تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804228274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمول جديد شماره‌گذاري تلفن‌هاي ثابت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۳۸ب.ظ)
فرمول جديد شماره‌گذاري تلفن‌هاي ثابت اجراي طرح ملي همکدسازي تلفن‌هاي ثابت با کاهش ۱۸۷ کد اصلي به ۳۱ کد استاني مواجه بود که بر همين اساس فرمول تخصيص شماره به مشترکان تلفن ثابت را تغيير داد.
به گزارش خبرگزاري موج، همکدسازي تلفن‌هاي ثابت در سراسر استان‌هاي کشور يا به عبارتي هشت رقمي شدن تمامي شماره‌هاي درون استاني از جمله طرح‌هاي ملي و سنگين مخابرات بود که تجربه آن در سال‌هاي 80-81 براي شهر تهران (هشت رقمي شدن) رقم خورد.
ماه گذشته مصادف بود با پايان همکدسازي در استان ايلام و وزارت ارتباطات جهت تقدير از زحمات چندين ساله مخابرات، دو روز گذشته جشني در اين راستا ترتيب داد تا هم انجام چنين کاري را جزو دستاوردهاي خود معرفي کند و هم خانواده پرجمعيت مخابرات را براي ساعاتي گرد خود جمع کند.
پروژه ملي همکدسازي تلفن‌هاي ثابت به اين معني است که شهرها و توابع درون يک استان از نرخ واحد 3 تومان براي تماس‌هاي درون استاني و 33 تومان بين استاني بهره‌مند خواهند شد؛ اين کار با حذف کدهاي بين شهري صورت گرفته و کد استان به تمامي شهرهاي درون خود بسط يافته است تا عدالت ارتباطي محقق شود و مشترکاني که درون يک استان هستند براي تماس با شهر کناري خود مجبور به پرداخت هزينه‌هاي بين شهري نباشند.
آذر ماه سال جاري تمام تلفن‌هاي درون استاني کشور با هزينه 200 ميليارد تومان توسط مخابرات همکد و 187 کد اصلي به 31 کد استاني کاهش يافت.
با توجه به اينکه پيش از اجراي چنين طرحي 12 هزار کد تلفني در کشور وجود داشت، چنانچه مشترکي قصد داشت با تمام شهرهاي کشور در تماس باشد بايد يک دفترچه 12 هزار شماره‌اي با خود حمل مي‌کرد اما اکنون کدهاي استاني به 31 کاهش يافته است که زمينه حفظ شماره‌ها را هم فراهم مي‌کند.
مجموع بلوک‌هاي نامبرينگ ثابت حدود 12 هزار (11501) بود که با اجراي اين طرح به 6 هزار و 715 بلوک کاهش يافت.
اما اين طرح که چندين مرتبه به دليل عدم جبران هزينه‌هاي ناشي از اجرا معلق ماند، تا پايان کار دولت دهم تنها در چهار استان تهران، البرز، قم و مرکزي و 27 استان باقيمانده در دولت کنوني اجرا شد.
طول کليه شماره‌هاي ملي 10 رقم است که ساختار آن پيش از اجراي همکدسازي طبق فرمول زير بود:
شماره مشترک (4 رقم) + پيش شماره مرکز (3 رقم) + کد منطقه (3 رقم) = شماره ملي (10 رقم )از آن جهت که نامبرينگ تمام شدني است، اعتباري و ارزشي ملي به حساب مي‌آيد که بايد به بهترين نحو مورد استفاده قرار گيرد تا تمام نشود.
همکدسازي با حذف بلوک‌هاي عظيمي از نامبرينگ تلفن‌هاي ثابت، موجبات حفظ اين اعتبار ملي را به ارمغان آورد و اين کار را با جابجايي مختصري در فرمول قبلي به وجود آورد که به شرح زير است:
شماره مشترک (4 رقم) + پيش شماره مرکز (4 رقم) + کد منطقه (2 رقم) = شماره ملي (10 رقم) همانطور که مشاهده مي‌شود، يک رقم از کد منطقه کاسته و به پيش شماره مرکز افزوده شده تا رنج‌ آدرس‌دهي نامبرينگ براساس کد منطقه تنها شامل 31 کد گردد.
به عنوان مثال کد منطقه البرز که در گذشته 0261 بود با کاهش يک رقمي به 026 رسيد. صفر اول هم نشانه تماس درون کشور است و به عبارتي جزو ارقام به حساب نمي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن