تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802665998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام‌هایی که اسد از «جوبر» به دشمنان سوریه داد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیام‌هایی که اسد از «جوبر» به دشمنان سوریه داد
حضور «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در منطقه «جوبر» در شرق دمشق و بازدید از این منطقه یکی از پیچیده‌ترین جبهه‌های عملیاتی ارتش سوریه به شمار می‌آید.
کد خبر: ۴۶۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ - 02 January 2015




حضور رئیس جمهوری سوریه در منطقه «جوبر» و بازدید از این جبهه عملیاتی بسیار مهم و حساس،‌ در کنار اطلاع از جدیدترین دستاوردهای ارتش سوریه در آن، حاوی پیام‌های متعددی بود که مطمئنا بدست طرف‌های ذیربط رسیده است.


به گزارش فارس از دمشق، حضور «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در منطقه «جوبر» در شرق دمشق و بازدید از این منطقه که یکی از پیچیده‌ترین جبهه‌های عملیاتی ارتش سوریه به شمار می‌آید، حاوی پیام‌های بی‌شماری برای دشمنان سوریه بود.


اولین این پیام‌ها رد بحث و مناقشه درباره ایفای هرگونه نقش از سوی گروه‌های مسلح در دستگاه نظامی سوریه و مهمترین آن تاکید بر ریشه کن سازی تروریسم و موجودیت گروه‌های تروریستی از پیکره کشور سوریه بود تا خواسته‌ها و مطالبات گروه‌های معارض که در واقع خواسته‌ها و مطالبات کشورهای حامی آنها بشمار می‌آید، درباره گروه‌های تروریستی از ابتدا مردود وغیر قابل پذیرش بیان شود.


دشمنان سوریه که هر آنچه در توان دارند، بکار برده‌اند، تا تلاش‌های مسکو برای برگزاری نشست معارضان سوری و دولت سوریه با هدف دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه را به بن بست بکشانند، هم اکنون به خوبی اظهارات «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه را درک می‌کنند که پافشاری کرده بود، مذاکراتی که در مسکو آغاز می‌شود، باید به دمشق منتهی شود و این تاکیدی مجدد از سوی دمشق مبنی بر این امر بود که راه حل بحران سوریه تنها سوری – سوری خواهد بود و از اینجا بود که دشمنان سوریه درحالی معارضان را پای میز مذاکره خواهند فرستاد که از آنها خواهند خواست تا جای ممکن سقف مطالبات خود را افزایش دهند تا خطوط قرمز مشخص شده از سوی دمشق را زیر پا بگذارد، خطوطی که تنها و تنها حفظ مشروعیت نظام سوریه و تمامیت ارضی این کشور را مد نظر دارد.


در بین بازدید اسد از خطوط مقدم درگیری ارتش سوریه در جبهه جوبر در واقع تاکیدی بر این نکته بود که مشروعیت هر رئیس جمهوری و رهبری در جهان از مکانی گرفته می‌شود که چه غیر نظامیان و چه نظامیان به وی رای داده و او را انتخاب کرده‌اند و به این ترتیب افق‌های پیش روی دشمنان سوریه مبنی بر تلاش برای برکناری اسد را بیش از پیش تنگ می‌کند، چون اسد در جایی حضور یافت که از آن مشروعیت گرفت.


در بُعد امنیتی حضور بشار اسد در منطقه جوبر، در اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه به عنوان جبهه‌ای بسیار حساس و مهم، آن هم در پوشش غیر نظامی و در آرامش کامل و اطلاع از جدیدترین تحولات میدانی جاری در این جبهه، در واقع تاکید و پافشاری اسد بر ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی و رساندن این پیام به دشمنان سوریه از جمله «استفان دی مستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بود و اینکه هرگونه طرح آتش‌بسی که به سوریه ارائه می‌شود، باید دربردارنده تضمین‌های واقعی و حقیقی برای دمشق باشد.


به هر روی دولت سوریه در حالی پای میز مذاکرات با طرف‌های معارض سوری خواهد نشست که دارای برگ برنده‌هایی است که جایگاه و موقعیت آن را در این گفت‌وگوها به عنوان طرف پیروز و قدرتمند تقویت و تحکیم خواهد کرد و طرف ناکام و شکست خورده هیچ‌گاه نمی‌تواند، شرایط خود را بر طرف پیروز و قدرتمند تحمیل کند.


از سوی دیگر، همانگونه که حضور اسد در جبهه‌های میدانی روحیه و معنویات ارتش سوریه را بالا خواهد برد، به همان ترتیب موجب تضعیف روحیه و معنویات گروه‌های مسلح تروریستی خواهد شد که طرف‌های حامی آنها نه تنها توان بالا بردن روحیه و معنویات آنها را ندارند، بلکه از فروپاشی داخلی آنها نیز عاجز مانده‌اند و دلیل این مدعا رخدادهایی است که در این اواخر داخل گروه تروریستی تکفیری «داعش» در جریان است و این گروه بدست خویش صدها نفر از عناصر خود را اعدام کرد.


سرانجام اینکه طبیعی است، رسانه‌های وابسته به کشورهای حامی تروریسم، در آنچه تلویزیون سوریه درباره حضور اسد در جوبر پخش کرده، ابراز شک و تردید کنند، همانگونه که پیشتر درباره حضور اسد در کوی «بابا عمرو» در شهر «حمص» و شهر «داریا» در «ریف دمشق» شک کرده بودند. این درحالی است که چنین واکنش‌هایی از سوی دشمنان سوریه امری طبیعی شمرده می‌شود، تا با تایید این اخبار بیش از پیش موجب افت روحیه و معنویات تروریست‌های مسلح در سوریه نشوند.


اما طبیعی است که مردم سوریه با دیدن رئیس جمهوری خود در میان ارتش این کشور و در خط مقدم آتش دریابند که دولت سوریه در عزم خود در ریشه کن سازی تروریسم و بازسازی کشور و بازگرداندن امور به وضعیت عادی و طبیعی خود مصمم است.


پیام‌هایی که اسد در نظر داشت، در شب سال تحویل میلادی به طرف‌های مورد نظرش برساند، رسیده است، چون دشمنان سوریه دریافتند، باید درپی یافتن راهکارهایی دیپلماتیک باشند تا ضمن اندک آبروی باقی مانده، آنها را از شکست بزرگ‌تر در سوریه برهاند و به همین دلیل آنها مذاکرات با نظام سوریه را بر گزینه دیگر ترجیح دادند و به دنبال راه مفری برای پایان دادن به این جنگ هستند.


اهمیت منطقه جوبر


منطقه جوبر که رئیس جمهوری سوریه در واپسین ساعات سال 2014 میلادی از آن بازدید کرد، دارای اهمیت استراتژیک بسیاری است، از جمله اینکه این منطقه دروازه ورود به مرکز دمشق، پایتخت سوریه بشمار می آید، به گونه‌ای که با میدان «العباسیین» دمشق تنها 7 کیلومتر فاصله دارد، افزون بر اینکه جوبر صرف نظر از اهمیت سمبلیکی که میان سوری‌ها دارد، در خود مراکز حساسی را مانند مقر اطلاعات هوایی نیروی هوایی ارتش سوریه جای داده است.


از سوی دیگر، جوبر از شرق به منطقه غوطه شرقی دمشق به عنوان پایگاه تروریست‌ها در ریف دمشق منتهی می‌شود و در خط مقدم جبهه‌های زملکا و عین ترما و عربین به عنوان کانون‌های درگیری در ریف دمشق قرار دارد.


منابع آگاه میدانی سوری تاکید می‌کنند که هم اکنون حدود 700 تروریست در منطقه جوبر حضور دارند که نیمی از آنها وابسته به گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و مابقی وابسته به گروه‌هایی همچون «جیش الامه» و «جیش الاسلام» هستند.


نبرد جوبر از جمله طولانی‌ترین نبردهای جاری در سوریه است که وارد بیست و دومین ماه خود شده و ارتش سوریه تمام توان خود را بکار می‌برد تا هرچه سریع‌تر موجبات آزادسازی کامل آن را فراهم کند، به ویژه آنکه این نبرد هم اکنون به آخرین مراحل خود نزدیک شده است.


تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند، آزادسازی جوبر خطر گروه‌های مسلح تروریستی را بیش از پیش از دمشق دور خواهد کرد، بخصوص آنکه عملیات‌های موفق ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق با قدرت ادامه دارد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931012000019#sthash.tY3KDWaM.dpuf












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن