تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816472638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مؤاخذه و بازخواست مدام، انرژی اهالی سینما را گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: بهنوش بختیاری در گفت و گو با پانا: مؤاخذه و بازخواست مدام، انرژی اهالی سینما را گرفته است خبرگزاری پانا: بهنوش بختیاری، در گفتگو با پانا، گفت: مدام مؤاخذه، بازخواست و حساب و کتاب پس دادن، انرژی اهالی سینما را گرفته است و ما باید بدانیم که به تولید فیلم های خوب احتیاج داریم.
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 10:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بهنوش بختیاری در گفتگویی اختصاصی با پانا، جشنوارۀ فجر را یکی از بهترین زمینه های بروز آثار نمایشی دانسته و گفت: کلاً نظرم نسبت به جشنواره های داخلی مثبت است و این خوب است که در خلال برگزاری این جشنواره ها بفهمیم کجای کار هستیم؛ گر چه از دیدگاه من، بازیگرانی که قرار است در فیلم های جشنواره ای بازی کنند و به عنوان بازیگر برتر جایزه بگیرند؛ از قبل انتخاب شده اند.

بازیگر سریال های خاطره انگیز «شب های ببره»، «باغ مظّفر» و «چارخونه»، تجدید دیدار دست اندکاران و اهالی سینما را یکی از مهم ترین مزیّت های جشنواره های داخلی در کشور دانسته و افزود: دور هم جمع شدن در جشنواره ها خوب است و این خوب است که همیشه هنرمندان در یک حشنواره یکدیگر را می بینند و با هم به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی که این روزها در سریالی با نام «کالسکه»، در کنار «سارا منجزی» و «مهران غفوریان» و اثر دیگری با نام «دلبستگی»، که به سفارش «مؤسّسۀ رسانه های تصویری» تولید می شود و مجموعۀ جدید «عشق تعطیل نیست» که به زودی وارد شبکۀ نمایش خانگی خواهد شد، به ایفای نقش می پردازد، ادامه داد: به جرأت باید بگویم که بهنوش بختیاری خودش را جزء این انتخاب ها نمی داند و شاید اگر این افراد رویشان می شد سینمای ایران را تعطیل می کردند و به همین چند بازیگر و کارگردان اکتفا می کردند و ما امروز، باید خدا رو شکر کنیم و غر نزنیم که سینمای ایران هنوز باز و در حال فعّالیّت است است.

سر خم کردن مقابل بازاری در شأن هنرمند جماعت نیست/پرداخت هزینه برای بازی در یک فیلم وقیحانه است

بهنوش بختیاری، با اشاره به این که آثار سینمایی در حوزۀ تولید با کمبود بودجه مواجه است، اظهار داشت: کارگردانان سینمای ایران امروز باید جلوی جماعت بازاری سر خم کند و هزینۀ تولید فیلم را از این راه تأمین کنند که این امر در شأن یک تولید کنندۀ آثار فاخر سینمایی نیست.

بختیاری، ضمن انتقاد از آثار سوء و پیامدهای ناگوار عدم وجود سرمایه گذاری ها در حوزۀ تولید آثار نمایشی، خاطر نشان کرد: این شرم آور است که به یک بازیگر در سطوح مختلف کاری پیشنهاد شود که برای بازی در آن، باید در بخشی از هزینه های تولید شریک باشد و من اخیراً سه یا چهار پیشنهاد به این صورت برای همکاری داشتم، که نپذیرفتم، چرا که این امر را، امری وقیحانه و کسر شأن برای یک هنرمند می دانم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: می گویند بازیگر باید پول ساز باشد، بیاید و پول بیاورد و تا وقتی این وضع است کار کردن در این سینما برای من ارزشی ندارد.

وی ضمن اشاره به این که دولت در سینمای بخش خصوصی غیر دولتی سرمایه گذاری کرده است و گوش زد کردن این نکته که «فصل فراموشی فریبا» فیلمی بود که از سوی حوزۀ هنری تحریم شد، افزود: یک فیلم یا خوب است یا بد، چرا باید در برخی از سالن های سینمای شهر را به روی یک فیلم ببنیدم و همان فیلم در برخی دیگر از سینماهای شهر به نمایش در بیاید و باید از خودمان بپرسیم که چرا باید یک فیلم در بعضی سینما ها خوب باشید و در بعضی دیگر بد!؟

این کمدین سینمای ایران، که این روزها، در کنار، زانیار خسروی، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، فائزه طهماسبی، مهرانه مهین‌ترابی، حدیث میرامینی، رضا ناجی نیز، علیرضا خمسه، مائده طهماسبی و شهرام حقیقت دوست، در مجموعۀ «عشق تعطیل نیست»، به کارگردانی و تهیه کنندگی بیژن بیرنگ به ایفای نقش می پردازد، با اشاره به این که بی پولی، بی بودجگی و تقسیم ناعادلانۀ سرمایه در سینما ضربه های سنگینی به پیکرۀ این هنر زده ست؛ ادامه داد: امروز باید از خود بپرسیم که چطور یک کارگردان و یک بازیگر به تنهایی می تواند سینما را نگه دارد؟

مؤاخذه و بازخواست مدام، انرژی اهالی سینما را گرفته است/به تولید فیلم های خوب احتیاج داریم

بهنوش بختیاری، سال های اخیر سینمای ایران را سال های یأس آوری دانسته و ضمن اشاره به این که اهالی سینما، این سال ها نسبت به سالهای قبل بی انگیزه تر شده اند، افزود: مدام مؤاخذه، بازخواست، حساب و کتاب پس دادن، انرژی اهالی سینما را گرفته است و این امر در حالی است که تمامی بازیگران ایران زمین به کشور خود تعلّق فکری دارند.

این کمدین محبوب سریال های «خانه به دوش» و «جایزۀ بزرگ»، ضمن انتقاد از روند کار «خانۀ سینما» در این روزها، خاطر نشان کرد: «خانۀ سینما» باید از حالت نکّ و نال در بیاید و به حالت عملی برسد و همۀ ما باید بدانیم که این روزها باید از مرز حرف زدن عبور کنیم و به عمل بپردازیم، چرا که به تولید فیلم های خوب احتیاج داریم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، ادامه داد: فکر می کنم که خیلی در شرایط بدی گیر کرده ایم و الان، بیش از هر چیز، احتیاج به این داریم که یک فکر دسته جمعی داشته باشیم و تصمیم اساسی برای سینمای یتیم مملکتمان بگیریم.

وی، در بخش دیگری از این گفت و گو، با اشاره به این که در کشوری، مثل هندوستان، سینما یک صنعت است و مردم و دولت به این صنعت احترام می گذارند و ما در ایران فقط و فقط از روی فیلم ها در مورد جامعۀ آنان قضاوت می کنیم و در ایران، فقط می گوئیم هنر نزد ایرانیان است و بس و به همین موضوع بسنده می کنیم؛ تصریح کرد: در ایران تا راجع به واقعیّت ها فیلم می سازند، می گویند سیاه نمائی بود و سیاه نمائی کردید، آری، باید بپذیریم که سیاه هست ولی سیاه نمائی نیست و تا وقتی که ما به این مرحله نرسیده ایم که سینما برایمان اهمّیّت داشته باشد و نگاهمان، نگاه نقل و نبات و تجمّلات به این صنعت نباشد، که بود، بود و نبود، نبود، نتیجه اش می شود همین بی انگیزگی و بی علاقگی که امروز در جامعۀ هنری ما موج می زند؛ ولی جوامعی مانند هند، تصمیم دارند کشورهایشان را به این شکل نشان بدهند و کاملا موقعیت سیاسی را از طریق سینمایشان نمایان کنند در حالی که ما حتی به این موضوع فکر هم نمی کنیم.

با کمدی، راحت تر می توان با مردم ارتباط گرفت/در مملکت ما شوخی تعریف نشده است

این کمدین محبوب سینمای ایران، در بخش دیگری از این گفتگو، ضمن تأکید بر کارساز بودن زبان کمدی، در انتقال مفاهیم پایه ای فرهنگ در یک جامعه و برشمردن آن به عناون یک ابزار کارآمد در جهت آگاه سازی و آماده سازی افکار عمومی جامعه، در راستای رسیدن به اهداف مهم پیش رو، خاطر نشان کرد: با کمدی، راحت تر می توان با مردم ارتباط گرفت؛ امّا تاز مانی که خط قرمز ها زیاد است، ما مجبوریم مسائل سطحی را نمایش بدهیم، و در نهایت، این مسائل سطحی، تبدیل می شوند به کمدی های خانوادگی، اجتماعی و به ندرت سیاسی، که متأسّفانه، در جامعۀ ما خیلی کم است چرا که در بعضی موراد، نمی توانیم شوخی بکنیم.

بهنوش بختیاری، ضمن انتقاد صریح از عدم تعریف شوخی و فکاهی در جامعۀ هنری ایران، گفت: اصلا در مملکت ما شوخی و سرگرمی تعریف نشده است و مرزی برای آن مشخّص نشده است و امروز به جز قرطاس بازی های خانوداگی، نه اجازه داریم با جغرافیای مملکت و نه اقوام و قبیله ها شوخی کنیم و این به لحاظ وجود برخی از تفکّرات در کشور و برخی از شرایط اجتماعی است و من مانده ام که می چه طور در این شرایط می توانیم آثار کمدی تولید کنیم و من به عنوان یک کمدین، چگونه در این سینما به ایفای نقش می پردازم؟

این بازیگر سینمای ایران، در ادامۀ این گفتگو خاطر افزود: همین است که نمی توانیم حرف سیاسی بزنیم و با قومیت ها و قبیله ها و اقوام و طوایف شوخی کنیم.

از خود بپرسیم که ما واقعاً در کمدی چه چیزی می خواهیم بگوییم

وی آثار مانند «مارمولک» و «اجاره نشین ها» را، از فاخرترین آثار کمیک سینمای ایران برشمرده و با طرح این سؤال که چند بار در سینمای ایران به فیلمی مانند «مارمولک»، «اجاره نشین ها» و «لیلی با من است» اجازه نشر داده می شود، ادامه داد: «لیلی با من است» و «اجاره نشین ها» برای جامعه حرف های تکان دهنده ای داشتند و امروزه، در غروب آفتاب تولید این آثار، ا ما می بینیم که سطح کمدی چقدر پایین آمده و باید از خود بپرسیم که ما واقعاً در کمدی چه چیزی می خواهیم بگوییم؟

بازیگر فیلم های «داماد خجالتی»،«قبرستان غیرانتفاعی» و «ورود زنده ها ممنوع»، با اشاره به این که با این همه محدودیت هر سال، صنعت سینما در ایران، هر سال به جای پیشرفت، در حال پس رفت است، پیرامون «اجاره نشین ها» ادامه داد: در هنگام تماشای اثری مانند «اجاره نشین ها» عمق وجودمان از احساس هم دردی با انسان هایی که درگیر خط سیر داستانی فیلم بودند و هر دم بیلی اوضاع و احوالشان می سوخت امّا امروز شاهد این هستیم که مردم جامعه ما برای حفظ هویّت اجتماعی شفّاف نیستند و برای تثبیت این هویّت مجبورند که باید پنهان کاری بکنند.

باید برای فقر، بیچارگی و هر دم بیلی جامعه فیلم ساخت/تا زمانی که پراکندگی فکری وجود دارد، نمی توان کار کرد

بهنوش بختیاری که در سال های هشتاد و هفت و هشتاد و هشت، به ترتیب، با بازی در فیلم های «شبانه روز» ساختۀ «کیوان علیمحمّدی» و «حلقه های ازدواج»، ساختۀ «شاهین باباپور» فعّالیّت های هنری خود را ادامه داده است، تصریح کرد: به نظر من، خیلی کم پیش می آید که سینمای ما در سطح جهان بتواند خودش را نشان بدهد و اگر هم خودش را نشان بدهد، بعید است که پشت سرمان نگویند که خب، داستان سیاسی بوده است و به همبن خاطر نشان داده شده است.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، تأکید کرد: باید برای فقر و بیچارگی و هر دمبیلی جامعه فیلم ساخت و همین امر می تواند در ارتقای موقعیّت اجتماعی برای افراد، نقش مهمّی داشته باشد؛ امّا تا زمانی که دو دستگی و پراکندگی فکری در سینمای وجود دارد نمی توان کار کرد.

بازیگر فیلم های «زندگی شیرین»، «ده‌رقمی»، «کیش و مات» و «ساقی»، افرادی مانند اصغر فرهادی را از مفاخر سینمای ایران دانسته و گفت: امروز باید از اصغر فرهادی، به خاطر اعتلای پرچم سینمای ایران در حهان، تشکّر کرد که سینمای ایران را بر سر زبان ها انداخت، ولی خب یا تمام این اوصاف نمی توان منکر این امر شد که کمدی در ایران بسیار ضعیف است.

تا زمانی که پراکندگی افکار از بین نرود، به وحدت نمی رسیم/ در محدودیت تا اندازه ای می توان خلّاق بود

این بازیگر سینمای کمدی ایران، در بخش دیگری از این گفتگو، برخی از رفتارهای غیر فرهنگی را زمینه ساز دو دستگی بین عموم مردم دانسته و تصریح کرد: تا زمانی که پراکندگی افکار و دو دستگی های فکری جامعه از بین نرود، به وحدت نمی رسیم.

وی همچنین، ضمن انتقاد از این که هرگز یک نگاه جدی در زمینۀ رفع مشکل پراکندگی افکار در حوزۀ سینما وجود نداشته است، خاطر نشان کرد: در این حوزه محدودیت وجود دارد و در محدودیت تا اندازه ای می توان خلّاق بود و خلّاقیّت به خرج داد.

آگاهی مردم به حوزۀ رسانه افزایش یافته است/هر چیزی را نمی توان به اسم فیلم به خورد مردم داد

بهنوش بختیاری، ترویج وسایل ارتباط جمعی، از جمله اینترنت و حضور مردم در شبکه های اجتماعی را یکی دیگر از زمینه های رشد فکری و بالا رفتن انتظار مخاطب از آثار نمایشی دانسته و خاطر نشان کرد: عده ای از مردم به فهمی از سینما و تلویزیون رسیده اند و با هر محتوایی به عنوان یک برنامه، راضی نمی شوند و این امر، به دلیل این است که این افراد در اینترنت می گردند و با به روز ترین محتواهای جهان آشنا هستند.

وی ضمن تأکید بر بالا رفتن دانش و آگاهی مردم نسبت به حوزۀ رسانه، این امر را مهم ترین عامل روی گرداندن مردم از برنامه های بی محتوای نمایشی دانسته و خاطر نشان کرد: امروز اگر مخاطب تلویزیون پایین آمده است، آگاهی مردم به حوزۀ رسانه افزایش یافته و در این برهه از زمان، هر چیزی را نمی توان به مردم خوراک داد و هرگز نمی توان گفت که چون بنیان تفکر یک عدۀ خاص این گونه است، بقیه هم باید این گونه فکر بکنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: باید در آثار نمایشی به جایی رسید که تفکّرهای مختلف بیایند و افکار خود را نمایش بدهند و خودشان را به نمایش بگذارند و مردم خودشان از میان آنها خوراک خود را انتخاب کنند.

وی ضمن انتقاد از پرداختن تولید کنندگان حوزۀ آثار نمایشی به موضوعات تکراری، گفت: تا یک اندازه می توان به فقر و طلاق پرداخت، تا اندازه ای می توان با خوراک ثابت سینمایی به استقبال مردم رفت و امروزه هر چیزی را نمی توان به اسم فیلم به خورد مردم داد.

با مطالعه، نا آگاهانه از چیزی استقبال نخواهیم کرد

بازیگر مجموعه های تلویزیونی «چهار چرخ»، «مسیر انحرافی» و «خداحافظ بچّه»، عدم وجود مطالعه و نداشتن آگاهی های لازم در هر حوزه را مهم ترین محرّک برای زدن ضربه های بزرگ به دست اندرکاران آن حوزه دانسته و تصریح کرد: متأسفانه مطالعه نداریم و این عدم مطالعه می تواند ضربه های بزرگی را برای ما در پی داشته باشد؛ امّا اگر مطالعه داشته باشیم، مسلّماً پس از این امر دیگر نا آگاهانه از چیزی استقبال نخواهیم کرد.

وی ضمن انتقاد از این که جزو کشورهای بی نهایت بی مطالعه ای هستیم، افزود: شاید پرداختن به یک موضوع جدید مثل نشان دادن جلوه های کمیک یک واقعۀ بزرگ، مثل جنگ، برای مردم جذابیت داشته باشد و بتواند جذب مخاطب کند، امّا همۀ این ها دلیل موفّقیّت یک اثر نیست.

بهنوش بختیاری، با اشاره به فروش های میلیاردی آثار سطح پایین در سینمای ایران، افزود: به عنوان یک هنرپیشه وظیفه دارم بیشتر کتاب بخوانم و به مردم گوشزد می کنم که وقتی نا آگاه هستیم چنین اتفاقاتی می افتد.

وی افزود: هر وقت از اثری استقبال زیادی می شود، هر فرد به این فکر می افتد که چه شد و چرا؛ و تو نمی توانی به دلیل این که چیزی را رد می کنی، بخواهی که همۀ مردم هم آن را  رد بکنند.

این بازیگر سینمای ایران ادامه داد: گاهی از آثاری، جوری استقبال می شود که شاید هرگز این شایستگی را نداشته باشند، ولی با همۀ این اوصاف نمی شود منکر این امر شد که آن فیلم تازگی برای مردم نداشته است.

گفتنی است، این کمدین ایرانی که تا به امروز، در بیش از سی فیلم سینمایی، پانزده مجموعۀ تلویزیونی و سه اثر سریالی در شبکۀ نمایش خانگی ایفای نقش داشته و در سه مجموعه، به عنوان منشی صحنه حاضر شده است.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن