تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد کاهش 40 درصدی مصرف آب در سایت‌های آموزش کشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان کرد
کاهش 40 درصدی مصرف آب در سایت‌های آموزش کشاورزی
مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طبق برآورده‌های صورت گرفته بهره‌برداران آموزش‌دیده پس از یادگیری اصول علمی و عملی فرایند کشاورزی در سایت‌های آموزشی نسبت به سایت‌های سنتی 40 درصد کاهش مصرف آب دارند.

خبرگزاری فارس: کاهش 40 درصدی مصرف آب در سایت‌های آموزش کشاورزی



به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناصر حیدری‌پوری پیش از ظهر امروز در نشستی مرتبط با امور کشاورزی و آب و خاک در هرمزگان، اظهار داشت: ایجاد سایت‌های جامع آموزشی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان و پرورش زنبور عسل در راستای مدیریت منابع آب، خاک و انرژی و نیز مدیریت تولید محصولات صورت گرفته است.
وی افزود: هم اکنون آموزش‌ها به سمت مخاطب محوری و کاربردی پیش می‌رود و بهره‌بردار از همان ابتدای مرحله کاشت تا زمان برداشت به صورت عملی با آخرین الگوهای روز دنیا و کشور آشنا می‌شود.
این مسئول یادآور شد: در آموزش و ترویج از روش‌هایی چون آموزش دیداری، شنیداری، مدارس رادیویی، تلویزیونی و برای مخاطب خاص انجام می‌پذیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در گذشته بیشتر آموزش‌ها مبتنی بر استاد شاگردی بود در حالی که اکنون آموزش‌ها کاربردی و عملی است.
وی اضافه کرد: بهره‌برداران آموزش‌دیده پس از یادگیری اصول علمی و عملی فرایند کشاورزی در این سایت‌های آموزشی تا 40 درصد کاهش مصرف آب دارند.
حیدری‌پوری افزود: کاهش مصرف آب و انرژی از برنامه‌های مهم و دارای اولویت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج استان است.
وی استفاده از تجهیزات نوین مانند دستگاه‌های حرارت‌سنج و رطوبت‌سنج برای اندازه‌گیری میزان حرارت و رطوبت آب و خاک قابل کشت را در رشد و توسعه کشاورزی استان مفید و موثر دانست.
این مسئول ادامه داد: در حوزه پرورش دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان، هدف و برنامه‌ریزی بر روی افزایش تولید همراه با کاهش نهاده‌ها و به‌کارگیری فناوری در فرایند تولید است.
این مقام مسئول گفت: یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان رسیدن به توسعه پایدار، استفاده از پسماندهای بخش کشاورزی و بازیافت آنهاست که تحقق این اهداف علاوه بر کاهش تخریب محیط زیست موجب حفظ و تقویت آب و خاک، افزایش درآمدزایی بهره‌برداران و استفاده بهینه از منابع موجود است.
وی عنوان کرد: یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش راندمان مصرف آب، تبدیل اراضی دیم به آبی، اصلاح سیستم‌های آبیاری نوین، کنترل روان‌آب‌ها، مهار آب‌های سطحی و استفاده از فناوری‌های حوزه آب و توسعه این فعالیت‌ها در سطح گسترده است.
حیدری‌پوری وجود محدودیت‌های نیروی انسانی و استخدامی، پراکنش گسترده بهره‌برداران و تنوع دامنه فعالیت آنها، پایین بودن سطح سواد و دانش برخی کشاورزان و بهره‌برداران، کم تعداد بودن مروجین علم کشاورزی نسبت به تعداد بهره‌برداران، وسعت بالا و پراکندگی اراضی کشاورزی را از جمله مشکلات و موانع سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج عنوان کرد. انتهای پیام/88001/الف

93/10/11 - 11:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن