تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسش مهر زمینه ساز تقویت تفکرانتقادی وتفکر خلاق دانش آموزان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در گفتگو با پانا: پرسش مهر زمینه ساز تقویت تفکرانتقادی وتفکر خلاق دانش آموزان است خبرگزاری پانا: مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی گفت: طرح پرسش مهر ،زمینه ساز انجام تحقیق و توسعه تفکر خلاقانه وانتقادی دانش آموزان است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ دي ساعت 12:08

خبرگزاری پانا+

مجید مصباح در گفتگو با پانا در خصوص طرح پرسش مهر گفت: پس از دریافت شیوه نامه از وزارت متبوع ،ستاد پرسش مهر استان تشکیل گردید وابلاغ اعضای این  ستاد نیز نیز تنظیم گردید و پیرو دستور العمل اجرایی پرسش مهر15 ستاد استانی تا کنون  فعالیت های خودرا در حوزه های نگرش ،تفکروحوزه عملکردی ،آغاز نموده است. مصباح در خصوص فرایند اجرایی طرح پرسش مهر بیان داشت: در حوزه نگرش ، مسابقات پرسش مهر در رشته ها وگرایش های مختلف ازجمله فیلم کوتاه،نقاشی ،طراحی ومقاله نویسی ،هم برای دانش آموزان وهم برای همکاران فرهنگی ودانشجو معلمان در حال اجرا است. مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با تأکید براهمیت این موضوع،ادامه داد: آموزش وپرورش سئوال اندیشمندانه وحکیمانه رییس جمهور "طرح هرخانواده یک پاسخ " را از طریق سفیران خود(یعنی دانش آموزان)  به خانواده ها برده وبا توزیع وتکثیر برگه های سؤالات  "هر خانواده یک پاسخ "در این خصوص فعالیت شده است. مصباح بیان داشت: مراسمات و همایشهای مختلف با موضوع "ایست آب نیست!" در مدارس وشهرستانهای استان برگزارشده است که در این همایشها با توجه به  اهمیت موضوع،طرح مبانی علمی از طریق مسابقه،سخنرانی های مسئولین وعالمان به موضوع وبرگزاری نمایشگاه پرداخته شده است. وی در ادامه ، در خصوص فعالیتهای حوزه عملکردی گفت: در بخش حوزه عملکردی نیزدرستادعالی استان تبادل نظرشدومقررگردید،جهت تشویق خانواده های دانش آموزان با مقایسه فیش آب ومبالغ آن درصورت کاهش مصرف آب هدایا وجوایزی اهداء گرددو در مورد سه انشعابی کردن آب شهری نیزپیشنهاد شد که به عنوان طرحهای قابل پیشگیری مطرح گردید که آب شرب وآب مصرفی شست و شو وآبهای مصرفی صنعتی هرکدام ،با تعرفه های خاصی در آینده توزیع گردد. مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با اشاره به فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در زندگی ، عنوان نمود: آموزش وپرورش ،مسیر فرهنگ سازی وانتقال فرهنگ است  همانطور که یکی از وظایف اساسی آموزش وپرورش انتقال فرهنگ از نسلی به نسل آینده است،ضمن آنکه فرهنگ سازی یک ملت باید از طریق علم روز ،نوسازی وقابل پذیرش برای آیندگان باشد، مسلما" به هرمیزانی که در این زمینه فرهنگ سازی شود آیندگان نیز بهره مند خواهند شد وتأثیر مثبت خود را خواهد گذاشت بطوریکه نمونه این فرهنگ سازیها قبلا"در آموزش وپرورش باکمک راهنمایی ورانندگی کشور در قالب طرح همیاران پلیس نتیجه داده است. مصباح در خصوص نهادهایی که با این طرح همکاری دارند ،بیان داشت: مهمترین نهاد ،نهادخانواده است که باید در اجرای این طرح کمک  کند وآموزش وپرورش نیز می تواند از طریق دانش آموزان عزیز و انجمن اولیاء ومربیان در جلسات وکمک هیأت امنا ،این پیام حکیمانه رییس جمهور را به گوش خانواده ها برساند وهمچنین سازمانها ودستگاهای ذیربط که کمک کننده هستند ،دانشگاههای استان، محیطزیست ،جهادکشاورزی،آب منطقه ای و آب وفاضلاب روستایی وشهری ،شهرداری ،منابع طبیعی،آبخیزداری،سازمان ورزش وجوانان وسایرسازمانهای مردم نهاد می تواننددر کنار آموزش وپرورش وسازمان دانش آموزی، کمک کننده باشند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن