسر ملا فضل الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان است.
بیشتر...

داعش: مردان شلوار نپوشند!

گروه تروریستی داعش پوشیدن شلوار برای مردان را در شهر المیادین در استان دیرالزور سوریه ممنوع اعلام و در مواردی اقدام به پاره کردن شلوار مردان کرد. نیروهای داعش مردانی را که در خیابان‌های شهر المیادین در شرق سوریه شلوار بر تن داشتند، بازداشت کردند و پس از آن به اطلاع خانواده‌هایشان رساندند که به منظور آزادی آن‌ها باید لباس‌های گشاد برای آن‌ها بیاورند تا آن را بپوشند و اجازه تردد در شهر به آن‌ها داده شود. داعشی‌ها در شهر بوکمال در مرزهای عراق و سوریه نیز یک مغازه را به دلیل اینکه یک زن در آن بود که نقاب بر چهره نداشت، تعطیل و صاحب آن را بازداشت کردند. داعش از زمان اشغال برخی مناطق در عراق و سوریه، احکام بسیار سختگیرانه‌ای صادر کرده و مردم این مناطق را شدیداً تحت فشار قرار می‌دهد. این گروهک تروریستی تکفیری ده‌ها مسجد را به بهانه‌های مختلف ویران و حتی برگزاری جشن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) را در شهرهایی مانند موصل ممنوع اعلام کرد. (خبر ممنوع بودن شلوار و برخورد با مردم، در صفحات تویتری داعش وجود ندارد و در تصاویر، همه تکفیری های داعش از انواع شلوار، حتی جین و کتان استفاده می کنند. در اجتماعات شهرهای تحت اشغال نیز، اغلب جوانان شلوار جین به تن دارند).
بیشتر...

قدیمی ترین موبایل جهان

قدیمی ترین موبایل جهان

اولین سری تلفن همراه نزدیک به ۵ کیلوگرم وزن داشت.۳۰ سال از ورود اولین سری تلفن همراهی که نزدیک به ۵ کیلوگرم وزن داشت می گذرد و اکنون تعدادی از این تلفن های عظیم الجثه که اولین بار در انگلستان مورد استفاده قرار گرفته برای فروش به حراجی گذاشته شده که در عین ناباوری قیمت های بسیار بالایی برای خرید آنها پیشنهاد شده است.
بیشتر...

ربات مکنده آلودگی هوا

ربات مکنده آلودگی هوا

ربات مکنده آلودگی هوا

ربات مکنده آلودگی هوا

محققان چینی در حال طراحی رباتی برای مکیدن آلودگی از هوای شهر هستند که می‌تواند برای تولید سوخت و رشد گیاهان مورد استفاده قرار گیرد.
این ربات که طراحان آن را ربات انگلی نامگذاری کرده‌اند، بر روی تابلوهای تبلیغاتی نئون در سطح خیابان‌های هنگ‌کنگ نصب خواهند شد. ربات مذکور در حالت بسته شبیه یک توپ بزرگ دیده می‌شود و با باز کردن بال‌ها، آلودگی هوا را جذب می‌کند. از طریق رنگ پلیمر جاذب کربن، آلودگی هوا جذب می‌شود؛ این فناوری در آزمایشگاه دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در حال آزمایش است. گرم‌ شدن پلیمر تا دمای خاصی باعث انتشار دی‌اکسید کربن می‌شود که می‌تواند برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با جمع‌آوری پسماندهای ارگانیک از گیاهان، از آنها برای تولید گاز زیستی استفاده می‌شود و دی‌اکسید کربن اضافی برای تولید متان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از دی‌اکسید کربن برای تقویت رشد گیاهانی بر روی بال‌های ربات نیز استفاده کرد؛ بر روی بال‌های این پهپاد مکنده آلودگی، گیاهانی کاشته می‌شوند که این وسیله را به یک مزرعه مینیاتوری کوچک مبدل می‌کند.
بیشتر...   کشف ماکارانی خوک در عربستان دولت عربستان در حال تحقیق درباره تولید ماکارونی حاوی گوشت خوک است، که مقادیر زیادی از آن در بازارهای کشور کشف و ضبط شده است. روزنامه سعودی مکه  نوشت: وزارت بازرگانی و صنایع، وارد کننده اصلی و تاجران را به منظور تحقیق از آنان در این زمینه احضار کرده است. همچنین دایره غذا و دارو نیز مشغول تحقیق در این زمینه است گرچه احتمال اولیه حاکی از آن می باشد که محموله مزبور به طور قاچاق وارد این کشور شده است . یک منبع وزارت بازرگانی به روزنامه مکه گفت: این موضوع پس از ابلاغ یک شهروند درباره مشاهده این نوع ماکارونی حاوی گوشت مزبور آشکار شد. وزارت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مقادیر زیادی از این ماکارونی در ریاض ، جده ، طائف ، حائل ، ینبع و بیشه ضبط شده است.
 

کشف ماکارانی خوک در عربستان

بیشتر...
 



 


یک شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن