تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 27 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799892196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی 17 تا 19 دی ماه در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی 17 تا 19 دی ماه در تهران خبرگزاری پانا: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان ˝ امت واحده اسلامی: چالش ها و راهکارها ˝ 17 تا 19 دی ماه، در تهران برگزار خواهد شد.
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 16:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، آیت الله اراکی با اشاره به رشد پدیده افراطی گری و متلاشی شدن هویت دینی ملت ها و پراکندگی جمعیت مسلمانان عنوان کرد: این امر موجب ایجاد بحران هویت شده و عزم و توان ملی ملت ها برای مقابله با مشکلات را از بین خواهد برد.
وی ادامه داد: اگر ملتی دچار شکاف هویتی شود در معرض نابودی و سقوط قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عنوان کرد: بعضی از برنامه ها در هفته وحدت و برخی دیگر بعد از هفته وحدت برگزار خواهد شد.
آیت الله اراکی گفت: جشن پیامبر اکرم ص در سراسر کشور با همکاری آستان مقدس امام خمینی در شب جمعه آینده برگزار خواهد شد.
آیت الله اراکی ادامه داد: از جمله برنامه های جنبی این کنفرانس جشنواره پیامبر رحمت که 25 دی ماه و یک هفته بعد از کنفرانس در قم برگزار می شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری جشنواره شعر فارسی و عربی بر رونمایی از سلسله کتابهای احادیث مشترک بین شیعه و سنی را از دیگر برنامه های جنبی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خواند و گفت: برای اولین بار پزوهشگاه تقریب مذاهب کار علمی بزرگی را انجام داده بطوریکه تمام احادیث پیامبر اسلام که در منابع شیعه و سنی به صورت مشترک آورده شده است را دسته بندی کرده و در 62 جلد ارائه خواهد داد.
آیت الله اراکی ادامه داد: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور بیش از 500 تن از شخصیت های بزرگ شیعه و سنی جهان اسلام از 69 کشور طی روزهای 17-18-19 دی ماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در کنفرانس در جشن میلاد پیامبراسلام در مرقد مطهر امام خمینی ره شرکت خواهند کرد عنوان کرد: در این کنفرانس 18 کمیسیون ویژه تشکیل خواهد شد. بطوریکه در کنفرانس امسال اقشار مختلفی همچون تجار و بازرگانان تقریبی ،اساتید و دانشجویان جهان اسلام، نخبگان احزاب مقاومت و بانوان فعال جهان اسلام در این کنفرانس شرکت می کنند که این کمیسیون ها به تناسب این گروه ها تشکیل خواهد شد.
آیت الله اراکی عنوان کرد: در کنفرانس بین المللی امسال هیات رئیسه مجمع عمومی تقریب، تشکیل شده و برنامه های آینده را تصویب و به شورای عالی پیشنهاد خواهد کرد.
وی با اظهار امیدواری از اینکه برگزاری این کنفرانس منجر به یکپارچه شدن جامعه اسلام می شود تصریح کرد: در این اجلاس همچنین از سه شخصیت برجسته تقریب جهان اسلام یعنی امام موسی صدر ، آیت الله فائز زاده و علامه شیخ سعید شعبان عالم بزرگ اهل سنت لبنان تجلیل خواهد شد که در کنار کنفرانس نمایشگاهی از آثار این بزرگان به نمایش گذاشته خواهد شد.
دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد: قرار بود در این اجلاس از نجم الدین اردکان نیز تجلیل بعمل آید که بنابر درخواست خانواده این مرحوم مراسم تجلیل را با تاخیر برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به رونمایی از فیلم "محمد رسول الله" در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عنوان کرد: شرکت کنندگان در کنفرانس در روز آخر کنفرانس در نمازجمعه تهران شرکت خواهند کرد تا بار دیگر پیمان ناگسستنی خود بین شیعه و سنی را تجدید کنند
آیت الله اراکی درباره موضع گیری مجمع تقریب مذاهب درباره داعش گفت: مجمع هرگونه حرکت افراطی را چه رنگ و ادعای شیعه گری و چه سنی گری داشته باشد را محکوم می کند چرا که این اقدامات به اسلام ضربه می زند و رژیم صهیونیستی از این حرکت های افراطی به صورت مستقیم حمایت می کند.
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ما از 25 شخصیت شیعه و سنی در عربستان برای شرکت در کنفرانس دعوت به عمل آوردیم عنوان کرد: البته مشکلاتی برای اتباع عربستان و مصر برای انجام چنین سفرهایی وجود دارد
آیت الله اراکی با بیان اینکه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد درباره مداحان و واعظانی که وحدت اسلامی را به مخاطره می اندازند تصریح کرد: هر گفتار و نوشتاری که باعث ایجاد تفرقه در جهان اسلام شود حرام شرعی است و ما از مسئولان امنیتی و انتظامی کشور درخواست داریم که به افرادیکه به آتش تفرقه می افزایند برخورد قانونی و حقوقی انجام دهد.
وی ادامه داد: همچنین یکی از پیشنهادات در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشکیل یک گروه حقوقی برای دفاع از حقوق مسلمانان و پیگیری مسائل حقوقی تفرقه افکنان در جوامع اسلامی است.
آیت الله اراکی درباره برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب برای مقابله با جریان های تکفیری عنوان کرد: کارهای زیادی پژوهشی در این زمینه صورت گرفته که در این راستا کتابی در دست تدوین داریم که فتواهای علمای شیعه و سنی در رابطه نفی حرکتهای تکفیری را جمع آوری کرده است.
وی همچنین گفت: در هفته وحدت سخنرانانی را به استان ها اعزام خواهیم کرد همچنین کمیته ویژه آموزش های تقریبی تشکیل شده که این کمیته مواردی را برای تدریس در مدارس پیشنهاد خواهد کرد.
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب فلسطین را یکی از محورهای اصلی این کنفرانس خواند و گفت: یکی از محورهای مهم گفتگوی ما در این کنفرانس، مقاومت مردم فلسطین است که در این راستا اتحادیه جهانی علمای مقاومت در حدود 4 ماه پیش شکل گرفت.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن