تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804388944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادن تضمین برای رفع حصر موسوی و کروبی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مطلبی که سران فتنه باید امضاء کنند؛
دادن تضمین برای رفع حصر موسوی و کروبی
حامیان موسوی و کروبی احتمالا در جواب خواهند گفت که جای نگرانی نیست. هیچ آشوبی بعد از رفع حصر اتفاق نمی افتاد. قبول. لطفا همین را به صورت مکتوب به امضای آقایان موسوی و کروبی برسانید.



  به گزارش جام نیوز، سایت الف نوشت: ۱- مدتهاست که رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت و نیز اپوزیسیون خارج از کشور، موضوع رفع حصر آقایان موسوی و کروبی را مطرح و احتمالا پروژه هایی را هم در این خصوص دنبال می کنند. به ادعای این رسانه ها رفع حصر یک خواسته ملی و عمومی است!

شکی نیست که انتظار برخی از حامیان سیاسی آقای روحانی رفع حصر است و طبیعی هم هست که هراز گاهی این خواسته خود را از وی طلب کنند. اما ادعای اجتماعی بودن این مطالبه، یک جنجال رسانه ای برای ایجاد موجی اجتماعی است که به هیچ وجه با عقل سلیم جور در نمی آید. احتمالا منظورشان از مطالبه اجتماعی، همان محافل سیاسی اصلاح طلب است. البته کشف و درک دغدغه های واقعی و مطالبات اصلی مردم با کمی قدم زدن در کوچه و خیابان و بازار و ... و نشست و برخاست با مردم و یا حضور در محافل اجتماعی و خانوادگی مشخص می شود. با این حال می توان درباره رفع حصر حرف زد و به مقدمات و موخرات و تبعات و نتایجش پرداخت.


۲- حصر موسوی و کروبی حدودا یک سال و اندی بعد از انتخابات سال ۸۸ رخ داد. حوادثی که هر دو طرف ماجرا اشتباهات زیادی در بروز و ادامه آن داشتند. هم مسئولان (اجرایی، نظارتی، انتظامی و ...) و هم معترضان و رهبرانشان. البته فعلا به دنبال وزن کشی اشتباهات طرفین نیستیم اما سوال اینجاست که دو طرف ماجرا آیا حاضر به قبول نقش و مسئولیتشان بودند یا خیر؟ واقعیت این است که از همان ابتدا، تقریبا اکثر مدافعان نظام ضمن رد ادعاهای موسوی (از جمله ادعای تقلب) به اشتباهات صورت گرفته هم اشاره می کردند. به عنوان نمونه می توان به انتقاد بسیاری از اصولگرایان به حمایت برخی از اعضای شورای نگهبان از احمدی نژاد، یا انتقاد نسبت به برخی از برخوردهای صورت گرفته یا اعتراض به جنایت کهریزک و ... اشاره کرد. اما آیا این خودانتقادی و اعتراف به اشتباه در جریان مقابل هم وجود داشت؟


۳- میرحسین موسوی که تا چند روز قبل از انتخابات، خود را ملزم به رعایت قوانین کشور می دانست و از طریق همین سیستم و همین مجاری قانونی در انتخابات ثبت نام کرده بود و به صراحت بر لزوم تبعیت از قانون و احترام به رهبری و ولایت فقیه سخن می گفت، ناگهان برآشفت و به تدریج همه بافته های قبلی خود را رشته کرد. میرحسین با دعوت حامیان خود برای اعتراض و اردوکشی خیابانی، عملا فضایی را بوجود آورد که کنترل آن از دستش خارج شد، به تدریج تمام کسانی که در سی و چند سال گذشته از انقلاب و امام کینه به دل داشتند، در لابلای جمعیت معترض انتخاباتی قرار گرفتند و فضا و شعار و جریان آن را به کلی تغییر دادند. اما موسوی چنین شرایطی را یا ندید یا عمدا چشمهایش را بر آن بست.


۴- فضای آشفته و بحرانی، تبعات خاص خود را دارد. آشوب، اغتشاش، ناامنی، آسیب و تخریب اموال عمومی و اموال شخصی مردم، برهم زدن آرامش اجتماعی، فضای غبار آلود و پر از کینه و دشمنی و اختلاف و ... در همچین شرایطی گنهکار و بی گنه با هم می سوزند. آرامش ذهنی و اجتماعی و اقتصادی مردم تحت الشعاع بحران و ناامنی قرار می گیرد. قطعا کنترل این فضاها سخت و پیچیده تر از شرایط عادی است. ما منکر اشتباهات صورت گرفته نیستیم، همان گونه که اشاره شد بسیاری از منتقدان موسوی، منتقد این اشتباهات نیز بوده اند، اما سوال اینجاست که آیا موسوی و کروبی و حامیان و رسانه های آنها هم حاضر شده اند که سوزنی به خودشان بزنند؟ آیا اصلا نقدی را متوجه خودشان می دانند؟


۵- یکی از اشتباهات بزرگ این جریان در سال ۸۸ مطلق نگری آنها بود. موسوی و حامیانش، حامیان نظام را مشتی آدم جاهل و قاتل و مزدور و متجاوز و دزد و وحشی و ساندیس خور معرفی می کردند و خودشان را مظلوم و محروم و بی گناه و عاری از هرگونه اشتباهی! متاسفانه این نگاه هنوز هم تفکر غالب در این جریان است و حتی گذشت زمان و فروکش کردن احساسات هم منجر به بازنگری و آسیب شناسی و قبول برخی اشتباهات نشده. حال چگونه می توان انتظار داشت که حکومت در تصمیم هایش بازنگری کند؟ اصلا چه تضمینی برای عدم تکرار آن حوادث وجود دارد؟


۶- برخی شرط رهایی موسوی و کروبی را توبه آنها می دانند، اما رفع حصر شرط دیگری می تواند داشته باشد: رفع حصر به شرط عدم تکرار آشوبها، اغتشاشات، ناامنی های اجتماعی و ضرر و زیان اقتصادی به جامعه و مردم. جریانی که از رفراندوم برای کسب نظر مردم دم می زند، مرد و مردانه این شرط را با مردم در میان بگذارد و آنها را مخیر به قبول یا رد این شرط کند. این عاقلانه ترین شرط برای رفع حصر آدمهایی هست که در یک سال و نیم بعد از انتخابات سال ۸۸، با تعصبشان و اصرار بر خواسته هایشان و رد همه پیشنهادها، بر آتش فتنه و بحران و ناامنی دمیدند.


۷- حامیان موسوی و کروبی احتمالا در جواب خواهند گفت که جای نگرانی نیست. هیچ آشوبی بعد از رفع حصر اتفاق نمی افتاد. قبول. لطفا همین را به صورت مکتوب به امضای آقایان موسوی و کروبی برسانید.   29  



۱۳/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن