تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820501401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از میناب گزارش می‌دهد میناب شهری بدون شهردار/گزینه مورد نظر در دسترس نیست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از میناب گزارش می‌دهد
میناب شهری بدون شهردار/گزینه مورد نظر در دسترس نیست
میناب به عنوان دومین شهر بزرگ‌ هرمزگان در حالی وارد سومین ماه بدون شهردار خود می‌شود که مشکلات موجود در شهر نگرانی‌‌ها را افزایش داده است.

خبرگزاری فارس: میناب شهری بدون شهردار/گزینه مورد نظر در دسترس نیست



به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، هر چند استعفای شهردار سابق میناب در میان افکار عمومی بازتاب‌های منفی بسیاری نسبت به رویکرد اعضا شورای اسلامی و برخی مسئولان میناب بر جای گذاشت که حتی با مخالفت‌های فراوانی نیز مواجه شد اما گویا شورای شهر میناب با گذشت بیش از سه ماه از استعفای جنجال‌برانگیز شهردار این شهر هنوز نتوانسته شهردار جدید را انتخاب و معرفی کنند.
به دنبال وضعیتی که پس از استعفای شهردار در شهر میناب به وجود آمد و به دنبال آن نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی نیز طی نشستی در این زمینه اظهار تاسف و نگرانی کرد گویا هنوز کسی برای التیام زخم‌های موجود بر پیکر شهر میناب پیدا نشده و سه ماه است میناب که یکی از بزرگترین شهرهای هرمزگان و عنوان ویژه را نیز یدک می‌کشد، بدون شهردار مانده است.
قطع به یقین بدون شهردار ماندن میناب و اداره امور شهری توسط یک سرپرست، طی سه ماه اخیر خسارت سنگین و جبران‌ناپذیری بر توسعه شهری و آینده سرمایه‌گذاری در این شهر و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان باقی گذاشته است.
در پی ناهماهنگی و اختلاف اعضای شورای دور سوم شهر میناب با یکدیگر و استمرار این وضعیت طی تصمیم استاندار اسبق شورای شهر میناب منحل و سرانجام در 27 خرداد ماه سال 1391 طی حکمی از سوی استاندار وقت محسن حسین‌پور به عنوان شهردار میناب معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد تا شاید شهردار جدید بتواند گوشه‌ای از ناهنجاری‌های شهری این شهر قدیمی هرمزگان را برطرف کند.
در هفتم آبان‌ماه سال گذشته نیز حسین‌پور با انتخاب اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر میناب بار دیگر به مدت چهار سال به عنوان شهردار دومین شهر هرمزگان انتخاب شد.
در مهرماه سال جاری زمزمه استعفای شهردار موجب بروز نگرانی در میان مردم شهر میناب شد به گونه‌ای که هر روزه پیام‌های تشکر و قدردانی مردم محلات مختلف میناب بر دیوار شهرداری و میادین شهر نصب می‌شد که گویا و بیانگر رضایت نسبی شهروندان مینابی از عملکرد مجموعه شهرداری است.
گرچه استعفای شهردار وقت از زبان هیچ کدام از مسئولان میناب بیان نشده بود و در هیچ رسانه‌ای نیز منتشر نشده بود اما جمعی از مردم میناب 19 مهر ماه سال جاری با هدف حمایت از محسن حسین‌پور شهردار مستعفی با تجمع مقابل شهرداری و فرمانداری میناب خواستار ادامه فعالیت وی به عنوان شهردار در میناب شدند.
پس از این که فضای شهر میناب تحت تاثیر رخدادهای مجموعه شورای شهر و شهرداری قرار گرفت نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز به منظور رسیدگی به دغدغه مردم در این راستا در مسجد چهارده معصوم (ع) بازار میناب نشستی را با حضور جمعی از اصناف، کسبه و بازاریان میناب برگزار کرد.
سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در این نشست بیان داشت: تغییر باید به نفع مردم و در راستای رشد و رونق شهر باشد.
وی با بیان این مطلب که شورا نماینده قانونی مردم برای مدیریت شهری است، افزود: انتخاب شهردار حق قانونی شورای شهر است ولی باید شرایط نیز در این مسیر لحاظ شود.
نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای شورا باید با توجه به اعتراض مردمی، ملاحظات اجتماعی و بازخورد حمایت مردم از عملکرد شهردار در زمینه ابقا و یا تغییر شهردار تجدید نظر کند.
هر چند امام جمعه میناب نیز در خطبه‌های نماز جمعه خواستار پایان دادن به وضع موجود در زمینه رخدادهای پیرامون استعفای شهردار میناب شد اما برخی از مردم میناب در راستای حمایت از شهردار مستعفی و بازگردادن وی به مجموعه شهرداری، با تجمعی مقابل استانداری خواستار ادامه فعالیت حسین‌پور در مجموعه شهرداری شدند.
شهر میناب بیش از 80 سال است که دارای شهرداری است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هرمزگان محسوب می‌شود ولی اکنون سه ماه است که این شهر همچنان بدون شهردار است و گویا گزینه مورد نظر شورا هنوز در دسترس نیست و شورای اسلامی شهر میناب پس از استعفای شهردار، عباس رئیسی معاون خدمات شهری شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرده است.
امید است به زودی زود سکان اداره امور شهری میناب به دست کسی سپرده شود که شایستگی، لیاقت و توانایی لازم برای تصدی این پست را دارد.
انتهای پیام/88004/ش40

93/10/13 - 18:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن