تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804757930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ فجیع 13 ساله آمریکا در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ورد سوسیالیست
جنگ فجیع 13 ساله آمریکا در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت
درست مثل بیانیه اوباما در مورد پایان جنگ افغانستان، توضیحات وی در خصوص دلایل آغاز این جنگ نیز تماما دروغ است. او بارها ادعا کرده که مرگ هزاران آمریکایی و ده‌ها هزار افغان، همگی با هدف تخریب هسته القاعده، اجرای عدالت در مورد بن‌لادن، اختلال در توطئه‌های تروریستی و حفظ جان آمریکایی‌ها صورت گرفته است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "ورد سوسیالیست" در مقاله‌ای به قلم "بیل ون آکن" می‌نویسد: در تاریخ 28 دسامبر، نیروهای بین المللی کمک به امنیت موسوم "آیساف"، به طور رسمی به عمیات جنگی خود در خاک افغانستان پایان دادند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، این گام را "مرحله مهمی برای این کشور" نامید و اعلام کرد که «طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا به نتیجه‌ای آبرومند نزدیک شده است."


*** جنگ فجیع 13 ساله آمریکا در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت
«بیل ون آکن» معتقد است که این ادعا نیز در واقع درست مثل تمام حرف‌هایی که از زبان رئیس‌جمهور آمریکا بیرون می‌آید، یک دروغ بزرگ است. مراسم نخ‌نمایی که روز یکشنبه در شهر کابل برگزار شد و طی آن، یکی از فرماندهان نظامی آمریکایی، پرچم نبرد را پایین کشید و به جای آن پرچم دیگری را برافراشت، فقط و فقط ثابت کرد که جنگ فجیع 13 ساله آمریکا در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.
مراسم تغییر پرچم در زمین بسکتبال سرپوشیده‌ای در یک مقر نظامی در غرب کابل برگزار شد. از ترس حمله طالبان، که اخیرا موج بی‌سابقه‌ای از حملات را در پایتخت به راه انداخته است، به کارکنان غیرمقیم گفته شده بود که در این مراسم شرکت نکنند.


*** انحلال «آیساف» و راه‌اندازی «عملیات پشتیبانی قاطع»، تحت پرچمی مشابه 
بیش از 18000 نفر نیروی خارجی به اشغال افغانستان ادامه خواهند داد؛ این در حالی است که از این تعداد 10600 نفر، نیروهای نظامی آمریکایی هستند. در حالی  که «آیساف» ـــ که پس از حمله آمریکا به افغانستان ایجاد شد تا به اشغال این کشور، مشروعیت چندملیتی ببخشد ـــ منحل و پرچم آن جمع‌آوری می‌شد، «عملیات پشتیبانی قاطع»، تحت پرچمی مشابه و سبز رنگ (با حروف RS بر روی آن به جای ISAF) راه‌اندازی شد.


*** استقرار 5 هزار نیروی آمریکایی به عنوان بخشی از «عملیات پشتیبانی قاطع»، و با هدف آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان
تقریبا حدود 5 هزار نیروی آمریکایی، به عنوان بخشی از «عملیات پشتیبانی قاطع»، و با هدف آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان، در آنچه که یکی از فرماندهان ناتو آن را «یک ماموریت غیرجنگی در یک محیط جنگی» توصیف کرده است، مستقر خواهند شد. 5500 نیروی آمریکایی دیگر نیز به عنوان نیروهای «غیرناتو» در افغانستان مستقر خواهند شد که در عملیات‌های به اصطلاح «ضدتروریستی» شرکت خواهند کرد. 
این در حالی است که پیش از این، نیروهای آمریکایی به طور رسمی تحت قطعنامه سازمان ملل و به عنوان بخشی از نیروهای ناتو، فعالیت می‌کردند. اما در حال حاضر، این نیروها به هیچکس جز فرماندهی عملیات ویژه مشترک پاسخگو نیستند که این فرماندهی نیز  به نوبه خود، به هیچ کسی جز رئیس‌جمهور آمریکا پاسخگو نخواهد بود.


*** سال‌ها است که نهایتا تنها50 عضو از القاعده در افغانستان فعالیت دارد
واشنگتن در ابتدا تاکید کرده بود که هدف از این عملیات، صرفا القاعده خواهد بود که طبق محاسبات آمریکا، سال‌ها است نهایتا تنها50 عضو از آن در افغانستان فعالیت دارد. با این وجود، دولت اوباما در آستانه خاتمه رسمی ماموریت «آیساف» در خاک افغانستان، اعلام کرد که آن‌ها همچنان در مبارزه با طالبان و دیگر گروه‌های مسلح مخالف با رژیم دست‌نشانده آمریکا در کابل مشارکت خواهند داشت.


*** بیش از 20 هزار پیمانکار نظامی در افغانستان به فعالیت خود ادامه خواهند داد
در حالی که واشنگتن تعداد سربازان اونیفورم پوشیده خود در خاک افغانستان را کاهش می‌دهد، بیش از 20000 نفر از پیمانکاران نظامی خود را در این کشور نگه می ‌دارد تا به اداره 25 پایگاه پراکنده در سراسر این کشور کمک کنند. به گفته پنتاگون، این برنامه‌ها، کاهش جزئی در هزینه‌های جنگی آمریکا را که برآورد شده است از سال 2001، به بیش از 1 تریلیون دلار افزایش پیدا  کرده است، در پی خواهد داشت. 


*** شمار کشته‌شدگان غیرنظامی افغان، امسال به بیش از 10 هزار نفر رسید
جدا از بحث پایان جنگ افغانستان، تلفات سنگینی است که این جنگ در یک دهه اخیر برجای گذاشته است. امسال شمار کشته‌شدگان غیرنظامی افغان به بیش از 10 هزار نفر رسید. در حالی که نیروهای امنیتی افغان نیز 50 هزار تن کشته را متحمل شده‌اند که این تعداد بسیار بیش‌تر از 3500 سرباز خارجی ـــ شامل بیش از 2225 سرباز آمریکایی ـــ است که در طول 13 سال از زمان آغاز حمله آمریکا به خاک این کشور، جان خود را از دست داده‌اند. تحلیلگران نظامی آمریکایی این آمار را غیر قابل تحمل توصیف کرده‌اند.


*** ارتش آمریکا حملات هوایی خود را افزایش می‌دهد
ارتش آمریکا در تلاش برای جلوگیری از بی‌نظمی و اغتشاش نیروهای امنیتی افغان، حملات هوایی خود را افزایش می‌دهد. با اینکه در طول دو سال گذشته، این حملات ــ که موجب افزایش خشم عمومی در افغانستان شده بود ـــ کاهش یافته بود، اما در چند ماه اخیر به سرعت افزایش پیدا کرده است. یکی از جدیدترین این حملات، 25 دسامبر در ولایت «لوگر» در مرکز افغانستان صورت گرفت. این حمله که ادعا می‌شود ظاهرا با هدف حمله به شبهه نظامیان صورت گرفته، به تخریب دو خانه و کشته شدن 5 غیرنظامی و مجروح شدن 6 غیرنظامی دیگر انجامید.


*** پاکستان طی یک دهه گذشته شاهد کشته شدن بیش از 50 هزار نفر بود
دولت پاکستان نیز با پشتیبانی آمریکا یک حمله جدید مرگبار را در شمال غرب این کشور نزدیک مرز افغانستان آغاز کرده است. در این میان، واشنگتن برنامه ترور هواپیماهای بدون سرنشین خود را علیه اهداف خود در پاکستان راه‌اندازی کرده است. این کشور طی یک دهه گذشته شاهد کشته شدن بیش از 50 هزار نفر در جنگی بوده که از حمله آمریکا به افغانستان سرچشمه گرفته است.


*** توضیحات اوباما در خصوص دلایل این جنگ تماما دروغ و بی‌اساس است
درست مثل بیانیه اوباما در مورد پایان جنگ افغانستان، توضیحات وی در خصوص دلایل آغاز این جنگ نیز تماما دروغ و بی‌اساس است. او بارها ادعا کرده است که مرگ هزاران آمریکایی و ده‌ها هزار افغان، همگی با هدف تخریب هسته رهبری القاعده، اجرای عدالت در مورد اسامه بن‌لادن، ایجاد اخلال در توطئه‌های تروریستی و حفظ جان بی‌شماری از آمریکایی‌ها» صورت گرفته است.


*** «عدالت و امنیت مردم آمریکا در برابر تروریسم» ادعای پوچ آمریکا برای آغاز جنگ افغانستان
این‌ها همگی توجیهاتی غیرمنطقی و بی‌معنی است. در اوایل سال 2002، القاعده تا حد زیادی از افغانستان بیرون رانده شده بود. از آن زمان به بعد، این گروه و دیگر گروه‌های وابسته به آن، با حمایت و پشتیبانی واشنگتن توسعه پیدا کردند و به عنوان نیروهایی نیابتی در جنگ‌های آمریکا برای تغییر رژیم در کشورهایی چون لیبی و سوریه مورد استفاده قرار گرفتند.
در تاریخ 9 اکتبر، 2001، دو روز پس از آنکه ارتش آمریکا بمباران هوایی خود را آغاز کرد و به دنبال آن تجاوز آمریکا به افغانستان صورت گرفت، پایگاه تحلیلی «ورد سوسیالیست»، این ادعا را که جنگ افغانستان برای «عدالت و امنیت مردم آمریکا در برابر تروریسم» صورت گرفته، قاطعانه رد کرد.


*** دولت آمریکا در تعقیب منافع بسیار گسترده بین المللی نخبگان حاکم آمریکا این جنگ را آغاز کرده است
«وورد سوسیالیست» هشدار داد:
«دولت آمریکا در تعقیب منافع بسیار گسترده بین المللی نخبگان حاکم آمریکا این جنگ را آغاز کرده است. اما هدف اصلی این جنگ چیست؟ فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در یک دهه اخیر، به ایجاد یک خلاء سیاسی در آسیای مرکزی که دومین ذخیره اثبات شده ذخایر نفت و گاز طبیعی در جهان را دارا می‌باشد، منجر شده است.
منطقه دریای خزر، که افغانستان دارای دسترسی راهبردی به آن است، به طور تقریبی لنگرگاه حدود 270 میلیارد بشکه نفت است که 20 درصد از ذخیره جهان را شامل می‌شود. این منطقه همچنین دارای 665 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است که تقریبا یک هشتم ذخایر گازی سیاره زمین به شمار می‌رود.»


*** تکرار حتی یکی دیگر از این تحرکات نظامی می‌تواند به جنگ جهانی سوم هسته‌ای منجر شود
این منابع حیاتی از نظر سیاسی در بی‌ثبات‌ترین منطقه دنیا واقع شده است. آمریکا با حمله به افغانستان و روی کار آوردن یک رژیم دست نشانده و همچنین اعزام شمار زیادی از نیروهای نظامی خود به این منطقه قصد دارد یک چارچوب سیاسی جدید ایجاد و از طریق آن اهداف سلطه طلبانه خود را محقق کند.
با وجود تغییرات تاکتیکی آمریکا، این اهداف جغرافیایی سیاسی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند درست مثل اهداف مشابهی که آمریکا در عراق و افغانستان دنبال می‌کند.
تمامی شعارهای اوباما در مورد پایان جنگ، ادامه تجاوز آمریکا در افغانستان، بخشی از یک فوران در حال رشد نظامی گری آمریکا، از سوریه و عراق، تا اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک است. تکرار حتی یکی دیگر از این تحرکات نظامی، می‌تواند به جنگ جهانی سوم هسته‌ای منجر شود.






انتهای پیام./.







تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن