تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803217113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهتر است مردم از مسئولان عذر خواهی کنند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهتر است مردم از مسئولان عذر خواهی کنند!
داستان برداشت از صندوق توسعه ملی بالاخره روز گذشته با صدور بیانیه مشترک دولت ومجلس به پایان رسید، نمایندگان مجلس در کنار مسئولان دولتی به این ماجرا پایان دادند، اما در نهایت مشخص نشد که آیا برداشتی شده بود یا اگر برداشت شده است این کار قانونی بوده و مجوز لازم را داشته است یا نه؟
کد خبر: ۴۶۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 31 December 2014



مجلس در سال آینده، ۳ وزیر دولت را استیضاح می‌کند؟
داستان برداشت از صندوق توسعه ملی بالاخره روز گذشته با صدور بیانیه مشترک دولت ومجلس به پایان رسید، نمایندگان مجلس در کنار مسئولان دولتی به این ماجرا پایان دادند، اما در نهایت مشخص نشد که آیا برداشتی شده بود یا اگر برداشت شده است این کار قانونی بوده و مجوز لازم را داشته است یا نه؟

به گزارش «تابناک»، اظهار نظر هایی که در خصوص این ادعا وجود دارد نشان از این مهم ارد که برداشتی از صندوق صورت گرفته است اما چگونه و به چه شکلی هنوز به نظر مبهم است، واقیت ماجرا این است که چند ماه قبل مجلس شورای اسلامی گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه دولت برای جبران کسری بودجه و همچنین پرداخت پاداش آخر سال کارمندان در پایان سال گذشته از حساب صندوق مبلغ 4.1 میلیارد دلار برداشت کرده است.

همان زمان نوبخت سخنگوی دولت این ادعای مجلس را رد کرد و همزمان با انتشار این اخبار علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه دولت تاکنون هیچ برداشتی از صندوق توسعه ملی نداشته، گفت: سال 92 جزو معدود سال هایی بود که دولت هیچ برداشتی از منابع صندوق توسعه ملی نداشته و تکالیف قانونی خود را در خصوص وجوه نفت به صندوق توسعه بصورت کامل انجام داده است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی نیز گفت: منابع صندوق توسعه ملی در حال حاضر 62 میلیارد دلار و موجودی آن 24 میلیارد دلار است.دولت یازدهم از ابتدای فعالیت و از روز 12 مرداد ماه سال گذشته تاکنون هیچ برداشتی از منابع این صندوق نداشته است.

همچنین نوبخت با بیان این‌که نمی‌دانم در پشت پرده چنین اخباری چه کسانی هستند گفت: عده‌ای می‌خواهند مطالب غیر واقعی را به دولت انتساب دهند در حالی که دولت اگر بخواهد برداشتی از صندوق توسعه ملی داشته باشد مسیر قانونی آن را طی خواهد کرد.

اما حاشیه ها در این خصوص ادامه دار شد تا جایی که غلامرضا مصباحی مقدم، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه مطمئن هستیم دولت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، گفت: اگر مسئولان دولت بخواهند منکر شوند، سند معتبر دیوان محاسبات موجود است.

ولی این بار نیز رد این ادعا با واکنش دولتی ها مواجه شد و نوبخت آن را رد کرد و همزمان رئیس صندوق توسعه ملی نیز در جلسه هیات وزیران دراین باره گفت: دولت نه تنها به‌طور غیرقانونی بلکه از طریق قانونی نیز برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی نداشته است و انتشار چنین اخباری کارهای سیاسی است که برای کشور مفید نخواهد بود.

اما با بالا رفتن بحث ها محمدباقر نوبخت صبح شنبه بار دیگر گفت: افرادی که این موضوع را بر مبنای گزارش غیر قطعی دیوان محاسبات اعلام کردند، حتما باید از پیشگاه ملت بزرگوار عذرخواهی کنند.

البته توکلی نیز در اقدامی سریع به سخنان نوبخت پاسخ داده و گفت: "اگر نمایندگان مجلس نتوانند به گزارش‌های دیوان محاسبات که استحکام قانونی لازم را دارد استناد کنند باید در دیوان محاسبات بسته شود."

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز روز یکشنبه در صحن علنی مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: تذکر من در تکمیل سخنان آقای احمد توکلی است. اینكه مجلس را به راحتی متهم میكنند درست نیست و این یعنی قوه مقننه و نمایندگان دروغ میگویند.

اما از آنجا که طرفین ماجرا هر دو در اثبات ادعای خود مصر بودند علی لاریجانی نیز ظهر امروز طی اظهاراتی به دفاع از نمایندگان مجلس پرداخت تا پای روسای قوا نیز به مساله کشیده شود.

وی گفت: روال قانونی در کشور حاکم است و دیوان محاسبات یک مرجع رسمی است و کمیسیون برنامه و بودجه مطابق ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس این گزارش را مورد بررسی قرار داده است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه تخلف قانونی در روال کار مجلس در جریان بررسی برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی صورت گرفته باشد، ندیدیم؛ آقایان دولتی‌ها توجه داشته باشند که باید مطیع قانون باشند.

البته توکلی، نادران، پورابراهیمی، نجابت، امیرآبادی، جوکار، قادری، افضلی فرد، صابری و بحرینی نمایندگان تهران، کرمان، قم، یزد، شیراز، اردبیل و ازادشهر به رئیس جمهور در خصوص برداشت غیرقانونی 4.1 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی دریافت نشده و تزریق 64 هزار میلیارد ریال پول پرقدرت توسط بانک مرکزی در پایان سال 92را به صورت جداگانه تذکر دادند.

پس از آن اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور در جلسه روز يکشنبه هيئت وزيران، با اشاره به موضع گیریهاي اخير در مورد برداشت دولت از صندوق توسعه ملي، گفت: مدعي شده اند که دولت 4.1 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي برداشت کرده است؛ اين خبر کذب است و اشاعه آن اشاعه کذب و موجب پيگرد قانوني است. در حالي که همه مقامات مسئول به صراحت اين برداشت را نفي مي کنند.

همزمان با این سخنان ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور عصر دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اتهام مطرح شده علیه دولت مبنی بر برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، گفت: من به عنوان رییس هیات نظارت بر نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی کشور، تاکید می‌کنم که هیچ برداشتی از صندوق صورت نگرفته و صندوق حتی یک دلار هم کسری ندارد.

در نهایت نیز دادستان دیوان محاسبات با تایید برداشت از صندوق توسعه ملی گفت: با توجه به حکم مقرر در بند 2-2 ماده واحده قانون بودجه 92 کل کشور استفاده از وسایل ارزی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به استثنا مجوز صادره برای تامین نیاز بودجه به هر شکل ممنوع است و محتوای سند که مبین برداشت از صندوق است، با این حکم مغایرت دارد.

پس از روزها مجادله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیت دولت، برای پایان بخشیدن به موضوع کمیته مشترکی متشکل از غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی به همراه طیب نیا وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی برای جمع بندی موضوع تشکیل دادند و بیانیه ای پنج ماده ای به شرح زیر صادر کردند.

1- در تاریخ 26/12/92 مبلغ یاد شده از حساب توسعه ملی سند خورده است، به همین جهت اشتباه رخ داده است.

2- متعاقبا با تذکر دیوان محاسبات به بانک مرکزی سند دیگری صادر و اشتباه مذکور اصلاح میگردد و مبلغ مذکور از منشأ درآمد نفت منظور شده است.

3- درآمد ناشی از آن صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

4- گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به استناد گزارش دیوان محاسبات خلاف واقع نبوده و کذبی در کار نبوده است.

5- رسیدگی به جزئیات در دیوان محاسبات کماکان ادامه خواهد داشت.

بالاخره مشخص نشد، اگر مفاد این بیانیه درست است، چرا این همه جنجال و تهدید به شکایت بین مجلسی ها و دولتی ها شکل گرفت. به راستی مردم در این بین چه گناهی را مرتکب شده اند که وقت مسئولان باید صرف دعوای زرگری دولت و مجلس شود. شاید بهتر است اینک مردم برای اینکه متوجه شدند حقیقت ماجرا چه بود از مسئولان عذرخواهی کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن