تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805095827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی اطلاعات افراد، سرک کشیدن در زندگی آن‌ها نیست/ دولت در لایحه بودجه 94 روند گذشته را در پیش گرفته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در برنامه مناظره مطرح شد/
بررسی اطلاعات افراد، سرک کشیدن در زندگی آن‌ها نیست/ دولت در لایحه بودجه 94 روند گذشته را در پیش گرفته
شصتمین برنامه مناظره با موضوع حذف یارانه ثروتمندان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ روز گذشته شصتمین برنامه مناظره با حضور امیر آبادی فرهانی، پور ابراهیمی، تاج گردون نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میدری معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و حسین راغفر اقتصاددان با موضوع حذف یارانه ثروتمندان برگزار شد.


بهترین روش شناسایی دهک‌های کم درآمد است

احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: طبق توافق مجلس و دولت در زمان ثبت نام مقرر شد تا دولت سقف درآمدی را اعلام کند و افرادی که درآمد آن ها بیش از مبلغ اعلام شده است از دریافت یارانه نقدی انصراف خود را اعلام کنند.
 
وی افزود: اما دولت به دلیل تبعات سیاسی، از انجام این تصمیم صرف‌نظر کرد.
 
امیر آبادی فراهانی در ادامه اظهار داشت: از نظر من بهترین روش شناسایی دهک‌های کم‌ درآمد است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که طبق اعلام دولت 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد شناسایی شده‌اند و این عدد بزرگی است که اگر اجرا شود مطمئنا میزان بسیار زیادی از کسری بودجه تامین خواهد شد.
 
نماینده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: بانک‌های اطلاعاتی دولت کامل است اما مشکل عدم وجود اراده جدی برای انجام این کار و تبعات سیاسی این اقدام است.

وی افزود: از نظر من مهمترین مسئله‌ای که دولت باید به آن توجه کند اراده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، به گونه‌ای که بتواند تبعات آن‌ها را بپذیرد.
 
نماینده مردم قم در ادامه گفت: زمانی که 45 هزار تومان یارانه پرداخت می‌گردید از قدرت خرید بالایی برخوردار بود اما اکنون خیر، با این وجود باز هم بسیاری از خانوارها به این مبلغ نیازمند هستند و سهم مهمی در زندگی آن‌ها دارد و امکان قطع یارانه نقدی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: از نظر من بررسی اطلاعات افراد، سرک کشیدن در زندگی آن‌ها نیست، زیرا بررسی اطلاعات به ذات خود مشکلی ندارد اما افشای اطلاعات خلاف است و بحثی که اکنون مطرح است بررسی حساب اقشار پردرآمد نیست بلکه افشای اطلاعات آن‌ها است.

بهترین روش خود اظهاری است

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: قانون هدفمندی اقدام خوبی است که در سال های اول نتایج خوبی از جمله کاهش قاچاق سوخت را به همراه داشت.
 
وی افزود: از نظر من بهترین روش خود اظهاری است اما متاسفانه به دلیل تبعات سیاسی احتمالی اجرای این طرح به تعویق افتاده است.
 
نماینده مردم کرمان و نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک نظام جامع اطلاعاتی داشته باشیم از مشکلات و بحث‌های جانبی کاسته می شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر نظام جامع اطلاعاتی مورد نیاز را نداریم و در نتیجه باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم تا به اهداف قانون هدفمندی برسیم.
 
وی در ادامه اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه 94 روند گذشته را در پیش گرفته و در خصوص حذف اقشار پردرآمد هیچگونه عدد و رقمی اعلام نشده است.
 
پورابراهیمی افزود: طبق اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی 10 میلیون نفر از اقشار پردرآمد شناسایی شده‌اند و علاوه بر این 20 درصد از ثروتمندان یارانه بگیر را هم می‌توان با تحقیق و بررسی اطلاعات آن‌ها شناسایی کرد و بخش سوم را هم می‌توان با خوداظهاری آن‌ها حذف کرد که خود رقم بالایی است و مطمئنا صرفه جویی عظیمی در این زمینه خواهد شد.
 
دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت نکرده است

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: طبق آمارهای موجود دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت نکرده است.  
 
وی افزود: قرار بود 48 هزار میلیارد تومان از منابع یارانه‌ها را هزینه کنیم و 10 هزار میلیارد تومان را به تولید اختصاص دهیم و در کل 59 هزار میلیارد تومان را هزینه کنیم.
 
تاجگردون در ادامه افزود: دولت در لایحه بودجه 94 طبق گذشته برنامه‌ریزی کرده است و هیچگونه اقدامی برای تغییر در شیوه فعلی به چشم نمی‌خورد و از نظر من باید از تلفیق دو شیوه خود اظهاری و بررسی دارایی‌های ثروتمندان استفاده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف یارانه اقشار پردرآمد اظهار داشت: متاسفانه مردم در کشور توجیه نیستند که نیاز واقعی چیست و در جامعه‌ای که با محدویت منابع روبه‌رو است، چگونه خرج کردن این منابع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: به طور مثال در جامعه ما بیکاری یکی از نیازهای اساسی و جدی است و با هزینه‌ای که برای یارانه‌های نقدی هزینه می‌شود می‌تواند در ایجاد اشتغال در روستاها و شهرستان‌های کشور کمک به سزایی داشت.
 
وی با بیان اینکه دولت و حکومت‌ها وظیفه ثروتمند کردن مردم را دارند، گفت: متاسفانه در حال حاضر مردم ما  نسبت به گذشته فقیرتر شده اند و الان دیگر نه میتوان اجرای این طرح را حذف کرد و نه می‌توان ادامه داد.

نوع طرح پرسشنامه‌ها از ابتدا با اشکالاتی همراه بود
 
حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه در خصوص حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی معتقد است: وزارت نفت 40 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت به حساب یارانه‌ها پرداخت می‌کند که این مبلغ می‌تواند در کشور در حوزه‌های مناسب‌تری هزینه شود.
 
وی افزود: دولت باید بتواند با صرفه جویی در این زمینه از این منابع در خدماتی همچون آموزش و پرورش رایگان، حمل و نقل ارزان و... استفاده کرد که بخش اعظمی از هزینه های خانواده ها را تشکیل می دهد.
 
راغفر در ادامه با بیان اینکه اگر افراد کم درآمد شناسایی شوند، عوارض سیاسی و اجتماعی برای جامعه نخواهد داشت، اظهار  داشت: اگر دولت نسبت به شناسایی اقشار کم درآمد اقدام کند مطمئنا می‌تواند ثروتمندان را شناسایی و نسبت به حذف افراد فاقد شرایط اقدام کند.
 
استاد دانشگاه اظهار داشت: پرداخت مبلغ مساوی در شهر و روستا خود موجب ایجاد مشکلاتی شده است و از طرفی پرداخت متفاوت هم خود موجب ایجاد مشکلاتی خواهد شد و امکان مهاجرت روستاییان به شهر را افزایش خواهد داد که این خود مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.
 
وی افزود: از نظر من نوع طرح پرسشنامه‌ها از ابتدا با اشکالاتی همراه بود که اگر اصلاح شده بود دیگر لازم به طی مراحل بعدی و ایجاد مشکلاتی که اکنون وجود دارد، نبود.
 
راغفر در ادامه بیان کرد: از نظر من ملاحظات سیاسی دولت بر حذف اقشار پردرآمد غالب است.
 
وی ادامه داد: از نظر من باید به جای بررسی وضعیت درآمدی، وضعیت معیشتی خانوارها مورد بررسی قرار گیرد.
 
اقتصاددان و استاد دانشگاه تاکید کرد: در هیچ کشوری در دنیا به صورت مادام العمر یارانه پرداخت نمی‌شود و علاوه بر این چندین یارانه‌ای متفاوت با پرسشنامه‌های متعدد طراحی و پرداخت می‌شود.

حذف یارانه ثروتمندان نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی است
 
احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: دولت در سال جاری 60 میلیارد تومان برای جبران خدمات کارمندان خود هزینه کرد و 40 هزار میلیارد تومان هم برای یارانه‌های نقدی پرداخت کرد.
 
وی افزود: حذف یارانه ثروتمندان نیازمند بانک اطلاعاتی جامعی است اما در حال حاضر چنین نظام جامع اطلاعاتی در دسترس نیست و نظام اداری و اجتماعی در کشور محدود است.
 
میدری در ادامه اظهار داشت: اگر بحث یارانه‌ها نباشد باز هم برای مالیات و بسیاری موارد دیگر بانک جامع اطلاعاتی لازم است تا شرایط رفاهی مورد نیاز در جامعه را ایجاد کنیم.
 
سوال نظرسنجی این هفته برنامه مناظره؛ راه‌های پیشنهادی برای برای شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان بود که گزینه اول خودانصرافی و خوداظهاری و گزینه دوم استفاده از اطلاعات املاک و دارایی افراد بود که در این نظرسنجی گزینه اول، 22.86 درصد و گزینه دوم 77.14 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
 
انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن