تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802889350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین «گروه شهادت طلب» در سوریه/کپسول های انفجاری در حلب


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نخستین «گروه شهادت طلب» در سوریه/کپسول های انفجاری در حلب


نیروهای دفاع ملی سوریه، با انتشار بیانیه‌ای، از تشکیل «نخستین گروه شهادت طلب» جهت مقابله با گروه‌های مسلح تروریستی در این کشور خبر دادند. تروریست ها در شهر عین العرب واقع در استان حلب و استان های دمشق، درعا و ادلب، خسارت سنگین دیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای دفاع ملی سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از تشکیل نخستین گروه شهادت طلب» جهت مبارزه با گروه‌ های مسلح تروریستی در این کشور خبر دادند.
در تازه ترین تحولات بحران سوریه، روز پنجشنبه، دیروز، 1 ژانویه 2015، 11 دی 1393، یکی از صفحات اجتماعی اینترنتی به نام «مردان قله – گردان کوه» (رجال القمه – کتیبه الجبل) که خود را از هواداران نظام سوریه و یکی از گردان های «دفاع مردمی» این کشور معرفی کرده است، از تشکیل نخستین «گروه شهادت طلب» در سوریه خبر داد.  
تشکیل گروه استشهادی

گردان الجبل که در قله «نبی یونس» در ریف لاذقیه، واقع در غرب سوریه فعالیت می‌ کند، اعلام کرد: این گروه شهادت طلب، فعالیت‌های خود را علیه گروه‌ های تروریستی مسلح آغاز می کند و آنها را که قصد دارند جایگاه اسلام را تحریف کنند، هدف قرار می دهد.

هلاکت فرماندهان داعش
  قلع و قمع فرماندهان داعش
شبکه «العالم» در خبری اعلام کرد، «جبهه النصره» پس از حمله به مقر فرمانده گردان 13 ارتش به اصطلاح آزاد سوریه در شهر«معره النعمان» در حومه «ادلب»، «احمد السعود»، فرمانده این گردان، را بازداشت کرد.   خبرها حاکی است محافظ احمد سعود به نام عبدالهادی علوان کشته شد.

همچنین، ارتش سوریه با جلوگیری از نفوذ تروریست ها به منطقه العامریه در حلب، شماری از آنها را کشت یا زخمی کرد و در نبردی دیگر با تروریست ها در منطقه الراشدین در شهر حلب، درگیر شد.    «العالم» نیز از به هلاکت رسیدن و زخمی شدن شماری از تروریست های گروه موسوم به «جیش الامه»، در عملیات ارتش سوریه در منطقه «زبدین»، در غوطه شرقی، خبر داد.   همچنین ارتش سوریه، مکان های تجمع و پایگاه های تروریست ها را در منطقه «داریا» در حومه دمشق، گلوله باران
کرد.   شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری فوری، از زخمی شدن 10 غیرنظامی در حملات خمپاره ای افراد مسلح به منطقه «حلب جدید» در سوریه خبر داد.   تروریست ها در شهرعین العرب، واقع در استان حلب، و استان های دمشق، درعا و ادلب نیز با خسارت های سنگینی رو به رو شدند.
برابر این گزارش به نقل از المنار، داعشی ها در ساعات اولیه سال جدید میلادی، متحمل تلفات سنگینی شده‌اند و بسیاری از عناصر و مواضع استقرار خود را از دست داده‌اند.
برابر این گزارش، نیروهای بومی، پس از درگیری های شدید با داعش، بر منطقه «کتابخانه راش» واقع در جبهه شرقی عین العرب و منبع آب در جنوب شرقی تسلط یافته‌اند.
دیده بان سوری مخالف(مستقر در لندن) اعلام کرد، بیش از 70 درصد عین العرب تحت کنترل نیروهای بومی است.
در حلب نیز 13 تن از جمله چند زن، در حمله موشکی گروه های مسلح به محله حلب جدید کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.
در محله «جمعیه الزهرا» در حلب نیز بر اثر حمله گروه های مسلح با کپسول های انفجاری گازی، شماری از مردم زخمی شدند.
جنگنده های سوریه به حمله خود به مکان های تجمع افراد مسلح در شرق دمشق به ویژه در جوبر، داریا، زملکا، نشابیه و مناطق دیگر در حومه‌ شهرهای درعا و ادلب ادامه دادند و شماری از آنان را کشته یا زخمی کردند.
جنگنده‌های سوری به پایگاه افراد مسلح در گذرگاه های مرطبیه، میره و بریش در شمال دمشق حمله کردند.
 
دانلود   هلاکت مفتی‌ ارشد سعودی
یکی از مفتی‌های ارشد سعودی در گروهک تروریستی داعش، در درگیری با مدافعان بومی شهر عین العرب در شمال سوریه، به هلاکت رسید.
برابر این گزارش، «عثمان آل نازح»، در درگیری با گروه مردمی «یگان های حمایت از ملت کرد» درعین العرب کشته شد. وی استاد دانشگاه ملک فهد در شهر «ابها» در عربستان بود.   گزارش رسانه‌ ها حاکی از آن بود که آل نازح، مفتی داعش بود.
ستادهای هماهنگی وابسته به افراد مسلح،‌ آل نازح را به دست داشتن در ترور «ابوخالد سوری»، از فرماندهان ارشد شبکه القاعده در حلب که پارسال کشته شد، متهم کردند.  
هلاکت مفتی عربستانی

آل  نازح از ساکنان منطقه عسیر در جنوب عربستان بود. وی زمانی که در یکی از فیلم های داعش ظاهر شد و گذرنامه  سعودی خودش را پاره کرد و به تبع وی، شماری از سعودی ها نیز گذرگامه های خودشان را پاره کردند؛ شهرت پیدا کرد.  
دانلود     قطعی آب و برق در شهر ادلب در پی اقدام تروریست ها گروه های مسلح با اقدام به تخریب لوله های آب و قطع جریان برق شهر، باعث شده اند ساکنان شهر ادلب در شمال غربی سوریه، از کمبود شدید آب شرب و قطع دائم جریان برق در مضیقه باشند.   برابر این گزارش، مسئولان محلی هم اکنون در تلاش برای تامین آب شرب با تانکر هستند و عملیات حفر چاه برای تامین آب نیز آغاز شده است.
گروه های مسلح در مناطق مختلف سوریه با قطع برق و آب مورد نیاز غیرنظامیان تلاش می کنند که مردم و ساکنان منطقه را تحت فشار قراردهند.   همچنین نبود موادغذایی اساسی در بازار، به علت اقدام عناصر مسلح به بستن جاده ها، مشکل دیگر مردم ادلب است.

خروج خانواده ها از غوطه
  خروج خانواده ها از غوطه شرقی و فراهم شدن زمینه آزادسازی
خروج خانواده ها از غوطه شرقی دمشق، زمینه را برای عملیات ارتش و آزادسازی آن فراهم کرده است. نیروهای ارتش تا کنون بیش از 150 خانوار سوری را از منطقه غوطه به دمشق منتقل کرده اند.
برابر این گزارش به نقل از المیادین، گروه موسوم به «جیش الاسلام»، بزرگ ترین گروه مسلح در منطقه غوطه شرقی دمشق، از خانواده ها خواسته است از خانه های خود خارج نشوند.   این در حالی است که افراد مسلح، انبارهای مواد غذایی را در اختیار خود گرفته اند و مردم در مضیقه شدید و خطر گرسنگی قرار دارند.   دولت سوریه به همین علت، مرکز پناهندگی بزرگی برای استقبال از آوارگان  بر پا کرده است. صدها خانواده ساکن در غوطه شرقی دمشق، در حال فرار به سمت دمشق هستند.  
سال 2014 مرگبارترین سال از هنگام آغاز بحران سوریه
خبرگزاری فرانسه به نقل از «دیده بان حقوق بشر سوریه»(وابسته به مخالفان)، اعلام کرد: در خشونت های سال 2014 میلادی در سوریه، بیش از 76 هزار تن کشته شدند.
به گزارش «پرس تی وی»، مرکز نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل متحد در لندن اعلام کرده است، در سال 2014، بیش از 76 هزار تن از جمله 3500 کودک در درگیری های سوریه جان باخته اند. بیش از 33 هزار تن از کشته شدگان، غیرنظامی بوده اند.

ادامه پیشروی های ارتش
  ادامه درگیری ها در شیخ مسکین
منابع خبری از وقوع درگیری های سخت میان اعضای حزب الله لبنان و مخالفان سوری در شیخ مسکین خبر می دهند.
این گزارش می افزاید: گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، در اطراف لشکر 82 در منطقه شیخ مسکین سوریه، درگیری های سختی میان حزب الله لبنان و مخالفان سوری روی داده است.
همزمان با این درگیری ها یک فروند موشک به این منطقه اصابت کرده است.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است: مناطق داعل، ابطع و الصورة توسط نیروهای دولتی گلوله باران شده است و 3 تن از مخالفان سوری در روستای زمرین هدف حمله ای راکتی قرار گرفته اند و کشته شده اند.

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن