تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803169911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست محرمانه سرویس های جاسوسی عربستان، کویت و امارات با مقام آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نشست محرمانه سرویس های جاسوسی عربستان، کویت و امارات با مقام آمریکا


ریاض چندی پیش میزبان نشست فوق محرمانه سرویس اطلاعاتی عربستان، کویت و امارات عربی متحده بود که محور آن تشکیل ائتلاف جدید با عنوان ائتلاف علیه تروریسم است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، فرماندهان بلندپایه ارتش و سرویس اطلاعاتی کویت، عربستان و امارات با حضور فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کویت چندی پیش در نشست کاملا محرمانه در ریاض گردهم آمدند تا مقدمات تشکیل ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس علیه تروریست را فراهم کنند.

این در حالیست که اکنون روند تجهیز ارتش کویت به سلاح های پیشرفته آمریکایی با شتاب فراوان در جریان است.

اخباری که درباره این نشست محرمانه در برخی پایگاههای اینترنتی منتشر شده، حاکیست که یکی از کشورهای عربی خلیج فارس یا همان عربستان سعودی از آمریکا که سرکردگی ائتلاف بین المللی علیه داعش را برعهده دارد، در این نشست سوال کرد: شمار نیروهای دفاع مردمی در مبارزه علیه گروههای تکفیری تروریستی در عراق یا همان داعش چقدر است؟ آمریکا نیز در پاسخ، شمار آنان را 700 هزار نفر اعلام کرد.

این سوال به تحلیل اهداف ائتلاف جدید علیه تروریسم کمک می کند و در این میان این سوال مطرح است، در شرایطی که ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا و مشارکت 40 کشور غربی و عربی از جمله عربستان، امارات، اردن و بحرین تشکیل شده است، لزوم تشکیل ائتلاف جدید با عنوان ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس علیه تروریسم چیست؟

در پاسخ باید گفت شاید هدف این ائتلاف جدید چیزی جز داعش است.

در این میان مشارکت عربستان و امارات در ائتلاف جدید عجیب نیست، اما پیوستن کویت به این ائتلاف غیرعلنی و محرمانه، عجیب به نظر می رسد، زیرا مواضع آن همواره با مواضع کشورهای افراط گرای خلیج فارس مانند عربستان، قطر و بحرین متفاوت بوده به اضافه این که کویت نخستین کشور عربی خلیج فارس بود که سفارت خود را در سوریه بازگشایی کرد.

به موازات این تحولات شاهد پیروزی های ارتش عراق تحت پشتیبانی نیروهای دفاع مردمی هستیم که به ندای مرجعیت دینی برای مقابله با گروههای تروریستی تکفیری و دفاع از مقدسات لبیک گفته و با حمایت ایران به سمت محل استقرار تروریست ها در تمام استان های عراقی پیشروی کردند.

فروپاشی داعشی از حملات کوبنده ارتش عراق

علاوه بر این داعشی ها در مقابل حملات ارتش عراق و نیروهای دفاع مردمی در حال فروپاشی هستند تا جایی که دست به دامن ترکیه شده اند تا با دولت عراق وارد گفت و گو شده و زمینه عقب نشینی امن و خفت بار آنان را به سمت خاک سوریه و رقه تضمین کند و این برخلاف نقشه آمریکا مبنی بر به طولانی کردن جنگ علیه داعش تا دهها سال و در نتیجه فرسایش توان مالی، جانی، اقتصادی و نظامی کشورهای منطقه در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است.

تمام این شواهد سبب می شود، اطمینان پیدا کنیم که ائتلافی که قرار است به زودی تشکیل شود علیه نیروهای دفاع مردمی در عراق خواهد بود که از حمایت مرجعیت دینی و ایران برخوردار است تا در شرایطی که پیروزی های میدانی را به ثبت رسانده و به اشغال داعش در بسیاری از مناطق عراق پایان داده طرح گنجاندن نام آنان در فهرست گروههای تروریستی مطرح شود.

نکته دیگر این که تغییر راهبردی در یمن هنوز در ذهن ما باقی است و فراموش نکرده ایم که جنبش انصار الله در این کشور توانست در انقلابی مسالمت آمیز، مردمی و ضربتی بخش گسترده ای از یمن در همسایگی عربستان را تحت کنترل خود در آورد.

عربستان در مقابل این دستاوردها درخواست گنجاندن نام انصارالله را در فهرست گروههای تروریستی بین المللی مطرح کرد.

علاوه بر این ارتش سوریه در تمام محورهای این کشور پیروزی را از آن خود کرد که این پیروزی در واقع پیروزی محور مقاومت در مقابل جنگی فراگیر و جهانی علیه سوریه به شمار می آید.

اما در این باره نیز نماینده عربستان در سازمان ملل درخواست کرد، نام حزب الله لبنان در فهرست گروههای تروریستی بین المللی قرار داده شود.

در این میان باید گفت وقتی ائتلاف بین المللی علیه داعش با عضویت 40 کشور غربی و عربی در آن و با استفاده از دهها هزار مزدور تروریست از پیروزی در مقابل داعش ناتوان مانده است که دلیل آن نیز نبود اراده واقعی وجدی برای نابودی داعش است، پس چگونه ائتلاف کشورهای عربی خلیج فارس در قالب جنگ علیه میلیون ها نیروی دفاع مردمی عراقی و جنبش انصارالله در یمن و دفاع ملی و مردمی در سوریه و حزب الله لبنان مدعی رهبری جنگ علیه تروریسم شده است؟

تا زمانی که آمریکا نقشه تشکیل ائتلاف‌های این چنینی را می چیند بی‌تردید تلاش‌های آن محکوم به شکست است همانطور که تمام نقشه‌های شوم و تخریبی آن به درهای بسته خورده و شکست را تجربه کرد.


شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن