تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819841544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومین حمله به مساجد سوئد در هشت روز گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سومین حمله به مساجد سوئد در هشت روز گذشته
یک بمب آتش‌زا چهارشنبه شب به سوی مسجدی در شهر اوپسالا در شرق سوئد پرتاب شد که سومین حمله از این نوع به مساجد در هشت روز گذشته است.



به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک بمب آتش زا چهارشنبه شب به سوی مسجدی در شهر اوپسالا در شرق سوئد پرتاب شد که سومین حمله از این نوع به مساجد در هشت روز گذشته است.

تورشتن هملین، سخنگوی پلیس اوپسالا به خبرگزاری تی تی TT سوئد گفت: فردی یک بمب آتش زا ( کوکتل مولوتف ) به سوی این مسجد پرتاب کرد اما این بمب به آتش سوزی منجر نشد و هنگام حمله کسی داخل مسجد نبود.
 
وی همچنین از نوشته شدن شعارهای نژاد پرستانه و توهین آمیز خبر داد. عابران پلیس اوپسالا را ، ( چهارمین شهر سوئد ) را از حمله فردی به این مسجد مطلع کردند.   


پلیس در بیانیه‌ای این حمله را تلاش برای آتش سوزی عمدی، خرابکاری و تحریک تنفر توصیف کرد. این حمله سه روز بعد از آتش سوزی که عمدی به نظر می رسید در مسجدی در جنوب سوئد روی داد.


پنج نفر هم زمان با میلاد حضرت مسیح در آتش سوزی در مسجدی در اسکیلاستونا Eskilstuna در مرکز سوئد زخمی شدند.


نخست وزیر سوئد « این خشونت تنفر آمیز » را محکوم و اعلام کرد، ما هرگز این نوع جنایت را تحمل نخواهیم کرد. افرادی که می خواهند اعمال مذهبی خود را انجام دهند باید حق انجام این کار را داشته باشند .


بر اساس گزارش مجله ضد نژاد پرستی اکسپو، مساجد سوئد سال 2014 هدف حدود 10 حمله قرار گرفت. در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر دموکرات های سوئد، حزب راست افراطی  به سومین نیروی سیاسی این کشور تبدیل شد. 








انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن