تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813535827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه خاکعلی: قانون جامع عفاف و حجاب در جامعه اجرا شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه خاکعلی:
قانون جامع عفاف و حجاب در جامعه اجرا شود
امام جمعه شهر خاکعلی با اشاره به تصویب قانون جامع عفاف و حجاب، اجرای این قانون را از سوی مسئولان در جامعه خواستار شد.

خبرگزاری فارس: قانون جامع عفاف و حجاب در جامعه اجرا شود



به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام علی اکبری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهر خاکعلی که در مسجد 14 معصوم ولی‌ عصر(ع) این شهر برگزار شد، به توطئه استعماری کشف حجاب از سوی رضاخان پهلوی در 17 دی سال 1314 اشاره و اظهار کرد: جریان کشف حجاب از نقاط و صفحات ننگین تاریخ معاصر ایران بوده است.

وی افزود: امروز نیز عده‌ای در کشور به دنبال این امر هستند که بانوان را از حجاب که سد مصونیت‌آفرین است، جدا کرده و هرزگی، معصیت، اباحه‌گری، پلشتی و آلودگی را در جامعه سرایت دهند.

خطیب جمعه شهر خاکعلی دولت را خط مقدم مقابله با جریان بدحجابی در جامعه دانست و ادامه داد: مطلوب است همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به موضوع بدحجابی حساس شده و با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه در هر جایگاهی که هستند، برخورد قاطع داشته باشند. اکبری وضعیت حجاب در جامعه به ویژه در شهرهای بزرگ را نامناسب ذکر کرد و بیان داشت: مسئولان باید تدابیر لازم را برای مقابله با بدحجابی در جامعه بیاندیشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به 12 ربیع‌الاول روز میلاد پیامبر اکرم(ص) به روایت علمای اهل سنت و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: در زمینه وحدت آیات قرآن کریم و روایات گسترده‌ای وجود دارد و مسلمانان به وحدت و یکپارچگی دعوت شده‌اند که می‌توان به آیه 103 سوره مبارکه آل‌عمران و و روایت« یدالله مع الجماعه» اشاره کرد.
خطیب جمعه شهر خاکعلی افزود: تشتت و اختلاف در صفوف مسلمانان سبب از بین رفتن عزت و اقتدار مسلمین می‌شود که امروز اختلاف سبب شده برخی کشورهای مسلمان در آتش اختلاف و تفرقه بسوزند.

اکبری وحدت با محوریت ولایت را رمز عبور از بحران‌های سخت جهان اسلام و کشور ذکر کرد و ادامه داد: وحدت در جهان اسلام و موقعیت کنونی و یک اصل اساسی است که در ایران اسلامی نیز باید یکی از سیاست‌های بنیادین قرار گیرد.

وی بر تحکیم وحدت بین احزاب، شخصیت‌های سیاسی و توده‌های مختلف مردم تاکید و تصریح کرد: اگر شخصی، گروهی یا حزبی جریان وحدت در کشور را مخدوش کند، در حق اسلام و انقلاب جفا کرده است.

امام جمعه شهر خاکعلی به پیام تاریخی امام راحل به گورباچف رهبر شوروی سابق مبنی بر شنیده شدن شکستن استخوان‌های کمونیست در سال 67 اشاره کرد و افزود: این فرمایش امام برای گورباچف سه سال بعد یعنی در سال 70 تحقق یافت و کمونیست به زباله‌دان تاریخ ملحق شد و امید است به زودی لیبرال سرمایه‌داری غرب نیز به زباله‌دان تاریخ بپیوندد.

اکبری در ادامه خطبه‌ها ضمن تأکید بر رعایت تقوای الهی از سوی خود و نمازگزاران تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرموده است «غیبت هر مسلمان حرام است، گناهکار است کسی که در هر حال غیبت کند، یعنی انسان عیب کسی را ذکر کند که در او نیست، غیبت محسوب می‌شود اما اگر عیب او زیاد است و همه آن را می‌دانستند ذکر آن غیبت محسوب نمی‌شود گرچه کراهت داشته باشد.» که این امر زمانی غیبت محسوب نمی‌شود که برای بیان حق از باطل باشد و اگر غیر از این باشد غیبت است و گناه غیبت از رباخواری بزرگ‌تر و مجازاتش بیشتر است.

وی به 16 دی ماه سالروز شهادت شهدای هویزه و روز شهدای دانشجویی اشاره کرد و افزود: به مقام شامخ همه شهدای انقلاب ادای احترام کرده و ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/77006/ب30

93/10/12 - 15:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن