تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806594684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر هاشمی رفسنجانی به شمال مانع آشتی وی با احمدی نژاد شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


محسن رضایی اظهار داشت؛
سفر هاشمی رفسنجانی به شمال مانع آشتی وی با احمدی نژاد شد
محسن رضایی: خیلی تلاش کردم که هاشمی را به جلسه تنفیذ احمدی نژاد بیاورم ولی ایشان به شمال رفته بودند و نشد که شرکت کنند. دلم می خواست که ایشان در مراسم تنفیذ حضور داشته باشند.



 به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه زنده متن-حاشیه شبکه سوم سیما، درباره فتنه ۸۸ و همچنین حماسه ۹ دی اظهار داشت: من در رابطه با بحث حضور مردم در راهپیمایی نهم دی باید بگویم که خیلی از این هایی که حالا می گویند ما خیلی زحمت کشیدیم در خنثی کردن فتنه، در آن راهپیمایی نبودند. من خیلی از چهره­‌ها را می‌شناسم که امروز معروف شدند و صحبت‌هایی می‌کنند نسبت به فتنه و فتنه‌گران که آن روز حضور نداشتند.
وی افزود: حرفم این است که فتنه سال ۸۸، اولین فتنه نیست و نبوده. حماسه نهم دی ماه نیز اولین حماسه ملت نیست. البته نه فتنه ۸۸ و نه حماسه ۹ دی نباید فراموش شود. سؤال من این است که چرا فتنه های کشور را به سال ۸۸ محدود می کنید؟ در کارهای خبری، خبرنگاران به سوابق رویدادها اشاره می کنند. حتما وقتی از فتنه ۸۸ صحبت می شود، باید به گذشته هم اشاره کرد. علت این نوع رویکرد است که بعضی جوان هایی که نبودند از جمله نسل های سوم و چهارم انقلاب، فکر می کنند از ابتدای انقلاب تا حالا، یک اتفاق افتاده و یک حماسه هم بیشتر نبوده است!
در حالی که خیلی فتنه‌های زیادی بوده که من در اینجا چند مورد از این فتنه­‌ها را احصا کردم. اولین فتنه در اسفند سال ۱۳۵۷ و دو هفته پس از پیروزی انقلاب بود که آیت‌الله طالقانی از تهران خارج شدند و به نوعی می‌توان گفت یک هفته کشور بدون صاحب بود! چون دولت که نبود، شورای انقلاب کشور را اداره می‌کرد و ایشان هم رئیس بود. در این ایام، منافقین، اوضاع را به دست گرفتند و در این روزها،حتی علیه امام شعار داده شد که بعد با تدبیر حاج احمد آقا، فرزند امام و راهپیمایی بزرگی که نیروهای انقلاب از در دانشگاه تهران تا میدان فردوسی انجام دادند، این حادثه خنثی شد.
رضایی ادامه داد: آقای طالقانی بازگشتند و خدمت امام رفتند. دومین فتنه در خرداد ماه ۱۳۵۸ در رابطه با "قانون اساسی" بود که در آن وقت، دولت موقت می‌گفت که رفراندوم عقب بیافتد و آقای مفتی‌زاده، مساله شیعه و سنی را مطرح کرده بود و در حاشیه قانون اساسی داشت یک بحران بزرگ پیش می‌آمد که با ورود حضرت امام به این موضوع، خنثی شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «شورش‌های تجزیه‌طلبی" در برخی از مناطق ایران، که اکثر اینها در ابتدا ظاهراً با انقلاب بودند، منافقین همینطور، در اواخر روزهای انقلاب آمدند و پیوستند، قاسملو آمد و پیوست، دموکرات ها هم پیوستند اما از سه چهار هفته بعد از پیروزی انقلاب، همه گروه ها شروع کردند به جداشدن از انقلاب و ابتدا فتنه تجزبه‌طلبی در برخی استان‌ها را شروع کردند. بعد "فتنه گروه فرقان" بود سپس "فتنه قم" که پنج هزار نفر از طرفداران حزب خلق مسلمان به حمایت از آیت‌الله شریعتمداری در قم به اطراف خانه امام رسیدند. یک نفر هم کشته شده. این جنازه را درست مانند جریانات فتنه ۸۸، روی دست بلند کردند و به مغازه ها حمله کردند و تقریبا ما وقتی رسیدیم به قم، دیدیم که این شهر مانند شهرهای جنگ زده است و تمام شیشه‌ها شکسته شده بود. من آن زمان مسئول اطلاعات سپاه بودم. "فتنه بنی صدر" که ادامه داشت و اوجش در ۱۴ اسفند بود.
وی خاطرنشان کرد: "کودتای نوژه". مساله جنگ تحمیلی چون جنگ بود، فتنه نبود و آن را کنار می گذاریم. "کودتای قطب زاده" که خودش ماجرای مفصلی است. "ماجرای ولایت مطلقه فقیه" که برداشت­ها و سو تفاهم ها، داشت جامعه را تجربه می کرد و با رفتار خوب مقام معظم رهبری، آیت الله مهدوی کنی و همچنین آن طرفی ها، مساله جمع شد و در داخل خانواده انقلاب به فتنه کشیده نشد. فتنه بعدی، فتنه "منافقین" بود که در طول انقلاب، چند هزار نفر را شهید کردند. فتنه دیگر "مهدی هاشمی" از بیت آیت الله منتظری بود، "فتنه ۳۰ خرداد" راهپیمایی جبهه ملی، که در میدان فردوسی تجمع کردند درمورد لایحه قصاص. همینطور "فتنه تحصن در مجلس ششم" و "حوادث تیرماه سال ۱۳۷۸" در تهران و "مکتب ایرانی" و به چالش کشیدن ارزش‌­های انقلاب در زمان دولت آقای احمدی نژاد و "فتنه سال ۸۸".
رضایی افزود: ما وقتی از فتنه ها صحبت می کنیم باید به دنبال تبدیل کردن فتنه ها به فرصت باشیم و باید به دنبال درس آموزی از فتنه ها باشیم. وگر نه به طرفداری از یک نفر، علیه نفر دیگر یا اینکه بخواهیم یک جناح را تطهیر کنیم و یک جناح را بخواهیم محکوم کنیم قطعا این ظلم به مردم و نظام است. باید سعی کنیم فرصت بسازیم. البته حماسه ۹ دی را هیچگاه نباید فراموش کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش­هایش در ایام پس از انتخابات ۸۸ برای اینکه موسوی و کروبی از طریق قانونی اعتراضات خود را پیگیری کنند، اظهار داشت: من با موسوی و کروبی در این باره تماس گرفتم. آقای کروبی استقبال کرد ولی گفت اجازه بدهید با میرحسین مشورت کنم. آقای موسوی هم گفت که با ستادم مشورت می کنم و به شما می گویم ولی فردایش مشخص شد که مشورتهایش جواب نداده است. من سعی کردم صادقانه به آنها بگویم که الان دروازه شورای نگهبان باز است و می توانید اعتراض خود را به صورت قانونی دنبال کنید.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری، در زمان ریاست جمهوری شان، اولین بار آقای میرحسین را برای نخست وزیری به امام پیشنهاد کرد و آقای هاشمی هم موافق بود. اعضای حزب هم موافق بودند. ولیکن گروهی که بعدها به اصلاح طلب ها معروف شدند. با این انتخاب مخالف بودند. در دوم نخست وزیری این طور نشد. در دور دوم، رهبری خود فرد دیگری را به عنوان نخست وزیر معرفی کردند البته آقای موسوی تا قبل از وقایع سال ۸۸ عضو مجمع و مشاور رهبری بودند. حرف من این است که کسی که اینقدر با آقا ارتباط داشته و عضو مجمع تشخیص بوده چطور خودش می­آید و قانون را زیر پا می­گذارد و یک مرتبه صحنه را بر می گرداند؟
محسن رضایی همچنین تاکید کرد: من خودم به عنوان یکی از نامزدها، در هیچکدام از راهپیمایی‌ها شرکت نکردم و مسیرم یک مسیر قانونی بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تلاش خود برای حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: خیلی تلاش کردم که ایشان را به این جلسه بیاورم ولی ظاهراً ایشان به شمال رفته بودند و نشد که شرکت کنند. دلم می خواست که ایشان در مراسم تنفیذ حضور داشته باشند.
رضایی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آن سال، آیا سندی از معترضین در رابطه با تقلب در انتخابات دیدید یا خیر؟ تاکید کرد: من خودم از تعدادی از اعضای ستادهای میرحسین و کروبی که همراه دوستان ما خدمت مقام معظم رهبری رفته بودند شنیدم که گفتند "مطمئنیم تقلب نشده است."
وی با اشاره به حضور خود در راهپیمایی ۹ دی، خاطرنشان کرد: کاندیداهای معترض حرف ما را گوش نکرده و حاضر به مشورت با ما نشدند. بعد از اینکه شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کرد دیگر هیچ نوع حتی تماس تلفنی هم نگرفتم. اما تلاش های زیادی کردیم. هم از طریق دفتر آقا و هم از راه دوستان دیگر، که ماجرا زودتر تمام شود و طولانی نشود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: من اگر آن سال اختیاری داشتم یا پوزیشن بیشتری می داشتم، مثلا مانند رئیس مجلس یا رئیس مجمع اختیاراتی داشتم این مساله را حل میکردم. کاملا برایم روشن بود که قابل حل بود. در همه دنیا از این ماجراها اتفاق می افتد. منتهی یک سیستم ثانویه وجود دارد که بعضی جاها به آن حل و عقد می گویند و نوعی مشورت دادن است. می آیند و نمی گذارند مسائل ادامه پیدا کند. در حادثه آیت الله طالقانی، حاج احمد آقا رفته بود شمال و به ایشان گفته بود حالا اینجا نمی شود صحبت کنیم. منافقین اطرافمان هستند. آیت الله طالقانی را با خودرو پیکان خود به تهران و نزد امام آورد و ایشان پس از صحبت با امام یک مصاحبه عالی در دفاع از کشور کردند و برنامه های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد.
رضایی درباره علت خروش مردم در ۹ دی ۸۸ گفت: چند دلیل باعث شد مردم به خیابانها بیایند. اول آنکه تظاهرات معترضین به خشونتهای خسارت آفرین به اموال عمومی و کشور تبدیل شده بود. مساله دوم اهانت به نمادهای مراسم حضرت اباعبدالله توسط معترضان بود و مساله بعد پاره شدن عکس امام بود و عدم برخورد جدی با این مساله توسط هدایت کنندگان معترضین؛ لذا مردم احساس کردند باید کاری انجام شود و از طرفی هم ماجرا طولانی شده بود و جمعیت زیادی، تماشاگر بودند و هر روز این خیابان ها به هم می ریخت و این طولانی شدن ماجرا برای مردم مساله ای بود. نقطه ای که مردم را به اصطلاح آتش زد و به خیابان ها آورد، اهانت به نمادهای عاشورا و حضرت اباعبدالله بود. برای من هم خیلی تاسف آور بود . خیلی هم ناراحت شدم چون خطوط قرمز ما، نمادهای عاشورا و حضرت اباعبدالله است. در روز نهم دی که از میدان فردوسی تا دانشگاه تهران می رفتم بر روی پل حافظ، جمعیتی که می آمدند دیدم که برخی از کسانی که به طرفداری از امام و رهبری و نظام و وحدت آمده اند دستبند و نوار سبز به دست داشتند، همین امر موجب شد که من مطمئن شدم که مساله تمام شده است. یعنی ۹ دی را فقط طرفداران دولت درست نکردند بلکه همه مردم به صحنه آمدند و از نظام و رهبری، وحدت و امنیت دفاع کردند.
رضایی ادامه داد: بعد از ۹ دی به رهبر انقلاب نوشتم و گفتم در خیابانها بودم و امواج مردمی را دیدم، ماجرا تمام شده است و وحدتی به وجود آمده که کاش به نخبگان منتقل شود. بعد از آن راهپیمایی نگرانی ام نخبگان کشور بودند که با مردم فاصله بگیرند. چرا که حادثه و معجزه ای رخ داده بود و آنجا از رهبری تقاضا کردم که فکری بکنیم تا نخبگان هم حول محور وحدت جمع شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه من بارها عدم تبعیت از قانون در سال ۸۸ را محکوم کردم، گفت: بعضا ناچار می شدیم ضرب المثل هم بزنیم. در یک اطلاعیه‌ آن روزهایم حتی این خاطره را هم گفتم که یک پیرمردی من را دیده و گفته که به موسوی و کروبی بگویید تا دیر نشده خود را از این ماجراها کنار بکشند.
رضایی در پاسخ به این سوال که آیا به عملکرد خود در سال ۸۸ نقدی هم دارید، اظهار داشت: قائدتا ما که معصوم نیستیم. من بعضی از ملاحظات را باید کنار می‌گذاشتم و جدی‌تر وارد صحنه می شدم. باید سعی می‌کردیم ماجرا را زودتر جمع و جور کنیم. پیش‌بینی ها را کرده بودیم، الان احساس می کنم که اگر برگردیم به آن موقع باید ملاحظه کاری ها را کم می کردم. البته ما، آقا محسن دوران جوانی نیستیم که بیشتر برای حل مسائل دخالت‌ می‌کردیم. شاید البته این ملاحظه کاری موثر بود. ولی من و امثال من باید جدی تر وارد صحنه می شدیم.
وی همچنین درباره خسارات فتنه ۸۸ گفت: حوادث ۸۸ خسارات زیادی داشت که یکی از آنها همین تحریم ها بود. البته من معتقد نیستم صرفاً فتنه باعث تحریم‌ها شد، بلکه هم فتنه و هم طولانی شدن فتنه در تحریم ها موثر بود و از سوی دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و کسب و کارها خوابید و خسارات زیادی به اموال مردم وارد شد.
رضایی در ادامه با بیان اینکه فتنه باعث شد یک جمعیتی از کادر انقلاب کنار رفتند، تصریح کرد: عده ای از اصلاح‌طلبان که جزو مذهبی‌ها بودند، رد صلاحیت شدند. البته من معترض و منتقد رد صلاحیت آنها نیستم، بلکه می‌گویم اگر فتنه نبود اینها امروز در صحنه فعال بودند. اگر موسوی و کروبی فتنه را جمع می­کردند امروز آنها از نیروهای موثر کشور بودند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در اعتراضات باید مرزبندی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حتی در اعتراضات قانونی، معترضان باید مرزبندی با دشمنان و رقبای ایران در منطقه مرزشان را تفکیک کنند.
رضایی افزود: و البته آنها که مقابل معترضین هستند باید جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشند. هر دوی این شاخصه را در صحبتهای رهبر معظم انقلاب دیدیم.
وی تاکید کرد: ما از این حادثه باید به این نتیجه برسیم که اگر قوای مسئول و دولتمردان، با قاطعیت وظایفشان را انجام داده و به موقع ورود کنند احتمالا جلوی خیلی از حوادث گرفته شود.
دکتر رضایی در پاسخ به این سوال که خطاکارترین فرد در فتنه ۸۸ را چه کسی می‌دانید، گفت: من این گفتمان را تنزل دادن یک حادثه بزرگ به یک و دو نفر آدم می دانم، در حالی که واقعا این حادثه خسارات بزرگی برای کشور داشت. از کجا معلوم برخی از کسانی که امروز مقابل میرحسین و کروبی هستند فردا فتنه بزرگ درست نکنند؟ مگر موسوی و کروبی قبلا جلوی فتنه‌ها نایستاده بودند، ولی امروز دچار فتنه شدند؟ لذا من مخالف این گفتمان صداوسیما هستم که روی اشخاص متمرکز می‌شود. اشخاص بله خطاهای بزرگی را مرتکب شده اند، اینکه عده‌ای راه افتادند و شروع کردند به اینکه حصر چه می شود و بعدش چه می شود، نظام جمهوری اسلامی با تدبیر قاطعانه مساله حصر را حل می‌کند و من روی این مساله نگرانی ندارم، افزود: نظام روی منافع ملی و ارزشهای انقلاب مساله حصر را حل می کند و لذا دوباره عده‌ای راه نیافتند و نباید از این جریان حصر، یک فتنه دیگر درست کنند.
وی خاطرنشان کرد: موسوی احساسات و عواطف هواداران احمدی‌نژاد را رعایت نکرد و البته احمدی‌نژاد هم وقتی گفت خس و خاشاک،‌ بعدش عده‌ای به خیابان آمدند. البته دفتر احمدی‌نژاد بعد از سخنرانی‌اش اطلاعیه داد و گفت که منظورش این نبوده است. ما باید به احساسات و عواطف مردم، مخصوصاً مخالفین مان توجه کنیم.وقتی به افراد می گوییم "خس و خاشاک" هستید "بیسواد" یا "تازه به دوران رسیده" هستید، درست نیست. این ادبیات باید از فضای سیاسی ایران بیرون برود، ما باید تحمل پذیری مان را بالا ببریم، ما باید بتوانیم با هم زندگی کنیم، ما که الان تحریم هستیم و قیمت نفت هم پایین آمده. داعشی ها هم در عراق آن اوضاع را راه انداخته اند. قیمت برخی کالا و اقلام خوراکی، گرانی اجاره بها و مسکن هم فشار می آورد. با این همه مشکلات واقعا جمهوری اسلامی که اینهمه شهید و جانباز داده جای خودنمایی و قهرمان پروری و بی اهمیتی به احساسات مردم، باید به آنها شخصیت بدهیم. از آنها عذرخواهی بکنیم. صادقانه با مردم صحبت کنیم و ایشان کمک بگیریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در این فضایی که از فتنه ۸۸ فاصله گرفته ایم باید صداوسیما طوری عمل کند که مردم بیایند حرف هایشان را بزنند. البته قبول دارم که سیاه نمایی نباید بشود. مردم بیایند مشکلات زندگی شان را بگویند و حرفشان به گوش مسوولین رسانده بشود و از آن طرف هم مسوولان را شما بیاورید و حرف هایشان را بزنند و از عملکردشان دفاع بکنند. ما بهترین مردم را در این کشور داریم و باید دست تک تک آنها را دولتها ببوسند. کما اینکه اگر مردم در ۹ دی نیامده بودند نهادهای دولتی و مخالفین به بن بست رسیده بودند. مردم بودند که آمدند و هم دولت را از بن بست نجات دادند و هم مخالفینی که در رودربایستی گیرکرده بودند و نمی دانستند چکار باید بکنند.
محسن رضایی در پایان گفت: ما باید از این حوادث درس بگیریم و نباید بگذاریم تکرار بشوند. من منظورم این نیست که نباید اعتراض کرد و نباید نقد کرد. اما هرچه ما نقد و اعتراض را قانونمندتر کنیم بهتر است. از کجا معلوم باز هم با فتنه دیگری مواجه نشویم. باید کاری کرد که اعتراض و نقد انجام شود ولی سرمایه گذاری، رسیدگی به مشکلات مردم رها نشود.   29  



۱۱/۱۰/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن