تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز غارت منابع نفتی جولان اشغالی توسط اسرائیل


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


با ورود ماشین آلات حفاری به منطقه؛
آغاز غارت منابع نفتی جولان اشغالی توسط اسرائیل
این مقدمات پس از آن فراهم شد که دادگاه عالی در قدس هفته گذشته درخواست گروه "اتحادیه اسرائیلی دفاع از محیط زیست" را برای جلوگیری از حفاری در این منطقه رد کرد.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، پایگاه خبری "عرب48" گزارش داد که رژیم صهیونیستی عملیات حفاری برای اکتشاف و استخراج نفت از بلندی های اشغالی جولان را کلید زد.  
بنا بر این گزارش، شرکت اسرائیلی حفاری "افق" مقدمات لازم را برای آغاز عملیات حفاری برای اکتشاف و استخراج نفت در یک منطقه به نام "نفت 5" نزدیک روستای "آونی ایتان" در جنوب غرب "خزانین" در جولان اشغالی را آغاز کرد.   به گفته شاهدان، اکنون نخستین ماشین آلات و تجهیزات سنگین حفاری به منظور فراهم آوردن مقدمات لازم وارد منطقه شده است و پیش بینی می شود ظرف دو هفته آینده عملیات حفاری آغاز شود.  
این مقدمات پس از آن فراهم شد که دادگاه عالی در قدس هفته گذشته درخواست گروه "اتحادیه اسرائیلی دفاع از محیط زیست" را برای جلوگیری از حفاری در این منطقه رد کرد.  
گفتنی است فعالان حمایت از محیط زیست، به شدت با عملیات حفاری برای اکتشاف نفت، که می گویند منابع طبیعی از جمله آب های زیر سطحی تغذیه کننده دریاچه طبریه "دریاچه جلیل" را به خطر می اندازد مخالفت کرده اند.  
عملیات حفاری برای اکتشاف نفت دو تا سه ماه طول می کشد و عمق چاه های حفر شده به این منظور 1200 تا 2000 متر خواهد بود.  
شرکت حفاری افق دارای مجموعه متنوعی از فناوری های پمپاژ نفت و بررسی امکان تولید تجاری آن است و این نخستین عملیات بررسی‌های ابتدایی در بیش از 10 موضع است که انجام خواهد شد و سپس نقشه اکتشاف و استخراج نفت کامل شده و بر اساس اطلاعات دریافتی، حجم ذخایر نفتی در جولان تخمین زده می شود.  
پیش بینی می شود، مرحله اکتشاف و مطالعات مقدماتی در این 10 موضع به منظور تخمین حجم ذخایر نفتی آن دو تا سه سال طول بکشد.   511



۱۰/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن