تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز در همدان انجام شد برگزاری کارگاه آموزشی نقش ورزش در پیشگیری بیماری قلبی و عروقی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امروز در همدان انجام شد
برگزاری کارگاه آموزشی نقش ورزش در پیشگیری بیماری قلبی و عروقی
کارگاه آموزش مربیان ورزش‌های همگانی با عنوان نقش ورزش در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در همدان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری کارگاه آموزشی نقش ورزش در پیشگیری بیماری قلبی و عروقی



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز کارگاه آموزش مربیان ورزش‌های همگانی با عنوان نقش ورزش در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد.
در این مراسم حسین عرفانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، رشید حیدری‌مقدم رییس هیئت پزشکی ورزشی استان، راضیه‌سادات میرمعینی مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان، هادی سبزواری رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان و جمعی از مربیان هیئت همگانی حضور داشتند.
عرفانی: باید سواد سلامت جامعه را ارتقا داد در آغاز این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مردم منبع نامحسوس و پنهان مدیریتی هستند که برای ارتقای سواد سلامت جامعه باید وارد عمل شوند.
حسین عرفانی ادامه داد: در دولت یازدهم شاهد تقدم بهداشت بر درمان هستیم چرا که کاهش هزینه‌های کمرشکن درمان از برنامه‌های اصلی این دولت است.
وی عنوان داشت: هم اکنون هماهنگی لازم در بخش‌های جامعه برای تامین سلامت انجام شده و هر بخشی برای سلامت دستی بر کار دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: مربیان باید با استفاده از علم و تجربه به فراخور حال افراد و متناسب با سن ورزشکاران از ورزش در راستای سالم‌سازی افراد استفاده کنند.
سبزواری:باید سطح علمی مربیان ورزش را بالا برد در ادامه مراسم هادی سبزواری رییس هیئت ورزش‌های همگانی ضمن تقدیر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی این چنینی برای مربیان ورزش‌های همگانی ابراز داشت: امیدواریم با حضور مربیان در این دوره‌ها سطح علمی آن‌ها برای ارائه خدمت سالم و ایجاد جامعه‌ای شاد و سالم افزایش یابد.
*میرمعینی: آمار همدان در ثبت سرطان معده بالاتر از سایر استان‌هاست مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت همدان نیز تصریح کرد: هدف معاونت بهداشت استان از برگزاری چنین کارگاه‌هایی افزایش ارتباط با حوزه فعالیت بدنی برای تاثیرگذاری بیشتر آموزش‌های بهداشتی بر عموم مردم جامعه است.
راضیه میرمعینی ادامه داد: متاسفانه امروزه اولین عامل مرگ و میر و پنجمین عامل از کار افتادگی و ناتوانی در جهان بیماری‌های قلبی و عروقی است.
وی افزود: طرح استراتژیک این سازمان کاهش میزان مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با آموزش افراد و گروه‌های هدف است که گرو‌ه‌های هدف شامل عموم مردم جامعه، افراد در معرض خطر و افراد مبتلا به CVD است.
مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت همدان تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از میوه و سبزیجات و فعالیت بدنی افزایش یابد و مصرف چربی، قند و دخانیات را به حداقل برسانیم.
وی گفت: آمار همدان در ثبت سرطان معده بالاتر از سایر استان‌هاست و سومین سرطان شایع در استان بوده که بیشتر حاصل رژیم غذایی نادرست و مصرف ترشیجات مانده در ظروف غیر استاندارد است.
مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت استان همدان به برخی افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: افراد کم تحرک و چاق، افراد دارای اختلالات چربی، افراد دارای فشار خون بالا، مبتلایان به دیابت و مصرف‌کنندگان دخانیات و  مواد مخدر از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.
*رشیدی مقدم: سن ابتلا به بیماری‌ها کاهش یافته است رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان نیز اظهار داشت: امروزه در دنیا ورزش جزء نیاز‌های اولیه و فیزیولوژیک بشر است که باید بر اساس اصول و قواعد صحیح در جامعه گسترش یابد.
رشید حیدری‌مقدم تصریح کرد: در حال حاضر سن ابتلا به بیماری‌ها کاهش یافته و شاهد بروز بیماری‌های پیشرفته در سنین پایین هستیم که می‌توانیم با آگاه‌سازی جامعه و رواج ورزش سالم این آمار را کاهش دهیم.
انتهای پیام/89018/الف40

93/10/10 - 13:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن