تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816921371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از عمر ساختمان هاي مطابق با تدوين قانون تنها 20 سال مي گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۱۳ب.ظ)
معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات؛ از عمر ساختمان هاي مطابق با تدوين قانون تنها 20 سال مي گذرد معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: در ديگر کشورها قوانين مدرن و به روز شده عمر 120 ساله دارند و اگر بخواهيم در رابطه با قوانين سنتي آنها صحبت کنيم سال هاي بسيار زيادي را بايد در نظر بگيريم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سعيد بختياري، معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات، اظهار داشت: صنعت ساختمان و موضوعات مربوط به اين حوزه چالش هاي زيادي دارد و لازم است که کليه مسؤولان امر دلايل عقب ماندگي هاي کشور در ساليان سال را بررسي نمايند و اقدامات لازم را نسبت به رفع اين عقب ماندگي ها صورت دهند.
معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به اينکه آزمايشگاه هاي تخصصي در زمينه ساختمان و تحقيقات در ديگر کشورها سابقه حرفه اي بسيار زيادي دارد، اذعان داشت: اين در حالي است که آزمايشگاه هاي مذکور در ايران يا وجود نداشته اند و يا اينکه زمان زيادي از تاسيس آنها نمي گذرد.
وي با اعتقاد به اينکه براي داشتن مقررات با حجم وسيع نياز به توان اجرا و حضور مديران خبره و آموزش ديده است، اذعان داشت: معاونت آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در اين زمينه فعاليت قابل توجهي دارد و آموزش نظام مهندسي فقط يکي از آموزش هايي است که ما در اين مرکز انجام مي دهيم.
اين مسوول در ادامه يادآور شد: با توجه به ادغام هايي که صورت گرفته مرکز در حال حاضر وظايف سنگيني برعهده دارد، مراکز تحقيقاتي مرتبط با معماري و شهرسازي، حمل و نقل و آموزشکده هايي که در وزارت راه و شهرسازي بوده همه به مرکز تحقيقات انتقال يافتند و به همين دليل از جنبه پژوهشي و آموزشي وظايف مرکز خيلي سنگين و گسترده شده است.
بختياري آموزش ارتقاء مهندسان که مطابق با ضوابط نظام مهندسي و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه انجام مي شود را يکي از فعاليت هاي آموزشي اين مرکز دانست و گفت:
آموزش هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف از جمله فناوري هاي نوين، نماهاي جديد، مقررات ملي ساختمان، صرفه جويي در انرژي، محافظت در برابر آتش، سازه و دوره هاي تخصصي متعدد از ديگر وظايف آموزشي معاونت آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به شمار مي رود.
گفتني است که اقشار مختلف جامعه مهندسي اعم از مهندسان نظام مهندسي، مهندسان مشاور، کارشناسان وزارتخانه و استان ها در اين دوره ها که به منظور به روز رساني و بهبود علم مهندسان است، شرکت مي کنند.
بختياري از شروع آموزش هاي مربوط به آيين نامه 2800 بصورت وسيع خبر داد و گفت: جلساتي با همکاري کميته تدوين آيين نامه 2800 به منظور تدوين برنامه هاي آموزشي برگزار و مقرر شد که اين برنامه هاي در سطح کلان و در کل کشور اجرا شود.
معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با تاکيد بر اينکه مرکز در زمينه صرفه جويي در انرژي فعاليت درخشاني دارد، تصريح کرد: تاکنون در زمينه هاي فيزيک ساختمان، انرژي، آتش و آکوستيک بيشتر از 250 دوره و سمينار آموزشي براي مهندسان در کل کشور در اين زمينه هاي تخصصي برگزار شده است.
اين مسوول همچنين خاطر نشان ساخت: برگزاري سمينارها و کنفرانس هاي متعدد در زمينه هاي تخصصي با همکاري بخش خصوصي، دانشگاهي يا سازمان هاي متولي همانند نظام مهندسي، شهرداري و... به منظور به عرصه کشاندن سازمان هاي درگير در اين حوزه از ديگر برنامه هاي مرکز بوده، با اين هدف که بازتاب اينگونه برنامه ها کمکي در جهت رفع مشکلات مختلف در بخش هاي تخصصي کشور باشد.
معاون آموزش و توسعه فناوري مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با بيان اينکه رفع مشکلات در صنعت ساختمان نيازمند زمان است، گفت: بايد تمام عناصر و نهادهاي دخيل در اين حوزه همزمان خود را ارتقا دهند تا بتوان به توسعه دست يافت.
بختياري در پايان اذعان داشت: شرايط فعلي زمان خوبي براي پيشرفت همزمان قسمت هاي مختلف در حوزه ساختمان است و در حال حاضر مي توان با يک شتاب بيشتري کيفيت و ايمني را در زمينه هاي مختلف فني ساختمان راه و حمل و نقل شاهد بود، اين در حالي است که بخش نظارت و اجرا ارتباط بسيار نزديکي با نظام مهندسي دارد و تاثير مستقيم آن را مي توان بر روي موارد مذکور مشاهده نمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن