تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804269100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت 120 رشته صنایع دستی، 80 رشته در سطح استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: فعالیت 120 رشته صنایع دستی، 80 رشته در سطح استان فارس خبرگزاری پانا:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معتقد است كه تمركز بر رشته‌های خاص صنایع‌دستی، كه در شیراز و فارس جایگاه ویژه‌ای دارند، رونق این صنعت را به‌دنبال خواهد داشت.
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 20:03

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری در حاشیه بازدید خبرنگاران از كارگاه‌های اشتغال آفرین صنایع‌دستی در شیراز، به خبرنگاران گفت: اگر تمركز را برای آموزش، ایجاد بازار فروش و پژوهش در رشته‌های خاص صنایع‌دستی مورد توجه در فارس و شیراز قرار دهیم،‌ این عرصه متحول می‌شود. امیری با اشاره به اینكه هم‌اینك از 120 رشته صنایع دستی، 80 رشته در سطح استان فارس فعال است، گفت: از جمله رشته‌های خاص صنایع‌دستی كه در شیراز و فارس جایگاه ویژه‌ای دارند، می‌توان به خاتمكاری، منبت، صنایع چوب، قلمزنی، دست بافته‌های داری و غیره اشاره کرد که باید این رشته‌های اصیل شناسایی شده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری كرد. وی افزود: البته این بدان معنی نیست که سایر رشته های صنایع دستی فراموش شود، بلکه باید برای زنده‌سازی و احیاء تمام رشته های صنایع دستی و فراهم آوردن شرایط آموزش و پژوهش آنها نیز گام‌های موثری برداشت اما وقتی خاتم شیراز درجهان حرف اول را می‌زند باید تمرکز بیشتری بر آن داشته باشیم . امیری گفت: برخی از رشته‌های صنایع دستی متعلق به مناطق جغرافیایی خاصی بوده و در شهرستان‌های فارس رونق بیشتری دارد، مثلا منبت آباده، یا دست‌بافت‌های داری در میان عشایر، لذا تمركز آموزش، بازاریابی و پژوهش و نهایتا اشتغال را در آن شهرستان‌ها دنبال و در كنار آن زمینه توسعه در سطح استان را فراهم كرد. وی اعتقاد دارد این اقدام منجر به توزیع عادلانه تلاش‌ها در عرصه صنایع‌دستی و رونق آن در فارس خواهد شد. امیری با اشاره به ایجاد 1600 شغل درحوزه صنایع دستی در 6 ماهه نخست سال جاری گفت‌: با ایجاد اشتغال بویژه در روستاها، مناطق محروم و نقاط دور افتاده در سطح استان از مهاجرت بی‌رویه افراد به مرکز استان جلوگیری می‌شود. وی در خصوص برنامه‌های ویژه برای حمایت از تولیدات صنایع دستی نیز گفت: طبقه‌بندی موضوعی و سرمایه‌گذاری در رشته‌های خاص این بخش،‌ اختصاص فضای مناسبی برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی، حمایت از تولیدات صنایع دستی، آموزش، پژوهش و ایجاد زمینه لازم برای عرضه و فروش صنایع دستی، از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان برای رونق این عرصه است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به مبادله تفاهمنامه این سازمان با اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی كشور، گفت: براساس این تفاهمنامه، فضایی مانند ارگ کریمخانی و آرامگاه حافظ برای فروش و تولید صنایع دستی در اختیار اتحادیه قرار دارد و تلاش می‌شود در كنار فروش، برای افزایش تولید هم قدم‌هایی برداشته شود. امیری توجه به سلائق گردشگران خارجی، بازار یابی و پژوهش را از دیگر موارد مهم برشمرد و گفت: متأسفانه در حوزه پژوهش کمتر کار شده که تلاش داریم با همکاری دانشگاه‌ها و سوق دادن پایان نامه‌های دانشجویی به مباحث صنایع دستی، پژوهش را نیز معقول و تاثیرگذار دنبال كنیم. وی با بیان اینكه نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 14 تا 17 بهمن‌ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، این مهم را فرصتی مناسب برای شناسایی و نیازسنجی بازار دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن