تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803218424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي خواص بي‌بصيرت با سکوتشان به فتنه‌ها کمک مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۵۱ب.ظ)
حجت‌الاسلام تقوي: برخي خواص بي‌بصيرت با سکوتشان به فتنه‌ها کمک مي‌کنند رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه گفت: يکي از مشخصات فتنه اجتماعي بودن آن است، فتنه محتواي شيطاني دارد و با انگيزه دشمني به وجود مي‌آيد، فتنه از طريق آشوب و به هم ريختن نظم موجود در جامعه ايجاد مي‌شود و لباس حق مي‌پوشد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر کشور، در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه به تبيين ابعاد مختلف فتنه پرداخت و اظهارکرد: هرجريان اجتماعي که با محتواي شيطنت‌آميز و به انگيزه دشمني با وضع موجود از طريق آشوب و بلوا به وجود آيد، فتنه است. کار فردي را فتنه نمي‌گويند، فتنه يک پديده اجتماعي است و در ماهيت فتنه اجتماع و جمع نهفته است.
وي ادامه داد: يکي از مشخصات فتنه اجتماعي بودن آن است، فتنه محتواي شيطاني دارد و با انگيزه دشمني به وجود مي‌آيد، فتنه از طريق آشوب و به هم ريختن نظم موجود در جامعه ايجاد مي‌شود و لباس حق مي‌پوشد و شبيه‌سازي مي‌کند، افراد معمولي خيلي نمي‌توانند فتنه را تشخيص دهند و بايد بدانيم هيچ فتنه‌گري عريان به ميدان نمي‌آيند بلکه حق و باطل در فتنه در هم آميخته مي‌شوند، در فتنه از شعارهاي مورد قبول همگان استفاده مي‌کنند، فتنه مؤلفه‌هايي دارد و مسائل و جريانات متعددي دست به دست هم مي‌دهند تا فتنه را شکل دهند و بسازند.
تقوي در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: ارتباط و همسويي محافل داخلي و خارجي يکي از بسترهاي ايجاد فتنه است، بسياري از فتنه‌ها يک سرشان در خارج از کشور و يک سرشان در داخل کشور است، فعال شدن عناصر قدرت طلب، اردو کشي خياباني و آتش زدن و حمله به مراکز نظامي و تجاري از جمله عواملي هستند که در فتنه‌ها دست به دست هم مي‌دهند تا فتنه شکل گيرد.
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه افزود: فتنه‌ها لايه‌هاي مختلفي دارند و فتنه معمولا داراي چند لايه است که گردانندگان اصلي فتنه پشت صحنه هستند و کمتر به خيابان‌ها مي‌آيند، آنها فتنه را برنامه‌ريزي مي‌کنند که اميدوارم روزي اسناد فتنه 88 منتشر شود و لايه‌هاي زيرين فتنه 88 را مشخص کند.
وي با بيان اينکه لايه‌هاي زيرين فتنه بايد شناسايي و معرفي شوند، به بسترهاي شکل‌گيري فتنه اشاره و تصريح کرد: فتنه‌ها بستري براي شکل‌گير مي‌خواهند، فتنه‌ها و پديده‌هاي اجتماعي اول در جامعه يک بستر و شرايطي را به وجود مي‌آورند لذا بايد از بسترسازي فتنه‌ها مراقبت کنيم، بنده از همين امروز هشدار مي‌دهم براي انتخابات آينده چرا که بسياري از بسترها از الان آماده مي‌شوند و مردم بايد هوشيار باشند، هر فتنه‌اي در بستر مناسبي از پيش ساخته شده پرداخته مي‌شود و سپس به صورت يک جريان اجتماعي خودنمايي مي‌کند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه سخنانش يادآور شد: شبهه‌پراکني از جمله بسترهاي ايجاد فتنه است اما بي‌بصيرتي يکي از زمينه‌هاي ايجاد شبهه است، فتنه‌گران همواره سراغ ناراضي‌ها مي‌روند و طوري صحبت مي‌کند که آنها را به سوي خود بکشاند، قتنه‌گران هميشه قدرت‌طلبان را ابزار خود قرار مي‌دهند،‌ در فتنه عده‌اي با بصيرت جلوي فتنه‌گران مي‌ايستند و جمعي هم البته هستند که به فتنه کمک مي‌کنند، اين افراد در تشکيلات فتنه قرار ندارند اما با رفتار و گفتارشان به فتنه‌گران کمک مي‌کنند، عده‌اي هم با سکوت خود به فتنه کمک مي‌کنند که اين افراد خواص بي‌بصيرت هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن