تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821093273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند ملي اورژانس کشور به زودي نهايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۴۰ب.ظ)
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور خبر داد: سند ملي اورژانس کشور به زودي نهايي مي شود رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور گفت: سند ملي اورژانس کشور تا پايان سال آماده مي شود و به دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور ابلاغ خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر امين صابري نيا در نشست خبري اورژانس با اشاره به اين که در حال حاضر تعداد ماموريت هاي اورژانس نسبت به 6 ماهه اول سال 92 به ميزان 4.9 درصد افزايش داشته است، گفت: با شروع اجراي طرح تحول نظام سلامت ماموريت خدمات اورزانس از 1 ميليون و 186 هزار در سال گذشته به 1 ميليون و 245 هزار افزايش يافته است.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور با بيان اين که امسال افزايش ماموريت در حوادث ترافيکي در کشور نسبت به سال 92 حدود 5 درصد افزايش داشته است، افزود: به دليل رعايت قوانين رانندگي و همچنين پوشش مناسب اورژانس در خدمت رساني به مردم، مرگ و مير ناشي از حوادث ترافيکي کاهش يافته است.
وي در ادامه، با بيان اين که در حال حاضر تعداد بالگردهاي اورژانس هوايي 14 بالگرد است، گفت: لازم است که تعداد بالگردهاي اورژانس هوايي افزايش يابد تا بتوانيم در 5 سال آينده 100 درصد پوشش خدمات اورژانس هوايي را داشته باشيم.
دکتر صابري نيا در ادامه افزود: امسال تعداد نفر در ماموريت در روز از 1.58 به 4.13 افزايش يافته است که نشان دهنده ارتقا خدمات اورژانس هوايي است.
به گفته رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي، از ابتداي اجراي طرح طول نظام سلامت تا کنون 21 زن باردار از مناطق کمتر توسعه يافته توسط اورژانس هوايي به بيمارستان هاي داراي تخصص هاي لازم انتقال يافته اند.
وي با اشاره به اين که از ابتداي طرح تحول نظام سلامت 41 مورد بيمار تصادفي نيز از طريق اورژانس هوايي به بيمارستان انتقال يافته اند، افزود: 90 مورد بيمار غير تصادفي که نياز به خدمات تخصصي داشتند از طريق اورژانس هوايي به بيمارستان هاي تخصصي انتقال يافتند و همچنين 8 بيمار بسيار بدحال با خدمات احيا در اورژانس هوايي به بيمارستان انتقال داده شدند.
دکتر صابري نيا در ادامه، از رتبه بندي پرسنل اورژانس پيش بيمارستاني در آينده خبر داد و گفت: رتبه بندي پرسنل پيش بيمارستاني در طي دو ماه آينده در احکام آنها لحاظ خواهد شد.
وي يکي از برنامه هاي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي را ارتقاي سطح علمي و مهارتي پرسنل اورژانس پيش بيمارستاني بيان کرد و گفت: در گذشته اين آموزش ها براي پرسنل اورژانس داده مي شد، ولي؛ در احکام آنها تاثيري نداشت که البته با رتبه بندي پرسنل اورژانس پيش بيمارستاني علاوه بر تاثير در احکام پرسنل باعث ارتقا عملکرد پرسنل اورژانس پيش بيمارستاني خواهد شد.
وي همچنين از طرح رتبه بندي پايگاه هاي اورژانس هوايي از نظر تجهيزات، فعاليت و نوع خدمات ارائه شده تا پايان دي ماه خبر داد.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي در ادامه، طرح تحول نظام سلامت را نقطه عطفي در جهت اطمينان مردم به سيستم بهداشتي و درمان کشور بيان کرد و گفت: زماني که اعتماد و اطمينان بيشتر شد مراجعه به بيمارستان ها و مراکز درماني دولتي افزايش يافت که به دنبال اين مساله نياز به ارائه خدمات بيشتر و به دنبال آن نياز به نيروي انساني بيشتر شد.
وي يکي ديگر از خدمات ارائه شده در قالب طرح تحول نظام سلامت را آموزش 51 پزشک و 100 پرستار بخش اورژانس بيان کرد و گفت: همچنين بهسازي اورژانس بيمارستاني يکي از برنامه هاي هتلينگ طرح تحول نظام سلامت است که در حال اجرا است.
دکتر صابري نيا با بيان اين که ابلاغيه ترياژ بيمارستان‌ها تا ماه آينده به تمام دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد، ادامه داد: همچنين کميته ترياژ (اولويت بندي بيماران) در اورژانس‌هاي بيمارستاني طي شش ماه گذشته فعاليت خوبي داشته است و برنامه هايي را نيز به منظور آموزش ترياژ بيماران در دست اجرا داريم.
دکتر صابري نيا در ادامه، از آماده شدن 70 درصدي سند ملي اورژانس کشور خبر داد و گفت: سند ملي اورژانس تا پايان سال آماده مي شود و به دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور ابلاغ خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به اين که مديريت حوادث غير مترقبه در کشور يکي از وظايف مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي مي باشد، افزود: مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي توانست زلزله ايلام و مسموميت در زاهدان را به خوبي مديريت و کنترل کند.
دکتر صابري نيا در ادامه با بيان اين که مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي توانست به خوبي مسائل بهداشتي و درماني زائرين کربلا در اربعين امسال را کنترل کند، افزود: علاوه بر خدمات مناسب ارائه شده از سوي دانشگاه علوم پزشکي ايلام، دانشگاه هاي علوم پزشکي جندي شاپور اهواز و آبادان آماده نيز ارائه خدمات به زائرين بودند.
وي با اشاره به اين که 4 دستگاه آمبولانس و 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز چذابه، 6 دستگاه آمبولانس و يک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز شلمچه و 37 دستگاه آمبولانس و 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران مستقر بودند، افزود: همچنين اورژانس هوايي خرم آباد، همدان و کرمانشاه آماده ارائه خدمت بودند.
مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي در ادامه از اعزام 10 متخصص از نقاط کشور به بيمارستان مهران در زمان اربعين خبر داد و افزود: 16 هزار زائر از خدمات پيش بيمارستاني نيز استفاده کردند.
وي در ادامه افزود: توزيع هزار ماسک N95 که براي بيماري هاي خاص استفاده مي شود و توزيع هزار عدد محلول الکل در طي يک روز توسط معاونت بهداشتي در بين زائرين صورت گرفت.
به گفته دکتر صابري‌نيا هماهنگي هاي لازم با ارگان‌هاي همکار مثل هلال احمر، سازمان مديريت بحران و سازمان پدافند غيرعامل موجب شد تا اين اقدامات صورت گيرد و هيچ بيماري عفوني يا تنفسي از مرزهاي عراق به ايران منتقل نشود.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور در ادامه با اشاره به کمبود نيروي انساني در اورژانس پيش بيمارستاني و بيمارستاني، افزود: در حال حاضر براي نگهداشت پايگاه هاي فعلي اورژانس 7 هزار و 500 نيروي انساني کمبود داريم.
وي همچنين بر ضرورت توجه دولت به اورژانس پيش بيمارستاني به عنوان اورزانس حمايتي تاکيد کرد و گفت: لازم است دولت و مجلس به اورژانس پيش بيمارستاني نگاه ويژه داشته باشند تا بتوان خدمات خوبي ارائه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن