تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804759890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد امام جمعه مهربان از عدم برگزاری برنامه گرامیداشت 9 دی در برخی شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
انتقاد امام جمعه مهربان از عدم برگزاری برنامه گرامیداشت 9 دی در برخی شهرها
امام جمعه مهربان با اظهار تاسف از عدم برگزاری برنامه‌ای در گرامیداشت 9 دی در برخی شهرها و بخش‌ها گفت: در برخی شهرها و بخش‌ها از جمله بخش مهربان هیچ برنامه‌ای برای روشنگری انجام نشد که جای سئوال و تاسف دارد.

خبرگزاری فارس: انتقاد امام جمعه مهربان از عدم برگزاری برنامه گرامیداشت 9 دی در برخی شهرها



به گزارش خبرگزاری فارس  از مهربان ، حجت الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروری سابق در سال 1367 اشاره و اظهار داشت: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در پیام تاریخی به گورباچف فرمودند: جناب گورباچف برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیاز از نیازهای واقعی انسان نیست.
امام جمعه مهربان به بیان دیدگاه گورباچف پس  از گذشت سال‌ها از این پیام تاریخی  اشاره کرد و افزود: گورباچف بعد از 10 تا 12 سال از نامه تاریخی حضرت امام (ره) خطاب به خبرنگاری گفته بود که افسوس می خورم که ای کاش َآن روز از نامه امام خمینی درک بهتری داشتم تا شوروری به این روز نیفتد.
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی افزود: زمان نشان داد پیام حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف از یک منشا الهی سرچشمه گرفته است و حضرت امام (ره) به دنبال هدایت یک جامعه و جلب توجه سیاست‌مداران آن روز شوروی به مبانی اعتقادی و الهی و فاصله گرفتن از تفکرات کمونیستی و ضد خدایی بودند.
خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: پیام ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رییس جمهور وقت شوروی در زمانی که فروپاشی نظام کمونیسم شوروی در نگاه تیزبینانه ایشان روشن بود و در حالی‌که سران شوروی خود این را باور نداشتند، در حقیقت یک اقدام الهی بود که در آن مقطع تاثیرات خود را به‌جا گذاشت و در گذشت زمان این پیام و محتوای آن و پیش‌بینی حضرت امام (ره) یک نشان بر حقانیت ایشان و انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه مهربان با گرامیداشت 12 ربیع الاول سالروز میلاد مسعود حضرت رسول خدا (ص) به روایتی و تبریک آغاز هفته اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب امروز برهم زدن وحدت شیعه و سنی است و در این زمینه شبکه‌های ماهواره‌ای برای شیعه و سنی تاسیس کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی به  17 دی 1314 و واقعه کشف حجاب آن توسط رضاخان اشاره و اظهار داشت:  واقعه کشف حجاب یکی از توطئه‌های استعماری دشمنان از قبیل آمریکا و انگلیس بود که به دست نشانده خود، رضاخان در ایران دیکته کردند و به طبع سیاست‌های آتاتورک که در ترکیه در رابطه با کشف حجاب انجام داد رضاخان نیز از آتاتورک الگوبرداری کرد و کشف و یا حذف حجاب از زنان ایرانی در دستور کار قرار گرفت.
خطیب جمعه مهربان  افزود: توطئه استعماری کشف و به عبارت دیگر حذف حجاب از زنان ایرانی مقدمه‌ای برای ورود فرهنگ غرب به کشورمان بود که با مقاومت مردم روبه‌رو شد و دشمنان به قصد پلید خود نرسیدند که نشان از آگاهی مردم در آن زمان بود.
امام جمعه مهربان توسعه روزافزون فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی را از جمله راه‌های شناخت مادر مرض‌ها عنوان کرد و افزود: اثرات سوئی که انتقال فرهنگ غربی دارد شاید در همان زمان نمود نداشته باشد ولی باید توجه داشت که اثرات شوم توسعه فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی احتمالاً بعد از 30 تا 40 سال در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی  افزود: در سال 1314 مردم در مقابل کشف یا حذف حجاب مقاومت کردند ولی دشمنان از توطئه دست برنداشتند و برنامه‌ریزی طولانی مدت کردند و نتیجه گرفتند و بعد از مدتی عده‌ای از افراد به راحتی خودشان حجاب را کنار گذاشتند که جای تاسف است و متاسفانه باید اذعان کرد که اگر کشف حجاب در سال 1314 با مقاومت مردم روبه‌رو شد ولی امروز در برخی موارد و محافل بدحجابی تبدیل به ارزش شده است که یک آفت و سم برای جامعه اسلامی است.
خطیب جمعه مهربان با اشاره به تلاش دشمنان در حمله به حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف مانع فساد و انحراف در جامعه است ولی سیاست‌های دشمنان، هرزه شدن زن است و با انواع تبلیغات و روش‌ها می‌خواهند حجاب را مانع فعالیت‌های اجتماعی، تفریحی و علمی زنان معرفی کنند و حجاب را عامل نقض حقوق زنان معرفی می‌کنند.‌
امام جمعه مهربان به اهمیت نهاد خانواده اشاره کرد و افزود: نهاد خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف رسانه‌هاست و در این زمینه تلاش می‌کنند احترام به والدین را بی‌اهمیت جلوه دهند.
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی، ترویج زندگی با دیگران به جای ازدواج، عادی جلوه دادن خیانت همسران به همدیگر،  آسان جلوه دادن طلاق و شیرین نشان دادن زندگی پس از طلاق، نهادینه کردن بی‌غیرتی، اعتیاد به ماهواره و حضور زنانان در خیابانها را از دیگر بر نا مه های پیش بینی شده دشمنان در بحث فروپاشی نهاد خانواده برشمرد.
خطیب جمعه مهربان افزود: متاسفانه حضور زنان در خیابان‌ها در کشورمان با وضعیت زننده تبدیل به رقابت شده است و ایران  اسلامی رکورددار مصرف لوزام آرایشی در جهان است.
امام جمعه مهربان در پایان خطبه دوم با اشاره به برپایی تجمعاتی در مراکز شهرستان‌ها به مناسبت گرامیداشت 9 دی و با قدردانی از تشکیل و برپایی این تجمعات اظهار داشت: ظاهراً برخی‌ها  خیلی موافق با روشنگری در مورد 9 دی نبودند، 9 دی‌ای که طبق فرمایش امام خامنه ای ایام الله به معنی حقیقی کلمه است.
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی با اظهار تاسف از عدم برگزاری برنامه‌ای در گرامیداشت 9 دی در برخی شهرها و بخش‌ها اظهار داشت: در برخی از شهرها و بخش‌ها از جمله بخش مهربان هیچ برنامه‌ای برای روشنگری انجام نشد که جای سئوال و تاسف دارد. انتهای پیام/60008
 

93/10/12 - 16:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن