تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804310889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداري از يک واحد اقامتي در قلب طبيعت گردي فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ دي ۱۳۹۳ (۱۹:۴۸ب.ظ)
اميري خبر داد: بهره برداري از يک واحد اقامتي در قلب طبيعت گردي فارس مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي وگردشگري فارس بااعلام اين خبرگفت :شهرستان چهار فصل سپيدان منطقه اي کوهستاني در شمال غرب استان فارس است که يکي از نقاط گردشگر پذير منحصر بفرد در کشور واستان فارس مي باشد و در تمام فصول سال از ظرفيت هاي خاصي براي پذيرش گردشگران وبه ويژه علاقمندان به طبيعت گردي و ورزش هاي زمستاني برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري موج، مصيب اميري گفت : آب وهواي کوهستاني وسرد ،اين منطقه را در زمستان ها به منطقه اي برف خيز ومورد توجه ورزشکاران وعلاقمندان به ورزش هاي زمستاني وبه ويژه اسکي از استان فارس ،استان هاي همجوار وحتي کشورهاي حوزه خليج فارس تبديل نموده است و پيست اسکي پولادکف وپيست اسکي مربوط به اداره ورزش با تجهيزات کامل در اين راستا راه اندازي وخدمات ارايه مي دهند .
وي افزود : در اين مسير گردشگري ،درياچه برم فيروز در شمال شرقي شکرک و آبشار مارگون مهم ترين جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان واقع شده است وآبشار مارگون به عنوان يکي از منحصربه فرد ترين وبي مانند ترين آبشارهاي طبيعي ايران وجهان به ويژه در فصول بهار وتابستان بيشترين تعداد گردشگران داخلي وخارجي را داراست وچشم اندازهاي پيرامون آبشار ودر هم آميختگي درختان جنگلي با کوهستان و رود خانه زيبايي آن را صد چندان کرده است .
اميري به پوشش گياهي وجنگلي انبوه منطقه در فصل هاي بهار وتابستان وآب و هواي خنک ومتعادل شهرستان اشاره کرد و افزود : وجود چشمه سارها وآبشارها، اين نقطه از استان را مورد توجه گردشگران بسياري قرار داده که از نقاط مختلف کشوروخارج از کشور وارد استان مي شوند .
به گفته وي : سپيدان از لحاظ موقعيت جغرافيايي ازشمال غرب با استان کهگيلويه و بويراحمد مرز مشترک دارد وبه همين دليل در مسير تردد گردشگراني است که از مسيرآن استان قصد سفر به فارس ،جنوب وجنوب غرب کشور دارند واز همين روي درمسير اصلي تردد گردشگران واقع شده است و از شمال وشمال شرق به شهرستان هاي اقليد و مرودشت محدود مي شود ودر مسير گردشگران ورودي به فارس از شمال نيز قرار مي گيرد و از جنوب نيزبه شيراز واز غرب به نورآباد ممسني محدود است.
مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي وگردشگري فارس بيان داشت اين شهرستان زيبا و آرام با قدمت 900ساله از آثار و جاذبه هاي تاريخي طبيعي فراواني بهره مند است ومنطقه کوهستاني شکرک در شمال غربي سپيدان، ،شهر تاريخي انشان ومليان، منطقه نمونه گردشگري آبشار چيکون ، آبشار مرزيون ، منطقه نمونه گردشگري چله گاه ، تنگ غوره دان ، چشمه ملو سجان، تنگ گمبيل ،تنگ تيزاب، چشمه شش پير و کتيبه آن، قله رنج به عنوان يکي از مرتفع ترين قله هاي استان ، امامزاده سيدنورالدين، امامزاده فخرالدين و روستاي دلخان با بافت سنتي از مراکز ديدني اين شهرستان به شمار مي رودوانتخاب مناطق مارگون ، کهکران وساران ،شش پير وبانش در اين شهرستان به عنوان مناطق نمونه گردشگري نشان از قابليت عظيم سرمايه گذاري در اين حوزه دارد که در ساليان گذشته کمتر مورد توجه بوده است .
وي در ادامه افزود : از سال 1389 يکي از علاقمندان به سرمايه گذاري در حوزه گردشگري با توجه به کمبود فضاي مناسب اقامتي علي رغم پتانسيل هاي گردشگري اين شهرستان اقدام به ساخت يک مجموعه اقامتي هتل آپارتمان با عنوان هتل آپارتمان آرتاکن در ميدان ورودي شهر اردکان به شيراز نموده که خوشبختانه پس از مدت زمان 4 سال کار مداوم هم اکنون آماده بهره برداري مي باشد .
به گفته اميري اين فضاي اقامتي با ميزان سرمايه گذاري 987000000/30 ريال و با اشتغال زايي مسقيم 23 نفر و غير مستقيم 50 نفر وبا جمع کل ظرفيت پذيرش 100 نفر در شب شامل12 سوئيت 2 خوابه و همچنين 72 تخت ، رستوران با ظرفيت 250 نفر ، آشپزخانه به متراژ 50 متر ، پارکينگ 400 متري و با متراژ 2149 متر مربع زير بنا و 426 متر عرصه به گردشگران خدمات مي دهد .
اميري گفت : اين هتل آپارتمان خوشبختانه آماده بهره برداري بوده و در روزهاي آتي با حضور مسئولين و فعالان صنعت گردشگري شاهد افتتاح رسمي آن خواهيم بود که با فعاليت اين واحد اقامتي بخشي از مشکلات اقامت مسافران در اين شهرستان گردشگر پذير مرتفع خواهد شد .
مدير کل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري فارس با اشاره به گام هاي برداشته شده در راستاي توسعه صنعت گردشگري در استان فارس افزود: با توجه به واحد هاي در دست احداث گردشگري در شهرستان هاي مختلف با بهره برداري اين واحدها ظرفيت اقامتي استان به دو برابر خواهد رسيد .
وي شهرستان سپيدان را يکي از فرصت هاي مهم سرمايه گذاري براي علاقمندان به سرمايه گذاري در حوزه گردشگري برشمرد .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن