تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از گسترش حاشيه شهر و افزايش ارائه خدمات به اين محدوده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵ب.ظ)
مدير ساماندهي بافت فرسوده شهرداري مشهد تاکيد کرد؛ جلوگيري از گسترش حاشيه شهر و افزايش ارائه خدمات به اين محدوده مدير ساماندهي بافت فرسوده و سکونتگاه‌هاي غير رسمي شهرداري مشهد، گفت: اکنون جلوگيري از گسترش حاشيه شهر و افزايش ارائه خدمات و امکانات شهري به حاشيه نشينان به صورت جدي در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود مشرقي با بيان اينکه اين موضوع در 62 محله‌اي که در محدوده شهر مشهد واقع شده به اجرا در مي‌آيد و 4 محله‌اي که در حوزه شهر مشهد نيست بر عهده ديگر دستگاه‌هاي استاني مي‌باشد، افزود: حدود 3840 هکتار سکونتگاه‌هاي غير مصوب در شمال، شمال شرقي و جنوب شرق مشهد داريم که در 8 پهنه بزرگ و 66 محله واقع شده است، جمعيتي بالغ بر 884 هزار نفر طبق سرشماري سال 90 در آن ساکن هستند، ولي با آمارگيري سال 93 متوجه حضور يک ميليون و 200 هزار نفر در اين نواحي شده‌ايم.
وي تصريح کرد: با تلاش شوراي اسلامي شهر و شهرداري مشهد موضوع حاشيه شهر و بافت‌هاي فرسوده اين شهر تبديل به يک گفتمان ملي شده که دولت نيز براي آن قول تخصيص بودجه داده بود ولي متاسفانه در بودجه سال 95 براي آن بودجه‌اي لحاظ نشده که اين موضوع از طريق مقامات استان و نمايندگان مجلس در حال پيگيري است.
مدير ساماندهي بافت فرسوده و سکونتگاه‌هاي غير رسمي شهرداري مشهد يادآور شد: نقشه‌هاي پهنه‌اي در حاشيه شهر مورد اصلاح و تهيه قرار گرفته و به صورت يک لايه سکونتي غير رسمي در سيستم شهرسازي گنجانده شده همچنين با نشانه‌گذاري مرز جغرافيايي محدوده شهر مشهد را مشخص کرديم.
مشرقي خاطر نشان کرد: براي اراضي شهري نظير شهرک باهنر طرح موضوع تهيه شده است که با اجراي آن اراضي قولنامه‌اي تبديل به اراضي سند دار و مصوب مي‌شود و با آن سند مالکان مي‌توانند ساخت و ساز قانوني انجام دهند و مشکلات قبلي را در پي نخواهد داشت.
وي در پايان از انتخاب منطقه 3 مشهد به منظور پايلوت قرار دادن اراضي حاشيه شهر و سکونتگاه‌هاي غير رسمي خبر داد و افزود: طرح‌هاي شوراي اسلامي شهر و شهرداري مشهد به صورت جدي در بحث ساماندهي بافت‌هاي مسکوني اجرا خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن